Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupujący na allegro lokalnie nie odebrał przedmiotu i wrócił on do mnie, teraz kupujący chce abym go wysłał ponownie. Ale jaką mam pewność, że za chwilę nie zwróci się do allegro o zwrot pieniędzy bo ta nowa, ponowna wysyłka z przedmiotem którego wcześniej nie odebrał będzie już po za allegro. Bo skąd wiadomo będzie, że łączy się z transakcją z allegro skoro przesyłka nie będzie z etykiety inpost allegro ? Więc będzie miał towar i będzie żądał zwrotu od niby nie dostarczonego towaru. Czy mogę rozwiązać umowę po tym jak kupujący nie odebrał przesyłki i wróciła do mnie ? Zwrot pieniędzy dla niego lub odbiór w moim miejscu zamieszkania.
Jeśli zapłacił za przedmiot i ponownie nie odbierze zwrócisz mu minus 3 przesyłki , skoro chce abyś wysłał wyślij mu
@Blaksad Nie ma znaczenia, że poza Allegro. Będziesz miał dowód nadania. Nie wszystko musi się odbywać za pośrednictwem Allegro.
ale numer nadania paczki nie powiązanej z pierwotną transakcją na allegro, czyli kupujący ma przedmiot z powtórnej wysyłki ale po za allegro i zgłasza się w sporze o zwrot pieniędzy bo nie odebrał przesyłki i paczka wróciła do sprzedającego, rozumiesz ? zje ciastko i ma ciastko
Wtedy Ty piszesz w sporze, że wysłałeś towar ponownie i zamieszczasz dowód nadania. Dodatkowo możesz zamieścić prośbę kupującego o ponowne nadanie. Rozumiesz? Co Ci Allegro zrobi? Finalnie wysłałeś towar, który został odebrany.
@Blaksad
Zauważ, że niektóre z udzielanych tu porad mają na celu antagonizowanie Kupujących i Sprzedających.
Odpowiadając na Twoje pytanie:
Czy mogę rozwiązać umowę po tym jak kupujący nie odebrał przesyłki i wróciła do mnie ? Zwrot pieniędzy dla niego lub odbiór w moim miejscu zamieszkania.
Masz taką możliwość (z Art. 491 kc)
Możesz wezwać klienta do wykonania umowy sprzedaży (odbioru rzeczy od Ciebie) z określeniem terminu i zagrożeniem, że w razie bezskutecznego jego upływu odstąpisz od umowy sprzedaży. Po upływie terminu i braku reakcji ze strony Kupującego składasz Kupującemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży (np. mailowo). W takim przypadku własność towaru „wraca” do sprzedawcy, a Umowę traktuje się za niebyłą.
Alternatywnie: możesz zażądać od Kupującego opłaty za przesyłkę powrotną oraz za ponowne wysłanie rzeczy i dopiero wtedy mu wysłać towar.
@Blaksad
Kupujący zgłaszając w ew. sporze nieotrzymanie towaru, który byłby przez Ciebie wysłany i doręczony osobną przesyłką (za którą Kupujący powinien Ci najpierw zapłacić) mógłby dopuścić się popełnienia przestępstwa. W mojej ocenie grożąca za to kara jest wystarczająca aby odstraszyć Kupujących przed podobnymi "pomysłami". Problemem dla Kupującego może być jedynie niewiedza lub bagatelizowanie obowiązujących przepisów - nikt rozsądny świadomie nie pójdzie tą drogą.
Tobie - wystarczy dowód nadania i potwierdzenie doręczenia przesyłki przez przewoźnika.