Witam, sprzedałam przedmiot na Allegro Lokalnym ( jestem osobą prywatną) i kupujący zaplacił (payU), ale nie odebrał przesyłki z paczkomatu (przesylka inpostem jest w drodze powrotnej do mnie). Generalnie miałam w ogłoszeniu "brak zwrotów". Pytałam kupującego czy rezygnuje z zakupu i że ponoszę właśnie koszty przesyłki zwrotnej (no i opłaty transakcyjnej) a kupujący mi pisze zebym wysłala przedmiot raz jeszcze, tą samą "drogą" na paczkomat a on moze mi zwrocić wtedy te dodatkowe koszta, ALE napisał "prosze zmienic cene o koszty poniesione". No ja nie wiem jak mam niby uzyskać tą dodatkową opłatę (podac mu konto na przelew zwykły? Nie chce by to odbywało się poza Allegro)
Czy jezeli kupujący nie odebrał przesyłki to jest to rownoznaczne ze zwrotem? Bo reklamacja to to nie jest...Ja jestem nawet skłonna oddac ten pieniadze ale pomnijeszone o koszt poniesionych kosztów tyle ze od kupującego teraz cisza...
Podchodzę do sprawy uczciwie ale nawet nie mam jak zrobic tego zwrotu na Allegro Lokalnym... a podawanie danych do przelewu tez tak średnio mi się uśmiecha...
Szczerze to to Allegro Lokalne nie podoba mi sie, to juz kolejna problematyczna dla mnie sprawa i rezygnuję ze sprzedaży tutaj.
Czy możecie mi cos poradzić?
@fujiwaraoba-chan Nie masz obowiązku przyjęcia zwrotu jako osoba prywatna. Kupujący nie występuje o to. W tym momencie towar należy do Kupującego. Robisz mu przysługę że odbierasz paczkę powrotną i ponownie nadajesz. Dlatego on musi dopłacić najlepiej na Twoje konto bankowe.
W ostateczności wystaw mu to na AL drugi raz za większą kwotę. Dolicz przesyłki i koszty licytacji ponownej.
A jakbym nieodebrala tej przesyłki zwrotnej? 😉
@fujiwaraoba-chan To może być dla Ciebie problem. Kupujący jej też nie odebrał, więc będziesz jej szukać w InPost, a wpłatę pomniejszoną o koszty przesyłek musisz zwrócić.
Dlaczego to ma być problem dla sprzedawcy? To kupujący nie odebrał przesyłki więc to on ma problem. Ja mam podobną sytuację kupujący celowo nie odebrał przesyłki a że strasznie cwaniakuje postanowiłam nie odbierać zwrotu, zobaczymy co dalej... Allegro powinno zrobić porządek z takimi pseudo kupcami co przesyłek nie odbierają...
Witam mam podobny problem, jak ta cała sytuacja skończyła się u Pana ?
@fujiwaraoba-chan Jak nie odbierzesz przesyłki powrotnej to pewnie pójdzie do zniszczenia komisyjnie albo ktoś z Inposta sobie weźmie.
@fujiwaraoba-chan Jako osoba prywatna nie masz żadnego obowiązku przyjęcia zwrotu. Napisz mu żeby wpłacił koszt powtórnej wysyłki, albo oddasz mu jego koszty pomniejszone o koszty przesyłek tam i z powrotem i o prowizję AL, bo ta jest na Lokalnym bezzwrotna.
dzięki!
Kupujący powinien w takiej sytuacji zapłacić za powrót paczki i jej ponowne nadanie z góry. Nie ma znaczenia jak, może być na konto. Jeśli nie zapłaci, oddaj mu wpłatę pomniejszoną o koszt wysyłki i koszt powrotu paczki. Na Lokalnie nie ma darmowych dostaw i darmowych zwrotów.
O zwrot opłaty transakcyjnej możesz poprosić tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a...
dziekuje za informacje, tylko zeby mu oddac pieniadze potrzebuje jego nr konta, a teraz z jego strony cisza...kumam ze w zasadzie wszystko jest "ok po mojej stronie" tylko poprostu nie lubie niedokonczonych spraw.
On poda numer konta, nie ma innego wyjścia, jeśli chce odzyskać pieniądze.
Cześć, mam podobną sprawę - czy oddałeś kupującemu całą kwotę , czy pomniejszoną o koszt wysyłki i prowizję na allegro ?