Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupujący po wylicytowaniu przedmiotu który sprzedawałem na allegro lokalnie, chce anulować zakup, niestety ani ja ani on nie widzimy takiej możliwości, co robić?
Bo nie ma takiej możliwości, zwrotu opłaty tez nie ma 😞 Umowa zawarta kupujący powinien się wywiązać, a jak się zgodzisz możesz olać i wystawić ponownie 😉
Jeżeli chcesz odstąpić od umowy zawartej na odległość, zapytaj sprzedawcę, czy zgadza się przyjąć odstąpienie. Osoby prywatne, sprzedające na Allegro Lokalnie, nie mają prawnego obowiązku przyjmowania zwrotu towaru.
W przypadku transakcji zawieranych między osobami prywatnymi, a wyłącznie do takich dochodzi na Allegro Lokalnie, kupujący nie ma możliwości odstąpienia od umowy po zakupie.
Na Allegro Lokalnie nie pobieramy prowizji za sprzedaż. Naliczamy opłatę za obsługę transakcji bez zwrotna 🙂
Na Lokalnie do zawarcia umowy dochodzi w momencie zapłaty, więc kupujący mimo wygrania licytacji płacić nie musi. Nic nie musicie robić. Jeśli kupujący nie wybrał odbioru osobistego lub pobrania, Allegro nie naliczy Ci opłat;
Wybrał POBRANIE, a Allegro naliczyło opłatę. Czy mogę jakoś wystąpić o nie wystawianie obciążenia?
@lukasz_zielo Tak, pisz tu https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d i uzasadnij swoją prośbę (najlepiej dołączając jakiś dowód na to, że niedoszły kupujący zrezygnował).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Tak **piiip**ianego podejścia do sprzedających/kupujących to ze świeczką szukać. Nie wiem ile jestem na allegro, ale chyba od samego początku i chyba wystarczy. Sprzedawałem uszkodzoną pralko-suszarkę, klient zapłacił, ale jak zobaczył uszkodzenie, zrezygnował. Nie ma jak zwrócić środków , ale allegro rachunek za swoje wystawiło. **piiip** serwis.
@bassteek Środki zwracasz na konto wskazane przez kupującego.https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/jak-odzyskac-prowizje-od-sprzedazy-rabat...
@bassteek Wyżej ktoś wprowadził Cię w błąd. Nie odzyskasz prowizji metodą wskazaną w tym linku.
O anulowanie naliczonej opłaty możesz poprosić przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a...
Załącz potwierdzenie zwrotu wpłaty na konto kupującego i najlepiej jakiś dowód na jego rezygnację.
Ostatnio miałem sytuację w podobnym klimacie. Opiszę ją ku przestrodze.
W połowie grudnia 2020 r. klient zamówił u mnie zestaw książek w opcji "kup teraz" z odbiorem osobistym i płatnością przy odbiorze. Dwukrotnie zaproponowałem spotkanie, ale olał to. Faktycznie więc książki nie zostały sprzedane. Wystawiłem je ponownie. Mimo to, Allegro naliczyło prowizję od ich sprzedaży.
Jak wyjaśniła pani z działu pomocy, warunkiem zwrotu prowizji jest uzyskanie mejlowego oświadczenia klienta o rezygnacji z zakupu.
Najpierw we wszystkich ogłoszeniach zmieniłem metodę płatności w opcji "odbiór osobisty" z płatności przy odbiorze na płatność z góry. Rozwiązanie to powoduje, że nieopłacone zamówienie zostaje automatycznie anulowane po 5 dniach.
Potem napisałem do człowieka prośbę o pisemną rezygnację z zakupu. Nie przysłał jej. Zamiast tego ponownie "zakupił" ten zestaw. Zignorował warunek płatności z góry. Zażyczył sobie, żebym wydzwaniał do niego w celu finalizacji transakcji i żebym przywiózł mu książki pod dom. Dopiero wtedy chciał mi zapłacić - zapewne mniejsze pieniądze niż cena w ogłoszeniu. Czyli miałem wejść w rolę dostawcy pizzy, z dużą stratą czasu (godzina jazdy w jedną stronę i nie wiadomo, ile pod domem na łasce "jaśnie pana").
