Allegro lokalnie - zwrot przedmiotu rzekomo niezgodnego z opisem w stanie zmienionym

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Proszę społeczność o pomoc w rozwiązaniu sprawy, która wystąpiła w moim przypadku. Kupujący zakupił przedmiot przez opcję Kup Teraz przez allegro lokalnie wraz z przesyłką. Jak wiemy umowa zawiera się w momencie zapłaty. Po godzinie czy dwóch (czas nieistotny) pisze, że chce dodatkowe zdjęcia przedmiotu. Po kolejnych godzinach pisze, że chce ANULOWAĆ (tak anulować) zamówienie, bo nie ma kontaktu, to miał odpowiedź, że proszę załatwić sprawę zgodnie z regulaminem i procedurami allegro. Zakłada spór w dużym skrócie staje na tym, że przedmiot wysyłam. Kupujący go otrzymuje, wymyśla "uszkodzenia" z czapy. Odpisuję, przedmiot był sprawdzany przez serwis przed wysyłką i takowe uszkodzenia nie występowały lub są następstwem wieku przedmiotu i jego używania. Allegro jednak stwierdza, że mam przyjąć przedmiot do reklamacji co też czynię. I teraz tak - przedmiot przychodzi niekompletny (brak jednego z elementów), poobijany i co najważniejsze - był zaplombowany a wrócił bez plomby. Ponad to jedno z uszkodzeń o które posądzał kupujący nie występuje, drugie na razie nie możliwe do sprawdzenia z powodu braku jednego z elementów zestawu. Jako, że kupujący od początku transakcji był niewiarygodny, to pełny film z rozpakowania przesyłki mam nagrany jako dowód.
Jeżeli spotkał ktoś się ze społeczności z taką sytuacją, bądź ktoś z obecnych administratorów allegro jest w stanie się wypowiedzieć to poproszę. Niestety z imienia i nazwiska nikt w administracji allegro w sporze się nie wypowiadał a często to były też odpowiedzi na zasadzie automatycznej regułki.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@oinome szczerze jak chciał zrezygnować przed wysyłką a ty na silę mu wysłałeś to nie wiem czego się spodziewałeś. Cudu?
Jeżeli złożył reklamacje i masz dowody i jesteś pewny, że przedmiot był sprawny i, że są to wymysły kupującego to reklamacje odrzuć.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W przypadku allegro lokalnie pobierana jest bezzwrotna opłata za obsługę transakcji, czyli rozumiem, że według powyższej wypowiedzi, można sobie kupować "dla zabawy"? Kupuję, płacę, później piszę, że jednak nie chcę bo mam takie "widzi mi się".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie do końca, ponieważ jak masz dowód że do transakcji nie doszło, to Allegro zwraca prowizje.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To nie jest prowizja tylko opłata za obsługę transakcji. Tu jest ta różnica w przypadku allegro lokalnie. Transakcją w przypadku allegro lokalnie jest uiszczenie opłaty za przedmiot, chyba, że się mylę, to proszę aby ktoś mnie poprawił. Zakup jest dwustopniowy. Jak klikniesz "Kup Teraz" nie zapłacisz, to masz na to 5 dni. Po 5 dniach oferta wraca z powrotem do sprzedaży u sprzedającego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@oinome nie wszystko co świeci jest złote. Tak samo zasady na allegro. Niby ta opłata jest bezzwrotna ale w większości przypadków np. po przedstawieniu dowodów że kupujący zrezygnował/anulował od razu po zakupie opłata zostaje zwrócona.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W regulaminie jest informacja, że jest bezzwrotna, bo to jest opłata za samą transakcję (czyli rozumiem chociażby obsługę przelewu). I skoro są z tym problemy, to może allegro musiałby w ogóle zmienić cały mechanizm transakcyjny bo jak widać jest trochę wadliwy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sam sobie trochę narobiłeś problemu, na silę się nie sprzedaje, teraz możesz odrzucić reklamację (masz dowody), odesłać ale możliwe że nie odbierze.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dowodem jest film z rozpakowania przesyłki na którym widać:
1) Brak jednego z elementów zestawu
2) Uszkodzenia przedmiotu (obicia obudowy), których nie było w momencie wysyłki przedmiotu
3) Brak plomby serwisowej (w momencie wysyłki była)
4) Obalenie jednego z zastrzeżeń kupującego co do wady. Drugie niemożliwe bez pkt 1.
Czy to wystarczy do odrzucenia reklamacji?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@oinome jak masz do porównania filmik w jakim stanie był przedmiot w czasie wysyłki to jak najbardziej masz prawo odrzucić.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ czy ktoś z Państwa może pomóc coś w takowej sytuacji?
Sprzed są zdjęcia z aukcji + kilkanaście innych które się w aukcji nie zmieściły na których widać chociażby stan obudowy i kompletność zestawu. Film posiadam z rozpakowania zestawu na którym pokazany jest stan przedmiotu jaki dotarł i to, że brakuje jednego z elementów.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ w sumie to jeszcze mam jedno pytanie. Czy w takim przypadku jak mój aby zamknąć temat jest możliwe uznanie reklamacji, ale zwrot pieniędzy pomniejszyć o wartość braku i uszkodzeń które nie występowały w momencie sprzedaży przedmiotu?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@oinome konsultuję Twoje pytanie z działem prawnym. Muszę poprosić Cię jeszcze o cierpliwość. Wrócę tutaj z informacjami, gdy tylko otrzymam odpowiedź.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@oinome wracam z informacjami. Nie możemy udzielić Ci porady prawnej, jednak w opisanej sytuacji jeśli uznajesz reklamację to powinieneś zwrócić pełną wpłatę kupującemu.
W tej sytuacji możesz naprawić reklamowany przedmiot lub jeśli masz na to wystarczające dowody odrzucić reklamację.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433
odrzucić reklamację (masz dowody), odesłać ale możliwe że nie odbierze.
Jeżeli reklamacja zostałaby zasadnie odrzucona, to nie należy rzeczy odsyłać (z ryzykiem nieodebrania przez kupującego) ale można wezwać go do odbioru rzeczy.