Kupujący nie odebrał przesyłki

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedałem na Allegro Lokalnie przedmiot. Wygenerowałem przez Allegro Lokalnie etykietę InPost, włożyłem paczkę do paczkomatu... i po kilku dniach wróciła. Kupujący jej nie odebrał. W efekcie mam teraz pieniądze oraz przedmiot.
Co teraz powinienem zrobić? Wysłałem pytanie do Kupującego, ale chciałbym znać możliwości:
- Czy - jeśli kupujący wyrazi chęć ponownej wysyłki - mogę wygenerować drugą przesyłkę za 8.99?
- Czy - jeśli kupujący wyrazi chęć rezygnacji - mogę wystąpić o zwrot prowizji / opłaty transakcyjnej? Czy jestem zobowiązany oddać mu koszty wysyłki i opłatę transakcyjną? Wreszcie czy mogę dokonać zwrotu przez Allegro Lokalnie czy jednak mam go prosić o numer konta?
Jestem osobą prywatną.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@rzarajczyk jeżeli kupujący nadal chce przedmiot to niech opłaci ponowna przesyłkę. Jeżeli chce zwrotu to niech poda Ci numer konta i zwrócisz mu za przedmiot.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tylko że teraz przesyłka wyjdzie drożej bo już nie nadasz przez allegro tylko prywatnie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@rzarajczyk Kupujący powinien zapłacić za ponowną wysyłkę. Musi to być wysyłka poza Allegro, bo drugiej etykiety na Allegro nie pobierzesz.
Jeżeli kupujący zrezygnuje, oddaj mu tylko cenę przedmiotu. O zwrot prowizji możesz poprosić tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a... Dołącz potwierdzenie zwrotu wpłaty i najlepiej pisemną rezygnację kupującego.
Pieniędzy przez Allegro nie oddasz. Musisz je sobie wypłacić na własne konto bankowe i oddać kupującemu zwykłym przelewem na jego rachunek bankowy.