anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak anulować sprzedaż na Allegro Lokalnie?

MAMY ROZWIĄZANIE!
wlk89
#7 Wielbiciel#

Witam, kupujący po wylicytowaniu przedmiotu który sprzedawałem na allegro lokalnie, chce anulować zakup, niestety ani ja ani on nie widzimy takiej możliwości, co robić?

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32
kostas11
#21 Demiurg#

Bo nie ma takiej możliwości, zwrotu opłaty tez nie ma 😞 Umowa zawarta kupujący powinien się wywiązać, a jak się zgodzisz możesz olać i wystawić ponownie 😉

 

Jeżeli chcesz odstąpić od umowy zawartej na odległość, zapytaj sprzedawcę, czy zgadza się przyjąć odstąpienie. Osoby prywatne, sprzedające na Allegro Lokalnie, nie mają prawnego obowiązku przyjmowania zwrotu towaru.

W przypadku transakcji zawieranych między osobami prywatnymi, a wyłącznie do takich dochodzi na Allegro Lokalnie, kupujący nie ma możliwości odstąpienia od umowy po zakupie.

Na Allegro Lokalnie nie pobieramy prowizji za sprzedaż. Naliczamy opłatę za obsługę transakcji bez zwrotna 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Na Lokalnie do zawarcia umowy dochodzi w momencie zapłaty, więc kupujący mimo wygrania licytacji płacić nie musi. Nic nie musicie robić. Jeśli kupujący nie wybrał odbioru osobistego lub pobrania, Allegro nie naliczy Ci opłat;

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-za-sprzedaz-na-allegro-lokalnie/jakie-sa-oplaty-na...

oznacz moderatorów
lukasz_zielo
#8 Zapaleniec#

Wybrał POBRANIE, a Allegro naliczyło opłatę. Czy mogę jakoś wystąpić o nie wystawianie obciążenia?

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@lukasz_zielo Tak, pisz tu https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d i uzasadnij swoją prośbę (najlepiej dołączając jakiś dowód na to, że niedoszły kupujący zrezygnował).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
bassteek
#7 Wielbiciel#

Tak **piiip**ianego podejścia do sprzedających/kupujących to ze świeczką szukać. Nie wiem ile jestem na allegro, ale chyba od samego początku i chyba wystarczy. Sprzedawałem uszkodzoną pralko-suszarkę, klient zapłacił, ale jak zobaczył uszkodzenie, zrezygnował. Nie ma jak zwrócić środków , ale allegro rachunek za swoje wystawiło. **piiip** serwis.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@bassteek Wyżej ktoś wprowadził Cię w błąd. Nie odzyskasz prowizji metodą wskazaną w tym linku.

O anulowanie naliczonej opłaty możesz poprosić przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a...

Załącz potwierdzenie zwrotu wpłaty na konto kupującego i najlepiej jakiś dowód na jego rezygnację.

oznacz moderatorów
Pe_Beo
#10 Popularyzator#

Ostatnio miałem sytuację w podobnym klimacie. Opiszę ją ku przestrodze.

W połowie grudnia 2020 r.  klient zamówił u mnie zestaw książek w opcji "kup teraz" z odbiorem osobistym i płatnością przy odbiorze. Dwukrotnie zaproponowałem spotkanie, ale olał to.  Faktycznie więc książki nie zostały sprzedane. Wystawiłem je ponownie. Mimo to, Allegro naliczyło prowizję od ich sprzedaży. 

Jak wyjaśniła pani z działu pomocy, warunkiem zwrotu prowizji jest uzyskanie mejlowego oświadczenia klienta o rezygnacji z zakupu.

Najpierw we wszystkich ogłoszeniach zmieniłem metodę płatności w opcji "odbiór osobisty" z płatności przy odbiorze na płatność z góry. Rozwiązanie to powoduje, że nieopłacone zamówienie zostaje automatycznie anulowane po 5 dniach.  

Potem napisałem do człowieka prośbę o pisemną rezygnację z zakupu. Nie przysłał jej. Zamiast tego ponownie "zakupił" ten zestaw. Zignorował warunek płatności z góry. Zażyczył sobie, żebym wydzwaniał do niego w celu finalizacji transakcji i żebym przywiózł mu książki pod dom. Dopiero wtedy chciał mi zapłacić - zapewne mniejsze pieniądze niż cena w ogłoszeniu. Czyli miałem wejść w rolę dostawcy pizzy, z dużą stratą czasu (godzina jazdy w jedną stronę i nie wiadomo, ile pod domem  na łasce "jaśnie pana").  

Dałem sobie z tym spokój. Po pięciu dniach transakcja została automatycznie anulowana z powodu braku przelewu. Oczywiście druga prowizja nie została naliczona.  

