anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient odesłał zły przedmiot

Client:48569528
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

W grudniu 2021 sprzedałem na allegro kartą graficzną jako osoba prywatna. Karta była uzywana ale sprawna.

Po otrzymaniu towaru kupujący napisał do mnie, że karta się bardzo grzeję i wolę zwrotu części pieniądze na wymianę termopadow. Klient stwierdził że nawet bez obciążenia karta grzeję się do 90 stopni. Poprosilem wtedy screenshot dla weryfikacji, ale pan odmówił, powiedział że nie ma na to czasu i że wyszle kartę do mnie na naprawę. Zgodziłem się na to, ale kupujący nic nie wysłał co dla mnie wydało się podejrzane.

Teraz po 9 miesiącach korzystania dostalem nowy kontakt od niego, że karta padła i nie działa poprawnie. Kupujący zgłosił to do reklamacji. Wiedząc że jestem zobowiązany przez rok rozpatrzeć reklamację, poprosiłem wysłać do mnie kartę dla testowania i w razie czego naprawy/wymiany/zwrotu środków jak to jest wymagane. Dzisiaj dostałem przesyłkę od pana i okazalo się że wysłał taką samą kartę, ale z innym numerem seryjnym. Napisałem kupującemu że on wysłał do mnie zły przedmiot, i dlatego nie mogę rozpoznać reklamacji, wysłana do mnie kartę graficzną wyszle z powrotem.

Dla mnie sytuacją jest bardzo nietypowa, obawiam się oszustwa, ale nie wiem czy mogę jeszcze coś z tym zrobić.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:48569528 Jeśli masz 100% pewności, że karta którą otrzymałeś w ramach reklamacji nie jest kartą którą sprzedałeś napisz kupującemu, że reklamację rozpatrzysz ale oczekujesz odesłania towaru który faktycznie sprzedałeś.
Jeśli nie odeśle Ci właściwej karty w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji to ostatniego dnia tego terminu poinformuj go, że odrzucasz reklamację z racji nie odesłania reklamowanego towaru - to bardzo ważne bo jeśli nie odniesiesz się do reklamacji w ciągu 14 dni od momentu jej zgłoszenia to zostaje ona uznana automatycznie.

Poproś kupującego o odbiór niewłaściwej karty  we własnym zakresie - czyli np. o przysłanie kuriera po jej odbiór.
Narazie nie informuj go jak poznałeś, że to nie ta sama karta - zobaczysz jak zareaguje.

oznacz moderatorów

Client:48569528
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za wiadomość.

Niestety już odpisałem że numer seryjny sie nie zgadza się razem z zdjęciem otrzymanej karty.

Pan poprosił kolejne zdjęcie z kartką i datą.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:48569528 Czy na aukcji miałeś zdjęcie z widocznym numerem seryjnym?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Masz pewność oraz dowody ż eto nie ta sama karta to odrzuć reklamację, pamiętaj że pan może zacząć "wojować" za pośrednictwem Allegro, więc przygotuj się i zbierz dowody.

oznacz moderatorów