anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kiedy muszę przyjąć zwrot towaru na allegro lokalnie?

fsl69100
#7 Wielbiciel#

Witam Wszystkich!  Jestem tu pierwszy raz i zwracam się do Was z prośbą o rozjaśnienie kwestii zwrotu i reklamacji. Sprzedałem czapkę zimową wraz z kominem, dla dziecka. Stan idealny, bez rozciągnieć czy zachaczeń, wszystko wraz z metką producenta widoczne na zdjęciach. Wystawione jako używane. Kupująca poprosiła o obniżenie ceny i otrzymała je. Paczka spakowana, etykieta, InPost, poszło. Po dwóch dniach od odbioru pani chce oddać towar bo komin jest dla jej dziecka za duży. Odpisałem, że nie przyjmuję zwrotów, bo towar nie był uszkodzony i nie ma żadnych wad. Pani jednak nie odpuszcza i włącza w to "spór allegro". Allegro , pisząc w skrócie, nakazuje mi zwrot pieniędzy stronie kupujacej. Dzisiaj otrzymałem nr konta i dokonałem jej przelewu. I tu pytanie, czy allegro wydało na mnie "uczciwy wyrok"? Przecież ów komin ,nie był uszkodzony, na co zwróciłem uwagę kupujacej. Czy wogóle ktoś z administratorów czyta korespondencję między stronami? Jak bronić się przed kolejnymi takimi sytuacjami? Przecież to jest absurdalne, idąc tą drogą, kupujący zawsze będzie się wykręcać, bo za małe, bo myślał, że to troszkę inne, a wogóle to sprzedający zawsze chce go oszukać. Nie prowadzę działalności, jestem OF , wyprzedaje rzeczy po dzieciach i to tylko te które noszą znikome ślady użytkowania, a wszystkie wady uwidoczniam na zdjęciach. Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedź. 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

LEW433
#21 Demiurg#

Jako sprzedawca prywatny nie musisz przyjmować zwrotów i możesz ograniczyć rękojmie, zapoznaj się z tym. Jeżeli pani pisze że nie pasuje to składa reklamacje i musisz ją rozpatrzyć i możesz uznać albo nie uznać, możesz zaproponować wymianę, obniżenie ceny. Mogłaś odrzucić reklamację, takie masz prawo jak wszystko było w porządku.

oznacz moderatorów

fsl69100
#7 Wielbiciel#

Podpowiedź proszę jak ograniczyć rękojmię. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@fsl69100 Jako osoba prywatna możesz rękojmię rozszerzyć, ograniczyć lub całkowicie ją wyłączyć. Wystarczy, że w treści ogłoszenia o tym jednoznacznie napiszesz. Nie ma przepisów, które dokładnie określają sposób wyłączenia lub ograniczenia rękojmi. Jeśli chcesz ją wyłączyć napisz, że całkowicie wyłączasz swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Jeśli chcesz ją ograniczyć, napisz w jaki sposób ją ograniczasz, czyli za co odpowiadasz, a za co nie. 

oznacz moderatorów

PawelHkrk
#11 Animator#

Na jakiej podstawie prawnej (KC, regulamin, ...) Allegro wymaga zwrotu? Przed dokonaniem przelewu zwrotnego było by dobrze to spytać.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@fsl69100 Musisz liczyć się z tym, że pracownicy Allegro w podobnych przypadkach często stają po stronie kupujących, aby nie zrażać ich do kolejnych zakupów w tym serwisie. Być może w Dyskusji kupująca podała jakieś szczegóły wskazujące na to, że produkt był niezgodny z opisem i udowodniła to, dlatego Allegro zasugerowało zwrot wpłaty. 

oznacz moderatorów

fsl69100
#7 Wielbiciel#

 

IMG_20220103_213446.jpg

Dziękuję wszystkim za tak szybką odpowiedź. Odrzuciłem reklamacje powołując się na to, że komin nie jest rozciągnięty, więc nie ma wad. Ma fabryczną metkę z rozmiarem i spełnia wymagania producenta. Dokonałem zwrotu środków ,ponieważ nie chcem jakiś ograniczeń na konto. Dajcie znać gdzie mogę odwołać decyzje allegro, zakładka itp

IMG_20220103_213551.jpg

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@fsl69100 Jeśli już oddałeś pieniądze, niczego nie musisz odwoływać. Żadnych ograniczeń na konto Allegro Ci w związku z tym nie nałoży. Możesz tylko w Dyskusji zamieścić potwierdzenie przelewu zwrotnego. 

oznacz moderatorów

PawelHkrk
#11 Animator#

Jeśli zostało sprzedane przez "kup teraz", zachęcam do zgłoszenia po zwrot prowizji allegro (~8%).

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@fsl69100 wyjaśniam to dla Ciebie. Poproszę jeszcze o chwilę cierpliwości, wrócę gdy tylko otrzymam odpowiedź w tej sprawie. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@fsl69100 wracam z odpowiedzią. Wypowiedź pracownika rzeczywiście została napisana tak jakbyśmy nakazywali zwrot wpłaty, natomiast decyzja należała do Ciebie. Zgodnie z przepisami, sprzedawca może odrzucić reklamację, jeśli towar jest zgodny z opisem (jego zdaniem). Przepraszam za tą sytuację! Ponieważ dokonałeś już zwrotu wpłaty, możemy zaproponować Ci rekompensatę w postaci monet Allegro, daj proszę znać czy zgadzasz się na takie rozwiązanie? 
Możesz także odwołać się za pomocą tego formularza

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów