Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze z serii Pytasz i wiesz! W tym wątku znajdziecie zapis pytań i odpowiedzi, jakie pojawiły się podczas webinaru dotyczącego Sprzedaży międzynarodowej na Allegro.
Kwestię Sprzedaży międzynarodowej przybliży Wam ekspert Allegro, Marcin Godlewski.
@Alle-MarcinG , Business Development Director, jest odpowiedzialny za międzynarodowy rozwój Allegro i ekspansję na nowe rynki.
Wcześniej przez 12 lat pełnił funkcje zarządcze w średnich i dużych organizacjach międzynarodowych m.in. jako Dyrektor Wykonawczy w Avon prowadząc biznes Moda i Dom o sprzedaży 1,5 mld USD na 35 rynkach. Budował i prowadził międzynarodowe funkcje marketingowe i analityczne dla całego obszaru EMEA. Doświadczony w zarządzaniu złożonymi międzynarodowymi zespołami. Członek Rad Nadzorczych spółek wychodzących za granicę Polski lub planujących znaczący rozwój międzynarodowy.
Zachęcamy do zadawania pytań!
W tym temacie polecamy odwiedzić strony instytucji rządowych w odpowiednich krajach lub skorzystać z profesjonalnej porady prawnej w tym zakresie. Odpowiedzialność dostosowania się do lokalnych przepisów prawa ciąży na sprzedawcy.
[Pytanie z webinaru]
Czy jeżeli sprzedaje przez Allegro międzynarodowo, czy muszę mieć umowy z odpowiednikiem BDO tych krajów?
Tak, sprzedający są odpowiedzialni względem odpowiednich instytucji w krajach, do których eksportują. W związku z tym, jeśli w kraju obowiązują przepisy BDO, sprzedający powinien posiadać wszystkie zalecane umowy i/lub certyfikaty.
[Pytanie z webinaru]
Jakie są wymagania prawne związane z wysyłką do różnych krajów UE i spoza. Np. w Niemczech jest Lucid, a w GB trzeba informować, że zawartość jest łatwopalna nawet kiedy wysyłamy tylko ubrania.
W pierwszej kolejności polecamy zapoznać się z ograniczeniami produktowymi obowiązującymi w Polsce - w wielu przypadkach te regulacje są tożsame z innymi krajami w UE. W temacie regulacji specyficznych dla danego kraju polecamy skorzystać z profesjonalnej porady prawnej ze względu na odpowiedzialność sprzedawcy w tym zakresie.
[Pytanie z webinaru]
Czy Allegro uruchamiając sprzedaż na Czechy, rozważa również kwestię B2B, tak jak funkcjonuje to obecnie (rabaty, widoczność itp)?
W pierwszej fazie naszej ekspansji nie planujemy startu Allegro Biznes w Czechach. Tym samym kupujący na allegro.cz nie będzie mógł widzieć funkcji B2B - cen netto, rabatów ilościowych i koszykowych, ofert tylko dla biznesu czy Allegro Pay Business. Nie będzie również możliwości sprzedaży transgranicznej B2B ze stawką VAT 0%.
Ofertę w Czechach jak i tę międzynarodową będziemy jednak ciągle rozbudowywać.
[Pytanie z webinaru]
Jak rozliczać sprzedaż za granicę? Jak wystawiać faktury?
Sposób rozliczenia sprzedaży zagranicznej z Polski zależy od charakteru oraz warunków danej transakcji. W większości przypadków, do rozliczenia VAT od sprzedaży towarów wysyłanych z Polski do konsumentów w innych krajach UE, przedsiębiorca zastosuje uproszczenia tzw. pakietu VAT eCommerce.
W określonych sytuacjach sprzedaż poza Polskę nieprzekraczająca unijnego progu (10 000 EUR/42 000 PLN) może być rozliczana w VAT tak jak sprzedaż na terenie Polski. W pozostałych przypadkach należy ją rozliczyć zgodnie ze stawkami VAT dla kraju dostawy (nabywcy).
W przypadku korzystania z uproszczonej procedury VAT-OSS wystawianie faktur w ogóle może nie być konieczne. Więcej informacji na temat uproszczeń dostępnych w ramach pakietu VAT eCommerce można znaleźć w materiałach edukacyjnych TUTAJ oraz na stronach Ministerstwa Finansów.
[Pytanie z webinaru]
Czy Czechy i/lub Słowacja zostaną objęte programem Smart? Jakie będą terminy realizacji dostaw? Czy będzie możliwość korzystania z usług dostawców ze swojego magazynu (na stawkach wynegocjowanych przez Allegro), czy tylko Fulfillment?
Dokładne kryteria kwalifikacji ofert do programu Smart! w Czechach będą podane bliżej daty uruchomienia allegro.cz natomiast razem z przewoźnikami pracujemy, aby oferty od sprzedawców z Polski były objęte programem (również te poza Fulfilment). Terminy realizacji dostaw zależeć będą od lokalizacji sprzedawcy, natomiast w większości przypadków nie powinny być dłuższe niż +1 dzień w stosunku do terminów w PL.
[Pytanie z webinaru]
Czy przy otwarciu się Allegro na zagraniczną klientelę, planuje ono stworzyć sieć automatów paczkowych One Box w krajach innych niż Polska, jak np. w Czechach?
Obecnie nie ma takich planów. Warto zaznaczyć, że wraz z Grupą MALL, Allegro przejęło też czeską firmę logistyczną WE|DO, która ma własną sieć automatów i wciąż rozbudowuje swoją funkcjonalność.
[Pytanie z webinaru]
Czy Allegro planuje uruchomić centrum logistyczne w Czechach z obsługą fulfilment?
Obecnie nie ma takich planów.
[Pytanie z webinaru]
Czy Allegro planuje włączyć usługę fulfilment na wysyłki zagraniczne? Jeśli tak to kiedy?
Planujemy włączyć usługę fulfillment na wybrane rynki zagraniczne (w tym Czechy) w przyszłym roku, w ramach poszerzania naszych ogólnych usług w regionie. Dodatkowo fulfillment obsłuży zapytania dot. wysyłki zamówienia w języku czeskim.
[Pytanie z webinaru]
Czy Allegro planuje w najbliższym czasie dodać nowego operatora wysyłek na rynki zagraniczne?
Tak, planujemy rozwijać ofertę metod dostaw zagranicznych. Nowi operatorzy, oferujący zarówno dostawy do punktów odbioru, jak i dostawy kurierskie, zostaną ogłoszeni już na początku przyszłego roku.
[Pytanie z webinaru]
Czy będzie możliwość ustalania indywidualnych cenników (innych niż na rynku polskim) dla rynku czeskiego?