anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy powinnam przyjąć zwrot lub wysłać rekompensatę?

MAMY ROZWIĄZANIE!
ruuuuuudax3
#8 Zapaleniec#

Witam. Proszę o informację czy w takiej sytuacji mam obowiązek rekompensaty lub przyjęcia zwrotu towaru. Sprzedałam jako osoba prywatna na allegro lokalnie nową hulajnogę - wysłałam kurierem. Pan odebrał paczkę i przez kilka dni była cisza. Dziś napisał do mnie, że nie zna się na składaniu hulajnog, ale coś nie pasowało w hamulcach (prawdopodobnie nie potrafił ich wyregulować bo to hamulce takie jak w rowerze i trochę było z Nimi zachodu) więc oddał ją do serwisu i serwis wymienił tam jakieś części między innymi linkę hamulcową i klocki. Teraz Pan uważa, że koło z tyłu jest krzywe i mam zwrócić mu rekompensatę 100 zł lub zwróci mi produkt. Proszę o informację czy ja mam prawo nie przyjmować zwrotu? Albo rekompensować? Nie rozumiem dlaczego kupujący nie zadzwonił albo nie napisał wcześniej jeśli coś było nie tak tylko od razu ponoć oddał na serwis i ktoś już grzebał w tym produkcie - równie dobrze mógł sam uszkodzić lub naruszyć pewien element. Skladanie tej hulajnogi to była dość duża filozofia więc jeśli się ktoś nie zna to mogło dojść do zepsucia.

Dziś otrzymałam kolejną wiadomość, że kupujący ma prawo do zwrotu, ponieważ przedmiot ma wady, ale ten przedmiot już nie jest taki jaki wysłałam ponieważ ma wymienione oryginalne części. Poinformowałam Go, że należało od razu się odezwać i zadzwonić i wtedy moglibyśmy uzgodnić czy przedmiot do zwrotu czy zrekompensuję uszkodzenia, a tu trochę zaczął nie od tej strony.

To jest Jego słowo przeciwko mojemu, ponieważ u mnie hulajnoga była sprawna. Poprosiłam też o zdjęcie faktury lub paragonu z serwisu, ale takiego nie otrzymałam. 

Z góry dziękuję.

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16
komis-bell
#21 Demiurg#

@ruuuuuudax3 Kupujący ma prawo reklamować wady towaru ale jeśli dokonał jakiejkolwiek ingerencji na własną rękę bez kontaktu z Tobą to taką reklamację możesz jak najbardziej odrzucić.

oznacz moderatorów
ruuuuuudax3
#8 Zapaleniec#

Bardzo dziękuję za odpowiedź, właśnie to cały czas próbuje Panu wytłumaczyć.

Hulajnoga była kupiona w maju tego roku, gdyby odezwał się od razu to mogłabym oddać ją na gwarancję do firmy, w której kupiłam, po wymianie oryginalnych części już nie mogę z tym zrobić nic.

 

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

komis-bell - no właśnie, odrzucenie reklamacji - to jest podstawowy błąd popełniany przez sprzedawców. Stąd są potem problemy. A wystarczy ją przyjąć i w ustawowym terminie ustosunkować się do niej negatywnie. I sprawa załatwiona. Niby to samo, lecz w świetle prawa i regulaminu Allegro to są 2 różne rzeczy. 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@ruuuuuudax3 błąd kupującego że grzebał zamiast reklamować, możesz tu odrzucić reklamację a jak chcesz napisz w dyskusji że chcesz dowód z kosztem naprawy wtedy oddasz kasę, zwróć tylko uwagę na daty 🙂  Jak kupujący nie dośle dowodu a dalej będzie stał przy swoim poproś go o odesłanie na reklamację 🙂 

Kupujący od osoby prywatnej ma prawo reklamować a nie do zwrotu ( odstąpienia ) a nie do grzebania we własnym zakresie 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów
ruuuuuudax3
#8 Zapaleniec#

