anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie odebrał przesyłki

rzarajczyk
#8 Zapaleniec#

Sprzedałem na Allegro Lokalnie przedmiot. Wygenerowałem przez Allegro Lokalnie etykietę InPost, włożyłem paczkę do paczkomatu... i po kilku dniach wróciła. Kupujący jej nie odebrał. W efekcie mam teraz pieniądze oraz przedmiot.

Co teraz powinienem zrobić? Wysłałem pytanie do Kupującego, ale chciałbym znać możliwości:

  • Czy - jeśli kupujący wyrazi chęć ponownej wysyłki - mogę wygenerować drugą przesyłkę za 8.99? 
  • Czy - jeśli kupujący wyrazi chęć rezygnacji - mogę wystąpić o zwrot prowizji / opłaty transakcyjnej? Czy jestem zobowiązany oddać mu koszty wysyłki i opłatę transakcyjną? Wreszcie czy mogę dokonać zwrotu przez Allegro Lokalnie czy jednak mam go prosić o numer konta?

Jestem osobą prywatną.

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

Client:44052296
#21 Demiurg#

@rzarajczyk jeżeli kupujący nadal chce przedmiot to niech opłaci ponowna przesyłkę. Jeżeli chce zwrotu to niech poda Ci numer konta i zwrócisz mu za przedmiot. 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

Tylko że teraz przesyłka wyjdzie drożej bo już nie nadasz przez allegro tylko prywatnie.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@rzarajczyk Kupujący powinien zapłacić za ponowną wysyłkę. Musi to być wysyłka poza Allegro, bo drugiej etykiety na Allegro nie pobierzesz.

Jeżeli kupujący zrezygnuje, oddaj mu tylko cenę przedmiotu. O zwrot prowizji możesz poprosić tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a... Dołącz potwierdzenie zwrotu wpłaty i najlepiej pisemną rezygnację kupującego.

Pieniędzy przez Allegro nie oddasz. Musisz je sobie wypłacić na własne konto bankowe i oddać kupującemu zwykłym przelewem na jego rachunek bankowy.

oznacz moderatorów