anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego allegro z góry uznaje winę sprzedającego?

kioicek
#8 Zapaleniec#

Witam,

Sprzedałam na allegro lokalnie używaną część komputerową (będącą jeszcze na gwarancji), część ta była przed wysyłką jeszcze raz sprawdzona i działała do końca. Po tygodniu kupujący się odzywa, że jednak jest zepsuta i on chce zwrot gotówki. Nie mam pojęcia co przez ten tydzień się z nią działo, sam przyznał w dyskusji że ją "serwisował" wgrywając oprogramowanie (bios). W ogłoszeniu była informacja o wyłączeniu rękojmi, na co się zgodził kupując. Uznałam, że fair będzie jeśli zgłoszę gwarancję w sklepie w którym była kupiona i niech kurier to odbierze bezpośrednio od niego, na co on się zgodzić nie chce (być może ma ku temu powody?).

Wkroczyło allego i oczywiście stanęło po wiadomej stronie, czyli kupca uznając iż to ja wysłałam niesprawny sprzęt. Tu naprawdę osoba sprzedająca zawsze przegrywa w takich sporach i jej tłumaczenie nie jest nawet brane pod uwagę?

oznacz moderatorów
69 ODPOWIEDZI 69

kioicek
#8 Zapaleniec#

Wady, którą spowodował sam kupujący, bo sprzęt ode mnie wyszedł sprawny, kupujący kombinował z płytą przez tydzień, wgrywał biosy etc po czym stwierdził, iż rzekomo to już było zepsute u mnie (15 minut przed włożeniem paczki do paczkomatu jeszcze wszystko działało).

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Piszesz ze wyszedł sprawny, nikt tu tego nie kwestionuje, widzę że dyskusja toczy się czy ma prawo reklamować czy nie, a Ty pisząc w ten sposób to tak jakbyś rozpatrywał reklamacje.

oznacz moderatorów

kioicek
#8 Zapaleniec#

Czyli inaczej...przy informacjach podanych w temacie mam się nie godzić na reklamację i nie godzić się na odesłanie sprzętu? Być może to banalne pytanie, ale pierwszy raz jestem w takiej sytuacji, zawsze wszystkie transakcje przebiegały ok.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Rozumiem, że sprzedałeś jako osoba prywatna w ramach sprzedaży prywatnej w celach niezarobkowych (nie sprzedałeś tej płyty, aby na niej zarobić). W takim przypadku odpowiadasz przed kupującym z Kodeksu Cywilnego, a nie z Ustawy o prawach konsumenta.

I teraz. 
- Musisz rozpatrzyć reklamację. Tutaj sprawa jest prosta, w ofercie wykluczyłeś rękojmię, więc rozpatrujesz ją negatywnie, powołując się na zapis o wykluczeniu w ofercie.
- Aktualizacja BIOS-u to obecnie czynność zwykłej obsługi. Praktycznie nie ma możliwości uwalenia w ten sposób płyty. Co innego jak kupujący wymontował kość BIOS-u (jest wlutowana), wtedy nie podlega to ani gwarancji, ani rękojmi (jest to celowe uszkodzenie sprzętu przez kupującego). Nie ma możliwości flashowania BIOS-u z poziomu oprogramowania, jak płyta się nie uruchamia (jak kupujący twierdzi, że płyta się nie uruchamia i zmieniał BIOS, to musiał wyjmować kość, a to patrz zdanie poprzednie). 
- Jak kupujący twierdzi, że celowo sprzedałeś wybrakowany produkt, to musi to udowodnić.
- Nie możesz zastrzec, że nie przyjmujesz zwrotów, możesz co najwyżej zastrzec, że je przyjmujesz (odwrotnie niż w przypadku jakbyś był firmą). Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość jak sprzedającym była firma, to wyjątek od ogólnej zasady braku zwrotów (widziały gały, co kupowały).

