Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałem przedmiot na Allegro Lokalnie jako osoba prywatna, nie prowadzę działalności. Towar został dostarczony, a po tygodniu kupujący stwierdza, że produkt jednak mu nie odpowiada i chce dokonać zwrotu. Wiem, że jako osoba prywatna nie mam obowiązku przyjmowania zwrotu, ale postanowiłem że pójdę kupującemu na rękę i zwrócę kwotę pomniejszoną o prowizję, jak odeśle towar. Otwarta dyskusja, towar jest u kupującego, a tu wiadomość od allegro, że kupujący otrzyma pieniądze z Programu Ochrony Kupujących. Rozumiem jakby kupujący został w jakiś sposób oszukany lub nie otrzymał towaru. O co tu chodzi?
Jeżeli w dyskusji wyraziłeś zgodę na przyjęcie zwrotu, to allegro nie powinno wypłacać rekompensaty z POK(dziwna sprawa) dziś pani tu pisze że kupiła telefon z wadą prawną i allegro nie zwróciło środków z POK, podtrzymując decyzję że przyjmiesz zwrot i czekaj na rozwiązanie, kupujący musi zwrócić ci towar, w takiej sytuacji nie powinno ci nic grozić, ale teraz to już nikt niczego nie jest pewien.😕
@PanDrazetka Zweryfikuję tę sytuację i wrócę tutaj z odpowiedzią.
@PanDrazetka Zaproponowano POK ze względu na ograniczenia na Twoim koncie. Dyskusja jest wciąż otwarta, wypowiedz się w niej i podaj adres do zwrotu, o który poprosił kupujący.
Owszem nałożone zostały ograniczania, lecz nie ma to związku z tą sprawą.
Przedmiot jest u kupującego. Kupujący po czasie stwierdza, że jednak go nie potrzebuje. Proszę powiedzieć, czy w tym wypadku mam obowiązek przyjęcia zwrotu towaru jako osoba prywatna?
@PanDrazetka jeśli jest to zwykłe widzimisię klienta to nie masz obowiązku przyjęcia zwrotu . Inaczej jest w przypadku wykrycia przez klienta w trakcie użytkowania wady produktu czy niezgodniści z opisem .
Nie masz takiego obowiązku ,to wyłącznie dobra wola sprzedającego.
Aktualizacja sytuacji:
Ogólnie sytuacja jest nie zrozumiała dla mnie.
Kupujący złożył wniosek do POK. Otrzymałem wiadomość, abym wyjaśnił sytuację. Tak zrobiłem. W wiadomości zwrotnej pracownik allegro odpisał, że wniosek kupującego został odrzucony i że nie mam obowiązku przyjęcia odstąpienia od umowy. Logiczne, kupujący ma przedmiot w rękach i chce go zwrócić ( nie reklamować), bo najpierw kupuje, a potem dopiero się zastanawia czy faktycznie go chce.
I teraz jest część niezrozumiała dla mnie.
W otwartej dyskusji pracownik allegro, wymusza na mnie przyjęcia takiego zwrotu. Czym się kieruje, jaka jest podstawa i czy zwróci mi prowizję? Przypominam, sprawa dotyczy Allegro Lokalnie.
@PanDrazetka Nie musisz jako osoba prywatna przyjmować zwrotu bez podania przyczyny, @ko_alka dlaczego Allegro uważa że powinien przyjąć zwrot?🤔
@PanDrazetka Cześć. Wynika to z faktu, że na początku wyraziłeś chęć przyjęcia zwrotu. Jeśli zmieniłeś zdanie, to zasygnalizuj to wyraźnie w dyskusji.
@PanDrazetka "W otwartej dyskusji pracownik allegro, wymusza na mnie przyjęcia takiego zwrotu.."
Te dyskusje obsługują boty, automaty. Jest jakaś forma odwołania się złożenia skargi na wymuszenia "pracownika", nie mam pewności ale chyba trzeba wejść w menu kontakt i tam zredagować odwołanie.