Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący nie przeczytał opisu ogłoszenia, a teraz chce zwrócić zakupiony przedmiot.
Dodam że wystawiłem laptopa który nie był uruchamiany ani nic bez ładowarki i dwóch klawiszy, licytacja od 1zł kupujący rzucił 2 oferty z czego ostatnia jest na 5.000 a w ogłoszeniu było napisane że sprzedaję jako uszkodzony bo brak klawiszy i ładowarki,pan tego nie przeczytał a jednak doszło do transakcji, pomimo że pisałem do pana czy jest pewny swego zakupu i czy przeczytał opis,to widzę że doszło i odczytał, to wysłałem potem dzwonił do mnie że jestem złodziejem i naciągaczem, nalegałem jednak na to by otworzył dyskusje na allegro lokalnie bo tak sprawy przez telefon nie będę załatwiał, wkońcu się odezwał i stwierdził że nie musi czytać opisu i jak chce to kupuje,itd.
Mam mu oddać pieniądze jak nie to sądy policja bóg wie co.Nie została otwarta dyskusja tylko pisał na czacie,ja powiedziałem że puki nie zostanie otwarta dyskusja nic nie zrobię.
Co zrobić w tym wypadku z tym fantem?
Z góry dziękuję za pomoc.
Nawet jeśli zostałaby otwarta dyskusja- to co chcesz zrobić?
jako prywatny sprzedawca nie masz obowiązku przyjmować zwrotu. Jeżeli sklada reklamacje to musisz rozpatrzyc. Rozpatrzysz negatywnie bo nie ma wady o ile opis był rzetelny.
@Client:54533562 Widzę, że w ofercie zdjęcia oraz opis są zgodne ze stanem faktycznym. Już na pierwszym zdjęciu widać, że brakuje dwóch klawiszy. Opisz to wszystko w dyskusji.
@Client:54533562 wszystko musisz mieć na papierze jak to się mówi, żadnego załatwiania przez telefon, jeśli składa reklamację, to poprzez dyskusję itd. Odpowiadaj rzeczowo i na czas. Gość moim zdaniem może próbować wymusić zwrot wpłaty, a potem laptopa nie dostaniesz , albo wróci do Ciebie w kawałkach.
@Client:54533562 Uważaj na to co pisze kupujący, ponieważ może to być reklamacja a ona nie musi być składana poprzez Allegro, może być w każdy możliwy sposób i jak w ciągu 14dni się do niej nie odniesiesz jest uznana. Odpisz mu na czacie że odrzucasz reklamację ponieważ towar jest zgodny z opisem a zwrotów nie przyjmujesz jako prywatny sprzedający.
@Client:54533562 Niepotrzebnie domagasz się dyskusji, złożenie reklamacji na czacie jest ważne i termin 14 dni już powoli upływa.
Przede wszystkim domagaj się zwrotu laptopa, kupujący liczy na to że dostanie odszkodowanie z Protect i laptop mu zostanie gratis.
Oczywiście że reklamację masz prawo odrzucić, ale uważaj, jeśli kupujący znajdzie wady nieopisane w ofercie to wtedy odrzucenie reklamacji może być nieskuteczne i Allegro zafunduje kupującemu zwrot kosztów.
Bezpieczniej jest mieć laptop u siebie, gdyby co niewiele tracisz.
Moim zdaniem domaganie się zwrotu w momencie w którym roszczenia można odrzucić od razu jest bez sensu. Brak wady jest widoczny gołym okiem, już ze zdjęć aukcji. A jeśli dopuści się zwrot reklamacyjny, klient uzna, że wsyztsko załatwione po jego myśli. Laptopa już nie ma to sprzedawca mu odda pieniądze. Wsprowadzi siego W błędne przekonanie załatwionej sprawy i dalsza awantura gotowa
Każde rozwiązanie ma swoje zady i walety. Tak właśnie wygląda handel, biznes, tutaj ryzyko to część nieodłączna.
@br. tylko z postu nie wynika, że rozmawiają na czacie, a telefonicznie. A to już śliska sprawa, bo nie ma świadków i potwierdzenia takiej rozmowy. jest słowo przeciwko słowu.
Wynika
pisali na czacie
@Client:54533562 widziały gały co kupowały, jak opis i stan faktyczny się zgadza to może nawet pozew do Hagi zakładać i tak przegra i poniesie koszty sądowe. Napisz mu że jak chce składać reklamację to ma do ciebie wpłynąć na nośniku trwałym czli w dyskusji a na zwrot bez podania przyczyny się nie zgadzasz bo towar zgodny z opisem
@az1rael Ale gały "bez powodu" przebiły cenę do 5000 bo wiedziały gały co robią.
Kupujący nie pomylił się, na pewno to nie pierwsza jego licytacja, zna metody Allegro i doskonale wie jak się to zakończy.
Ale to nie mój biznes, ja tak tylko ostrzegawczo... jako że nigdy nie warto być nadmiernie pewnym swoich racji.
@Client:54533562 daj link do aukcji 🙂