Odpisz kupującemu, że w ofercie była informacja o wykluczeniu rękojmi, o której mowa w art. 558 § 1 KC, w związku z tym odrzucasz roszczenie kupującego. Kupujący nie dostarczył także żadnych dowodów na to, że sprzedający celowo wadę zataił, o czym mowa w art 558 § 2 KC, za to przyznał się do celowego uszkodzenia produktu. Dalej napisz, że jak nie zgadza się z twoją decyzją, to może skierować sprawę do Sadu Rejonowego w (tutaj podaj sąd właściwy dla twojego miejsca zamieszkania).

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Dokładnie te same przepisy podałem tylko nie wiem czemu pisać o odrzuceniu reklamacji skoro wyłączenie rekojmi w sprzedaży powoduje niemożliwość jej złożenia skoro towar działał

oznacz moderatorów

kioicek
#8 Zapaleniec#

(nick kupującego) rozumiem, że nie jest Pan zadowolony z odmownej decyzji reklamacyjnej.

Nie mogę tego zmienić, ale proszę się nie martwić, postaram się pomóc rozwiązać Pana problem.

Proszę, aby wypełnił Pan krótki formularz, który jest dostępny pod linkiem: https://allegro.pl/allegro-protect/index

 

Dla mnie nie ma zostawionej żadnej informacji.

oznacz moderatorów

Czah-nik
#11 Animator#

Powiem Ci tak, bo przechodziłem przez piekło niekompetentnych konsultantów przez dwa tygodnie.

Przyjąć reklamację musisz, możesz poprosić o wysyłkę przedmiotu w celu weryfikacji, uznajesz reklamację lub nie (karta działa przy wysyłce, więc nie uznajesz reklamacji) i prosisz kupującego o informację jak chce swoją kartę odebrać. 

Odpowiadaj zawsze szybko na wiadomości, nie daj się zastraszyć przez pracowników allegro, prawo jest po Twojej stronie, a oni piszą bzdury, za które idą potem zgłoszenia do UOKiKu. 

Jak nałożą Ci jakieś karty na konto to pisz do UOKiKu, allegro dostanie karę, a Tobie wszelkie środku zwrócone. 

Nie daj się zastraszyć, czytaj regulamin, poczytaj o zwrotach C2C - i przede wszystkim miej na uwadze, że w obsłudze tych dyskusji pracują ludzie z agencji pracy po 2 dniowym szkoleniu. Nic nie wiedzą, nawet cytowany im w twarz własny regulamin dla nich nie miał znaczenia. 

oznacz moderatorów

kioicek
#8 Zapaleniec#

Z tego co widzę oni po prostu jadą jakimiś gotowcami kopiuj/wklej z wstawionymi nickami i nic więcej. Pytani o podstawy prawne decyzji nie odpowiadają, po czym werdykt w postaci kolejnej wklejki, gdzie oczywiście sprzedający nie ma szans, od początku dyskusji kupujący jest uważany za pokrzywdzonego, mimo iż to on kombinuje.

oznacz moderatorów

Czah-nik
#11 Animator#

Dlatego wypisałem te zasady:
-odpowiadaj w dyskusji
-reklamację przyjmij.. ale odrzuć, masz prawo zażądać odesłania produktu w celu weryfikacji i to idzie na koszt kupującego, jeżeli reklamacja jest niezasadna
-olewaj pogróżki "konsultanta" i na pewno nie da sobie wmówić, że musisz uznać reklamację. Skoro płyta/karta działała, a już nie działa - nie Twoja wina. 

oznacz moderatorów

Czah-nik
#11 Animator#

I jak ktoś jeszcze wpadnie do tego posta - czytajcie regulamin Allegro oraz Allegro Lokalne, w obu są inne zapisy i nie pozwalajcie, aby w dyskusji o Lokalne "konsultant" cytował zapis z Allegro. Pamiętajcie o różnicach w przypadku B2C i C2C, bo "konsultant" nie będzie - oni mają za zadanie oddać kasę kupującemu, a najlepiej żeby to nie szło z AP, tylko Waszej kieszeni. 

