Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam pytanie dotyczące nieporozumienia pomiędzy kupującym a sprzedającym. Sprzedałem używany lecz w pełni sprawny produkt, kupujący twierdzi że jest uszkodzony i żąda zwrotu (stwierdził to odrazu po odbiorze i odpakowaniu produktu). (nic nie pisał żeby było uszkodzone opakowanie w którym wysłałem produkt). Mam podejrzenie że albo podmienił produkt, i chce mi wysłać powrotem uszkodzony , albo sam zepsuł i chce się pozbyć problemu. Jest to część rowerowa za około 300 zł.
Poczytaj o rękojmi:https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ jeżeli kupujący składa reklamację to ty jako sprzedający musisz ją rozpatrzyć i możesz uznać albo nie, jeżeli masz pewność i dowody na to że kupujący uszkodził, to odrzuć,
Generalnie zapoznałem się z tym. Lecz nie wyjaśnia to co dalej, ja jestem pewny że towar był sprawny , kupujący twierdzi, że nie. Czy muszę zwracać pieniądze ? Bo wydaje mi się że nie dość że oddam pieniądze to dostanę uszkodzoną cześć (z powodów tak jak pisałem wcześniej), której już nie sprzedam, bo będzie do wyrzucenia.
@hellmaster Ten link, który masz podany wyżej Ciebie nie obowiązuje. To jest link do sprzedaży konsumenckiej, czyli firmowej, a Ty jesteś sprzedawcą prywatnym. Nie musisz zwracać pieniędzy jeśli jesteś pewien, że uszkodzenie nastąpiło z winy kupującego.
Bzdura niby dlaczego sprzedający twierdzi że był dobry jak to niby chce udowodnić.?😌
@hellmaster Tak jak ci napisałem jeżeli masz pewność że towar był w pełni sprawny, to odrzuć reklamację, ale pamiętaj że na Allegro są także inne narzędzia takie jak dyskusją i POK które w większości stoją po stronie kupującego, oczywiście nie musisz ponosić konsekwencji tych działań Allegro, ale możesz.
Ciekawe niby jak chce to udowodnić ,że towar był sprawny nawet nowa rzecz może by uszkodzona
Ty twierdzisz tak on inaczej.Dam.ci dobrą radę znakuje sprzedawane przedmioty
Sytuacja standardowa na Allegro. Ja - co mogę - nalepiam własne plomby gwarancyjne na sprzęt. Koszt - poniżej 10gr za plombę. Można też zainwestować w spray lub flamaster UV.
Sporo na tym zaoszczędziłem - poczynając na reklamacjach towaru uszkodzonego w transporcie , dziwna sprawa, po oklejeniu moimi plombami szklanych dzbanków aż o 90% spadła reklamacja z tytułu reklamacji uszkodzonego dzbanka w czasie transportu. Odnośnie znakowania innych rzeczy - na jaw wyszło, że kupujący reklamowali przedmioty zakupione u innych sprzedających lub w sklepach stacjonarnych.
@hellmaster przede wszystkim wypowiedz się proszę w założonej przez kupującego dyskusji. Nawet będąc prywatnym sprzedającym musisz rozpatrzyć reklamację. Możesz ją oczywiście uznać lub odrzucić. Jeśli ją odrzucisz swoją decyzję powinnieneś merytorycznie uzasadnić. Kupujący powinien odesłać do Ciebie reklamowany przedmiot i wówczas będziesz mógł rozpatrzyć reklamację i podjąć decyzję.