Kiedy poprosiłam o paragon lub fakturę żeby ewentualnie pokryć koszty to odpisał, że On nie chce zwrotu kosztów naprawy bo przedmiot dalej nie działa jak powinien tylko 100 zł rekompensaty ponieważ jest uszkodzony 🤔

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@ruuuuuudax3 Odpisz Panu, że ze względu na ingerencję w sprzęt reklamację odrzucasz.
Jeśli masz taką wolę to możesz zrekompensować koszty naprawy (jeśli taka faktycznie miała miejsce) ale kupujący powinien przedstawić jakiś dowód - paragon/fakturę.

oznacz moderatorów
ruuuuuudax3
#8 Zapaleniec#

O fakturę już prosiłam, nie dostałam. Wydaje mi się, że ktoś wymienił to po znajomości lub po prostu nie wziął na to żadnego paragonu, a dopiero po 5 dniach - bo tyle minęło od odbioru paczki odezwał się do mnie bo wpadł na pomysł, że mogę mu to zrekompensować, ale nie jako zwrot kosztów naprawy tylko ze względu na otrzymaną uszkodzoną hulajnogę. 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@ruuuuuudax3 jeśli klient domaga się rekompensaty to za coś , w tym przypadku wymianę linki i klocków , ale musi uwierzytelnić swoje wydatki paragonem lub innym dowodem zakupu . Stwierdzając wadę produktu po otrzymaniu przesyłki w pierwszej kolejności powinien zwrócić się z problemem do Ciebie i ustalić ew. koszty naprawy/ rekompensaty  lub odesłać towar , klient jednak samodzielnie zdecydował się podjąć próbę naprawy być może nieudolnie we własnym zakresie czego nie powinien robić bez uzgodnienia z Tobą . W takim przypadku masz prawo odrzucić reklamację , ale po mojemu zaproponuj rekompensatę w kwocie dużo niższej powołując się na neuzgodnioną ingerencję w stn towaru przez klienta lub odsyłkę na rekalamację . Odeśle , pójdziesz do serwisu naprawią , a koszty potrącisz .

oznacz moderatorów
Hardylegs
#11 Animator#

nie słuchaj Kostasa to pracownik Allegro chyba--- nic nie oddawaj, żadnej rekompensaty  ---możesz sie tym narazić na negatywa  -- ale ja bym takieemu gagatkowi odrazu odżucił reklamacje i niegodził sie nażadne ustępstwa

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ruuuuuudax3 skonsultowaliśmy tą sprawę z Działem prawnym, oto odpowiedź:
Nie jest to wystarczający argument. Sam fakt "grzebania" przy towarze nie uzasadnia odrzucenia reklamacji. Tak jak tutaj - wymieniona była linka i klocki hamulcowe (co jest standardową czynnością serwisową - takie elementy się zużywają), a zgłaszana reklamacja dotyczy koła. To, że była wymieniana linka/klocki nie ma żadnego wpływu na wskazywaną wadę.

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
Hardylegs
#11 Animator#

 szanowna pani , jak było coś nie tak mógł zwrócić- i nie pisz co jest standardowe a co nie  -wymiana w nowej hulajnodze hamulce i klocki;) , kóło już nie jest standardem wymiana:)myśle że wymiana łancuch lub dzwonka też nie ale napewno dziła prwany rozwiąze w razie czego----- po cholere grzebał jak sprzedawca wysłał mu nową hulajnogę!!!!!!!!!!!!!!Myslenie nie boli

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@ruuuuuudax3  ja osobiście zgadzam sie z tym co napisała @la_nika  . Kupujący wymieniał linke i coś tam jeszcze - jego sprawa lecz on nie chce zwrotu środków za tą wymiane.

Jego reklamacja dotyczy skrzywionego koła. I to moim zdaniem jest ewentualna usterka zupełnie niezależna od wymiany hamulca.

