Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy ktoś spotkał się z sytuacją kiedy kupujący na allegro lokalnie celowo nie odebrał przesyłki z paczkomatu więc automatycznie wracał zwrot do sprzedawcy, który odmówił przyjęcia zwrotu. Nie widzę powodu, dla którego sprzedawca ma na siłę przyjmować zwrot tylko dlatego, że kupującemu nie chciało się odebrać przesyłki. Sprzedawca, który wysłał towar wywiązał się z umowy, a z tego co mi wiadomo to sprzedawca na allegro lokalnie nie ma obowiązku przyjmować zwrotu, to jak to w końcu z tym jest?
jest tak jak piszesz, prywatny sprzedający nie musi przyjmować zwrotów bez podania przyczyny.
@Client:44745750 Prywatny sprzedający na Lokalnie nie musi przyjmować zwrotów bez podania przyczyny, firma na Lokalnie zwroty przyjmować musi.
Jeżeli kupujący nie odebrał paczki, wróci ona do Ciebie. Jeżeli nie zwrócisz mu ceny towar (bez kosztów wysyłki), może on otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro. Może też wystąpić o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących, ponieważ nie ma towaru i pieniędzy. Gdy otrzyma rekompensatę, Allegro może (nie musi) żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też (nie musi) nałożyć ograniczenia na konto.
@Client:44745750
Mylisz prawo (lub jego brak) do odstąpienia od Umowy przez Kupującego i analogiczny obowiązek (lub jego brak) przyjęcia od Kupującego przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu oraz przyjmowanie (lub nie) nieodebranej przez Adresata przesyłki (zwrot spedycyjny).
W przypadku powrotu nieodebranej przesyłki należy ją przyjąć. Można oddać ją na przechowanie na koszt i ryzyko Kupującego. Można wezwać Kupującego do odbioru swojej rzeczy.
Chyba nie do końca tak jest a link który podałeś dotyczy tylko i wyłącznie przedsiębiorców. Prywatny sprzedający na Allegro Lokalnie nie musi przyjmować zwrotów w ogóle jest tak samo konsumentem jak i kupujący ten status ogranicza możliwość zwrotu bez zgody sprzedającego. Taka sama sytuacja ma się do nieodebranych przesyłek jeżeli sprzedający wywiązał się z umowy i po opłaceniu wysłał to kupujący ma obowiązek przedmiot odebrać i tu kończy się rola sprzedawcy prywatnego jedyne co musi prywatny sprzedawca to ewentualnie rozpatrzeć reklamację, oczywiście może ją odebrać i napisać do kupującego żeby odebrał przesyłkę lub ponownie opłacił przesyłkę ale to zawsze strata czasu i konieczność użerania się z kupującym, firma na Lokalnie zwroty przyjmować musi chyba że towary sprzedawane podlegają ograniczeniom.
Gdy klient nie odbiera przesyłki pobraniowej, sprzedawca jest zmuszony do poniesienia kosztów przesyłki w obie strony, czyli sklep-klient oraz powrotnej klient-sklep. W celu poznania reputacji klienta przy sprzedaży towarów, oferuję Państwu usługę „myblacklist.pl”. Można w nim dodać do bazy kupującego bez skrupułów, a także sprawdzić numer lub nazwisko kupującego bez skrupułów, a jeśli jest w bazie, to należy zachować ostrożność podczas wysyłania przesyłki. Witamy w serwisie https://myblacklist.pl Wspólnie uczyńmy handel bezpieczniejszym