anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy Ktoś może poradzić co odpisać klientowi?

jerzyma28
#7 Wielbiciel#

Klient kupił płytę 43 letnią.

Moja ocena była EX czyli cytuję z internetu:

''Doskonała | Excellent (EX)

okładka: posiada pewne niewielkie oznaki użytkowania,
płyta: płyta: posiada niewielkie oznaki używania, mogą występować bardzo drobne ryski, można słyszeć sporadyczne delikatne trzaski, zmniejszenie jakości dźwięku jest niewielkie ''

Ocena klienta jak napisał jest VG:

''Bardzo dobra | Very good (VG)

okładka: może posiadać niewielkie zagniecenia, otarcia na krawędziach i grzbiecie, uszkodzenia po cenówkach,
płyta: grana wiele razy, może posiadać eksploatacyjne średnie ślady użytkowania, płytkie rysy i przetarcia, jednak nie przeskakuje i nie zawiesza się, w cichszych momentach można słyszeć lekkie trzaski i smażenie 

Jesteśmy ludzmi i każdy ma prawo oceniać według siebie tak jak to widzi i czy ostatnia odpowiedz klienta to nie jest czasem szantaż?

Co odpisać po wymianie zdań?

klient
''Witam.

.otrzymałem plyte...lecz plyta nie jest w takim stanie jak Pan opisuje ze ex....plyta moim zdaniem jest vg....''

ja
''Proszę odesłać a ja zrobię zwrot''

klient
''Szkoda zachodu...
Proponuję niech mi Pan odeślę 15 zl...I niech bedzie''

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@jerzyma28, opis oferty powinien być wyczerpujący oraz oczywiście, zgodny z prawdą. Jeśli płyta ma jakieś uszkodzenia, powinno być to opisane w sposób zrozumiały dla kupującego. 

Z tego, co widzę, zaproponowałeś klientowi zwrot produktu, a on oczekuje zwrotu części środków. Jeśli na Allegro Lokalnie sprzedajesz jako osoba prywatna, nie masz obowiązku przyjmowania zwrotu towaru. Natomiast, jeśli kupujący twierdzi, że nabył produkt z wadą i jest on niezgodny z umową, może złożyć reklamację. Powinien on przedstawić swoje roszczenia w danej sprawie (naprawa, wymiana, obniżenie ceny lub jeśli wada jest istotna - zwrot pieniędzy). Ty z kolei powinieneś ustosunkować się do do zgłoszenia reklamacyjnego klienta.

Zachęcam Cię do zapoznania się z tym artykułem.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

jerzyma28
#7 Wielbiciel#

Ja regulamin przeczytałem i wiem co to jest reklamacja. Opis zrobiłem według mojej opini i tak zostało, a klient nie jest ekspertem od 40 letnich towarów, chyba że ma licencję i jeśli nie zgadza się z tym, pisze o zwrot, reklamację. Ja nie wdawałem się w dyskusję, tylko od razu napisałem o zwrot plyty, ponieważ muszę sprawdzić i ocenić jeszcze raz aby potwierdzić lub nie to co On pisze. A proponowanie ceny przez klienta to jest szantaż, ponieważ ja uważam że towar był taki jak opisałem.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@jerzyma28 Możesz żądać odesłania płyty w  celu oceny do reklamacji, nie che odesłać, masz prawo odrzucić reklamację i tyle.

oznacz moderatorów

jerzyma28
#7 Wielbiciel#

Ja odpisałem

ja
''Proszę odesłać a ja zrobię zwrot''

klient
''Szkoda zachodu...
Proponuję niech mi Pan odeślę 15 zl...I niech bedzie''

tylko co dalej, jak Klient pisze że szkoda zachodu, ale ja nie chcę pozbyć się płyty za 10zł, którą kupiłem w Anglii za 5 funtów i sprzedawca zapewniał mnie, że jest w stanie EX. To Kto ma rację?

Z oceną płyt nie jest tak do końca wesoło, bo nie ma tak dokładnie dobrych ekspertów w tej dziedzinie i nawet kupując w sklepie stacjonarnym też nie zgadzamy się z opisami.

Jeśli klientowi nie podoba się płyta, opisuje dlaczego i na jakiej podstawie tak sądzi, u mnie jest tak: moim zdaniem VG i 15zł  chce odzyskania pieniędzy, ja wolę zrobić zwrot pieniędzy i po kłopocie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Pamiętaj że masz 14 dni na podjęcie decyzji i musisz reklamację uznać albo odrzucić, jeżeli tego nie zrobisz jest ona uznana.

oznacz moderatorów

jerzyma28
#7 Wielbiciel#

Ale Klient napisał szkoda czasu i proponuje 15zł mniej, to co odpisać, czy czekać 

oznacz moderatorów