Oczywiście masz prawo poprosic kupującego o odeslanie hulajnogi ( lub samego koła), oddanie jej do serwisu i potwierdzenie usterki ( lub nie)

Dla mnie tylko zastanawiające jest to że kupujący zgłasza usterke po jakims czasi kiedy to wszystko mogło sie wydarzyć. Byc może ktos po prostu w coś uderzył i skrzywił ( stąd wymiana hamulców) i skrzywienie koła.No bo wymiana hamulców w nowej hulajnodze ? Trudno tak naprawde cokolwiek stwierdzić na odległość

Możliwe w tym przypadku jest niemal wszystko lecz wymiana hamulców ( gdzie koszty pokrył kupujący i nie chce ich zwrotu) oraz reklamacja koła to dwie zupełnie różne sprawy dlatego też brak paragonu za hamulec nie może być podstawą do odrzucenia reklamacji koła .

 

oznacz moderatorów
Hardylegs
#11 Animator#

ciekawe jak dojechał na krzywym kole  do tego sertwisu po kilku dniach od zakupu  -- fantazja kupujacych nie zna granic ja obstawiam że ma drugą podbną cwaniak wymimienił linki w starej i hamulce---po co wymieniać klocki i linki w nowej hulajnodze?

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

może

kupujący ma źle wyważone koło

stąd jego problemy

u mnie w m365 po zmianie opon czy dętek

z reguły muszę na nowo regulować ustawienia hamulców czy też

koła

@la_nika może wasz dział prawny zacznie rozgraniczać reklamację od odstąpienia od umowy
bo jak pisze @ruuuuuudax3 kupujący w żaden sposób nie reklamuje sprzętu

tylko chce go zwrócić lub uzyskać obniżenie ceny za wady

gdzie tu reklamacja i żądanie usunięcia wady?

ja tu tego nie widzę

 

jak jesteście tacy prawi i sprawiedliwi to może pracownik allegro napisze do kupującego i spyta go
czy domaga się przywrócenia towaru do zgodności z umową?

https://www.infor.pl/prawo/reklamacje/zadania-konsumenta/265746,Reklamacja-zwrot-pieniedzy-a-obnizen...

oznacz moderatorów
ruuuuuudax3
#8 Zapaleniec#

Kupujący nawet nie pisze nic o reklamacji.

Wczoraj wysłałam długą wiadomość pełną wyjaśnień do kupującego i napisałam, że mogę zgodzić się na połowę kwoty, którą żąda jako rekompensatę, w odpowiedzi otrzymałam jedynie numer konta bankowego. Skoro sam uważa, że hulajnoga nie nadaje się jeżdżenia przez to koło to nie rozumiem w jaki sposób rekompensata ma mu to "wynagrodzić".

Poza tym nie dam sobie wmówić, że koło na wadę bo hulajnoga była sprawdzana przed wysyłką przez 2 osoby, ponadto my z mężem ją skręcaliśmy, koło było proste i nic się nie działo, do serwisu zaniósł na wymianę klocków i linki, a potem stwierdził, że koło jest krzywe, równie dobrze serwis przy wymianie klocków mógł te koło skrzywić.. To jest moje słowo przeciwko Jego, ale zdecydowanie 50 zł rekompensuje mu te "krzywe koło"  więc temat uważam za zamknięty 🙃

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Najpierw przeczytaj sobie, co Ci odpisała moderatorka. Tylko dokładnie przeczytaj.

Jest mowa o odrzuceniu reklamacji. Jak masz ją przyjąć, to przyjmij.

Następnie rozpatrz ja negatywnie - podaj powody. 

Reklamację masz przyjąć i rozpatrzyć ją w obowiązującym terminie - pozytywnie lub negatywnie, to już nie jest istotne. Pamiętaj, że odrzucenie reklamacji i negatywne rozpatrzenie reklamacji - to są dwie różne sytuacje. 

Jeśli odrzucisz reklamację - możesz mieć problemy ze strony Allegro.

Jak rozpatrzysz ją negatywnie - sprawa w świetle prawa i z Allegro załatwiona. Kupującemu pozostaje sprawa sądowa.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów