Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
kupujący dokonał zakupu towaru. Wczoraj doszła wpłata + opłata za wysyłkę i została naliczona opłata za sprzedaż. Dzisiaj poinformował telefonicznie, że chciałbym zrezygnować z zakupu.
Jestem osobą prywatną więc w teorii nie mam obowiązku czegokolwiek zwracać jednak sam zakup był dość kosztowny i sam na jego miejscu jakbym mógł to nie chciałbym ponosić takich kosztów (więc w sumie idę mu na rękę).
Niestety nie widzę procedury zwrotu wpłaty. Czy wiąże się z tym jakaś specjalna procedura (jakieś formularze do wypełnienia) + wymagane są jakieś dokumenty (np odstąpienie od umowy) etc? Chce mu zwrócić pieniądze ale sam tez nie chce być stratny na tym. Czy w związku z tym mam mu zwrócić tylko różnicę pomiędzy tym co sprzedał a tym co allegro naliczyło? Czy może kupujący wpłacił więc umowa doszła do skutku i teraz to jego "problem"?
Nie chciałbym czegoś źle zrobić a to mój pierwszy przypadek zwrotu.
Pozdrawiam.
Jeżeli wyraziłeś zgodę na zwrot, odstąpienie od zakupu to musisz mu zwrócić całość, a o zwrot prowizji musisz napisać: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a... nie zapomnij żeby kupujący potwierdził w jakiś sposób że nie doszło do zakupu. A środki możesz mu zwrócić systemowo, jak masz je jeszcze na koncie Allegro albo bezpośrednio na konto podane przez niego. https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/wplaty-od-kupujacych-na-allegro-lokalnie/jak-zwrocic-kupu...
"Zapomnij" czy "nie zapomnij" ?
Nie wyraziłem zgody na zwrot ale też nie powiedziałem mu, że mu nie zwrócę.
Powiedziałem mu wprost, że muszę zobaczyć teraz co z tym trzeba zrobić bo sam nie wiem.
nie zapomnij"😁
Ok a ma znaczenie, że zakup był dokonany na allegro.pl a pieniądze są zaksięgowane w allegro lokalnie? Bo to jakiś popierniczony system rozliczania. Sprzedałem w jednym serwisie a pieniądze mam w drugim. Jakbym nie zauważył przez przypadek to bym się za miesiąc dowiedział z negatywa, że nie wysłałem czegoś co zostało opłacone.
Więc? Bo nie widzę pozycji sprzedającego w allegro lokalnie i nie mam jak mu zwrócić pieniędzy.
@zollar tu masz wszystko 😄 https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/wplaty-od-kupujacych-na-allegro-lokalnie/jak-zwrocic-kupu...
Wyświetlimy tu przedmioty z danej transakcji, podsumujemy jej koszty i koszt wysyłki, którą opłacił kupujący. W podsumowaniu zobaczysz też kwotę opłaty za sprzedaż, którą zwrócimy na Twoje konto.
Gdy sprzedasz kilka przedmiotów w danej transakcji, zwrot obejmie je wszystkie – wraz z kosztem dostawy. Nie możesz zrobić częściowego zwrotu w ramach jednej transakcji.
Gotowe! Twój zwrot został zgłoszony – potwierdzimy to komunikatem z podsumowaniem. Wyślemy też mejla zarówno do Ciebie, jak i do kupującego. Status zwrotu będzie widoczny przy danej transakcji w panelu Moje Allegro Lokalnie.