Dałem sobie z tym spokój. Po pięciu dniach transakcja została automatycznie anulowana z powodu braku przelewu. Oczywiście druga prowizja nie została naliczona.
@wlk89, jeśli chodzi o anulowanie zakupu, to wystarczy, że w ciągu 5 dni od rozpoczęcia płatności Kupujący jej nie dokończy i nie zapłaci za przedmiot - wtedy transakcja zostaje uznana za niebyłą.
Potwierdzam to, co powiedział @xyz96 - w przypadku Allegro Lokalnie kliknięcie w "kup teraz" lub wygrana w licytacji nie są równoznaczne z zawarciem transakcji.
W kwestii płatności przy odbiorze do transakcji dochodzi z chwilą wypełnienia przez Kupującego formularza dostawy i płatności oraz kliknięcie "kupuję i płacę".
Aby uzyskać zwrot prowizji za anulowane zamówienia na Allegro Lokalnie, skontaktuj się proszę poprzez ten formularz.
Edytowano 14.03.2023
Witam, może któryś z moderatorów wyjaśnić, jak dokonam zwrotu prowizji, jeśli kupujący opłacił przedmiot zakupiony przez KupTeraz na allegrolokalnie i zgłosił mi fakt, że dokonał zakupu pomyłkowo? Będę wdzięczny za pomoc, bo allegro naliczyło mi 8% prowizji od ceny sprzedaży a zostałem z niesprzedanym przedmiotem w domu. Jestem osobą prywatną.
Dokładnie chodzi o zwrot kwoty za "Allegro Lokalnie - opłata za obsługę transakcji", która nie doszła do skutku.
W momencie wystawiania nowego przedmiotu allegro jawnie informuje o tym, że jest on wystawiany równocześnie na allegrolokalnie.pl oraz allegro.pl
Rozumiem, że jedyną drogą jest kontakt poprzez formularz podany wyżej 😞
@hecta14, na Allegro Lokalnie nie pobieramy od Ciebie prowizji, a bezzwrotną opłatę za obsługę transakcji. Zostaje ona pobrana w momencie zrealizowania płatności online (gdy chodzi o płatność z góry) oraz po wypełnieniu przez Kupującego formularza dostawy (mowa tu o płatności za pobraniem lub przy odbiorze).
Więcej o opłatach na Allegro Lokalnie przeczytasz tutaj.
Kupujący rozpoczął zakup, ale nie zapłacił. Obecnie zakup jest anulowany przez AL, jednak produkt będzie widoczny dopiero jutro. Napisałam do kupującego, a ten odpowiedział, że nie chciał niczego blokować, ale nie opłacił towaru, bo nie mógł w tym przypadku skorzystać z monet. I że nie chciał blokować. Czy naprawdę nie ma w Allegro lokalnie opcji rezygnacji z zakupu przed opłaceniem?
@mitsou1 tak to działa, nieopłacone zamówienie jest automatycznie anulowane, a oferta wznawiana w ciagu 5 dni od kliknięcia [kup teraz] przez kupującego.
Allegro Lokalnie jest cały czas rozwijane i być może w przyszłości taka funkcja będzie dostępna, będziemy na bieżąco informować o wszystkich zmianach.
Witam,
A czy jeśli na Allegro Lokalnie wystawię przedmiot z odbiorem osobistym, ale z przedpłatą, to opłata za transakcję zostanie pobrana dopiero po zapłacie przez kupującego? Czy będzie tak, że kupujący kliknie "kup teraz", wybierze odbiór osobisty, nie zapłaci, a opłata i tak zostanie pobrana?
Ja po moich doświadczeniach raczej bym uważał, bo obawiam się, że opłata za transakcję zostanie pobrana a potem trzeba będzie się bujać o jej zwrot, bo jak udowodnisz, że kupujący nie odebrał właśnie tego towaru? ...no chyba, że w ogłoszeniu umieścisz nr seryjny.