Za każdym takim przypadkiem polecam wysyłać zgłoszenia, aby allegro w końcu zaczęło się uczyć na błędach i uczyło tych ludzi z agencji pracy tymczasowej czegoś więcej niż "Dej kupującemu kasę, bo ALLEGRO ci każe! Zawiesimy ci konto i zabierzemy kasę z konta jak nie oddasz!!!"

 

oznacz moderatorów

kioicek
#8 Zapaleniec#


Prosimy Sprzedającego o ostateczne stanowisko w sprawie, którą zgłosił Kupujący.

kioicek, jeżeli nie dostarczyłeś towaru lub nie rozpatrzyłeś reklamacji Kupującego to kwotę zaakceptowanego wniosku doliczymy do Twoich rozliczeń z Allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kioicek a to już bot pisze standardowa formułka odpisz to samo i niech spadają na drzewo

oznacz moderatorów

Czah-nik
#11 Animator#

No właśnie ważne jest rozpatrzenie reklamacji, bo to zrobić musisz. Oczywiście wystarczy w tym wypadku wpisać do dyskusji "Reklamacja została rozpatrzona negatywnie" i po sprawie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Czah-nik  Widzisz każdy pisze o rozpatrzeniu reklamacji , mimo wyłączenia rękojmi a jeden że nie musi rozpatrywać reklamacji bo ją wyłączył. Wyłączenie nie jest jednoznaczne z brakiem możliwości złożenia reklamacji ponieważ istnieje możliwość ze kupujący składa na wadę która została zatajona.To twoim zdaniem ma rozpatrzyć reklamację czy nie??

oznacz moderatorów

Czah-nik
#11 Animator#

Zawsze trzeba, bo rękojmia to również sprzedaż psa, a kupujący dostał kota - i reklamuje przedmiot niezgodny z umową. 

Wyłącznie rękojmi w tym przypadku znaczy, że nie ma 2 letniej "prywatnej" gwarancji, że sprzęt będzie działał - ale zgodność przedmiotu z umową reklamować można.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

I tu się zgadzamy a izrael uważa nie musi!😁

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Czah-nik o jakiej zgodności z umową piszesz? Rekojmia wyłączona a kupujący dostał dokładnie to co w ofercie czyli konkretny model płyty głównej do tego działający bo sam pisał że się zrypała jak zaczął kombinować z biosem czyli ingerował w działający towar. Tu masz zakup osoba prywatna osoba prywatna czyli nie chroni ustawa konsumencka a kc jasno określa że strony sobie mogą za zgodą zmowyfikować czas i zakrea rękojmi. Kupujący widział w ofercie wyłączenie i przystał na zakup więc zgodził sie na ograniczenie płacąc. Nie po to się rękojmię wyłącza w zakupach z netu by ci ktoś potem kupujący tyłek przez allegro zawracał składaniem nieskutecznych reklamacji z tytułu nieistniejącej rekojmi by allegro mu ap oddawało bo ty nie odpisujesz udowadniając że nie jesteś wielbładem, że rękojmi nie było ty wyłączasz rekojmię by nie musieć pilnować 2 lata że ci ktoś reklamację będzie składał.

oznacz moderatorów

Czah-nik
#11 Animator#

Ziomek.. nie kumasz. "Reklamacja odrzucona, produkt zgodny z tym w ogłoszeniu". Ja to samo przerabiałem, chcieli mi wcisnąć koszty, bo sprzedawcy się nie spodobała wersja. 

Reklamacja zawsze przysługuje, ale nie zawsze na wszystko. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

Czah-nik
#11 Animator#

Ale ten wpis też Ci tłumaczy, że reklamacja ZAWSZE przysługuje. 

oznacz moderatorów