 

      

oznacz moderatorów
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@wlk89, jeśli chodzi o anulowanie zakupu, to wystarczy, że w ciągu 5 dni od rozpoczęcia płatności Kupujący jej nie dokończy i nie zapłaci za przedmiot - wtedy transakcja zostaje uznana za niebyłą. 

Potwierdzam to, co powiedział @xyz96 - w przypadku Allegro Lokalnie kliknięcie w "kup teraz" lub wygrana w licytacji nie są równoznaczne z zawarciem transakcji.

W kwestii płatności przy odbiorze do transakcji dochodzi z chwilą wypełnienia przez Kupującego formularza dostawy i płatności oraz kliknięcie "kupuję i płacę".

Aby uzyskać zwrot prowizji za anulowane zamówienia na Allegro Lokalnie, skontaktuj się proszę poprzez ten formularz

 

Edytowano 14.03.2023

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
hecta14
#8 Zapaleniec#

Witam, może któryś z moderatorów wyjaśnić, jak dokonam zwrotu prowizji, jeśli kupujący opłacił przedmiot zakupiony przez KupTeraz na allegrolokalnie i zgłosił mi fakt, że dokonał zakupu pomyłkowo? Będę wdzięczny za pomoc, bo allegro naliczyło mi 8% prowizji od ceny sprzedaży a zostałem z niesprzedanym przedmiotem w domu. Jestem osobą prywatną.

oznacz moderatorów
hecta14
#8 Zapaleniec#

Dokładnie chodzi o zwrot kwoty za "Allegro Lokalnie - opłata za obsługę transakcji", która nie doszła do skutku.

oznacz moderatorów
hecta14
#8 Zapaleniec#

W momencie wystawiania nowego przedmiotu allegro jawnie informuje o tym, że jest on wystawiany równocześnie na allegrolokalnie.pl oraz allegro.pl

oznacz moderatorów
hecta14
#8 Zapaleniec#

Rozumiem, że jedyną drogą jest kontakt poprzez formularz podany wyżej 😞

oznacz moderatorów
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@hecta14, na Allegro Lokalnie nie pobieramy od Ciebie prowizji, a bezzwrotną opłatę za obsługę transakcji. Zostaje ona pobrana w momencie zrealizowania płatności online (gdy chodzi o płatność z góry) oraz po wypełnieniu przez Kupującego formularza dostawy (mowa tu o płatności za pobraniem lub przy odbiorze).

Więcej o opłatach na Allegro Lokalnie przeczytasz tutaj

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
mitsou1
#9 Pomysłodawca#

Kupujący rozpoczął zakup, ale nie zapłacił. Obecnie zakup jest anulowany przez AL, jednak produkt będzie widoczny dopiero jutro. Napisałam do kupującego, a ten odpowiedział, że nie chciał niczego blokować, ale nie opłacił towaru, bo nie mógł w tym przypadku skorzystać z monet. I że nie chciał blokować. Czy naprawdę nie ma w Allegro lokalnie opcji rezygnacji z zakupu przed opłaceniem? 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mitsou1 tak to działa, nieopłacone zamówienie jest automatycznie anulowane, a oferta wznawiana w ciagu 5 dni od kliknięcia [kup teraz] przez kupującego.  
Allegro Lokalnie jest cały czas rozwijane i być może w przyszłości taka funkcja będzie dostępna, będziemy na bieżąco informować o wszystkich zmianach. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów
allenets
#7 Wielbiciel#

Witam,

A czy jeśli na Allegro Lokalnie wystawię przedmiot z odbiorem osobistym, ale z przedpłatą, to opłata za transakcję zostanie pobrana dopiero po zapłacie przez kupującego? Czy będzie tak, że kupujący kliknie "kup teraz", wybierze odbiór osobisty, nie zapłaci, a opłata i tak zostanie pobrana?

oznacz moderatorów
hecta14
#8 Zapaleniec#

Ja po moich doświadczeniach raczej bym uważał, bo obawiam się, że opłata za transakcję zostanie pobrana a potem trzeba będzie się bujać o jej zwrot, bo jak udowodnisz, że kupujący nie odebrał właśnie tego towaru? ...no chyba, że w ogłoszeniu umieścisz nr seryjny.

oznacz moderatorów
Client:96923334
#7 Wielbiciel#
  • A co jeżeli chodzi o allegro lokalnie i płatność przy odbiorze czy jeżeli chodzi o te 5 dni czy jeżeli w 5 dni ta osoba nie zapłaci to czy transakcja zostaje anulowana. A i anulowanie transakcji co z nim w przypadku płatności przy odbiorze?
oznacz moderatorów