anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Błąd przy zakończonej a niezrealizowanej licytacji

czupirek
#7 Wielbiciel#

Taka sytuacja.

Wystawiam książkę na licytacji. Licytację wygrywa osoba X. Dostaję maila o tym, że licytacja zakończona, wygrała ta włąśnie osoba i że mam czekać, aż wybierze ona formę płatności. Czekam. Osoba X nie daje znaku życia, po tygodniu dostaję maila, że "Zakup został unieważniony. Za 24h wznowimy ogłoszenie." Do tej pory jest zgodnie z procedurami.

Ogłoszenie się wznawia, mija kolejny tydzień, książkę kupuje osoba Y.  Y płaci od razu, wysyłam więc książkę, przesyłka dociera do adresata. Czyli dalej wszystko gra.

Ale teraz, uwaga, nagle zgłasza się osoba X (ta, której "zakup został unieważniony"). Prosi o dane do przelewu oraz klika w formularzu, że zamierza płacić. Ja dostaję w tym momencie maila o treści "Kupujący X rozpoczął zakup przedmiotu z wysyłką. Czekamy na potwierdzenie płatności."

I co teraz? Napisałam do X, że zakup się unieważnił, książka wystawiła się automatycznie po raz drugi i już ją sprzedałam. ALE: czy nie powinno być tak, że ta osoba X powinna była dostać wcześniej o tym maila? Oraz czy nie powinna mieć wówczas zablokowanej tej opcji do "rozpoczęcia zakupu przedmiotu z wysyłką"? Ja na miejscu X bym się wściekła. A jako sprzedająca czuję żal, że kogoś w tym momencie zawiodłam, chociaż było zgodnie z regułami.

Reasumując: proszę, żeby w momencie unieważnienia zakupu była jednak blokowana osobie kupującej możliwość dalszego działania. Może być tak, że mogłoby to ewentualnie zostać odblokowane przez sprzedającego. A tak - zostaje niesmak i rozżalenie. 

(Jasne, mój błąd, że nie skontaktowałam się i nie próbowałam wyjaśnić z X tej sytuacji wcześniej. Niemniej jednak, skoro przewidziany jest taki ciąg zdarzeń, jaki wynikał z maili, to jednak byłoby wskazane zadbanie też o jego aspekty techniczne.)

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

LEW433
#21 Demiurg#

@czupirek Ty nie zawiniłeś, skoro nie została opłacona transakcja, to nie mogłeś nic zrobić, większa wina jest po stronie kupującego. Oczywiście kupujący po tym czasie powinien dostać powiadomienie, że zakup anulowany.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@czupirek Zgodnie z regulaminem Lokalnie po pięciu dniach bez wpłaty umowa zostaje rozwiązana, transakcja jest uznana za niebyłą. Kupująca powinna znać zasady. Dokończyła płatność, zapłaciła? Moim zdaniem nie ma takiej technicznej możliwości.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@czupirek Podaj mi proszę numer oferty, której według Ciebie dotyczy ta sytuacja. NIe ma technicznej możliwości takiego działania, więc sprawdzimy dokładnie tę transakcję. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów