anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie przeczytał opisu ogłoszenia , a teraz chce zwrócić zakupiony przedmiot. Proszę o pomoc.

Client:54533562
#1 Nowicjusz#

Kupujący nie przeczytał opisu ogłoszenia, a teraz chce zwrócić zakupiony przedmiot. 

Dodam że wystawiłem laptopa który nie był uruchamiany ani nic bez ładowarki i dwóch klawiszy, licytacja od 1zł kupujący rzucił 2 oferty z czego ostatnia jest na 5.000 a w ogłoszeniu było napisane że sprzedaję jako uszkodzony bo brak klawiszy i ładowarki,pan tego nie przeczytał a jednak doszło do transakcji, pomimo że pisałem do pana czy jest pewny swego zakupu i czy przeczytał opis,to widzę że doszło i odczytał, to wysłałem potem dzwonił do mnie że jestem złodziejem i naciągaczem, nalegałem jednak na to by otworzył dyskusje na allegro lokalnie bo tak sprawy przez telefon nie będę załatwiał, wkońcu się odezwał i stwierdził że nie musi czytać opisu i jak chce to kupuje,itd.

Mam mu oddać pieniądze jak nie to sądy policja bóg wie co.Nie została otwarta dyskusja tylko pisał na czacie,ja powiedziałem że puki nie zostanie otwarta dyskusja nic nie zrobię.

Co zrobić w tym wypadku z tym fantem?

Z góry dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Nawet jeśli zostałaby otwarta dyskusja- to co chcesz zrobić? 
jako prywatny  sprzedawca nie masz obowiązku przyjmować zwrotu. Jeżeli sklada reklamacje to musisz rozpatrzyc. Rozpatrzysz negatywnie bo nie ma wady o ile opis był rzetelny. 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Client:54533562 Widzę, że w ofercie zdjęcia oraz opis są zgodne ze stanem faktycznym. Już na pierwszym zdjęciu widać, że brakuje dwóch klawiszy. Opisz to wszystko w dyskusji. 

Wiktoria
Moderatorka


_____________
Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@Client:54533562 wszystko musisz mieć na papierze jak to się mówi, żadnego załatwiania przez telefon, jeśli składa reklamację, to poprzez dyskusję itd. Odpowiadaj rzeczowo i na czas. Gość moim zdaniem może próbować wymusić zwrot wpłaty, a potem laptopa nie dostaniesz , albo wróci do Ciebie w kawałkach.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:54533562 Uważaj na to co pisze kupujący, ponieważ może to być reklamacja a ona nie musi być składana poprzez Allegro, może być w każdy możliwy sposób i jak w ciągu 14dni się do niej nie odniesiesz jest uznana. Odpisz mu na czacie że odrzucasz reklamację ponieważ towar jest zgodny z opisem a zwrotów nie przyjmujesz jako prywatny sprzedający.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Client:54533562   Niepotrzebnie domagasz się dyskusji,  złożenie reklamacji  na czacie jest ważne i termin 14 dni już  powoli upływa.

Przede wszystkim domagaj się zwrotu laptopa,  kupujący liczy na to że dostanie odszkodowanie z Protect i laptop mu zostanie gratis.

Oczywiście że reklamację masz prawo odrzucić, ale uważaj, jeśli kupujący znajdzie wady nieopisane w ofercie  to wtedy odrzucenie reklamacji może być nieskuteczne i Allegro zafunduje  kupującemu zwrot kosztów.

Bezpieczniej jest mieć laptop u siebie, gdyby co niewiele tracisz.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Moim zdaniem domaganie się zwrotu w momencie w którym roszczenia można odrzucić od razu jest bez sensu. Brak wady jest widoczny gołym okiem, już ze zdjęć aukcji. A jeśli dopuści się zwrot reklamacyjny, klient uzna, że wsyztsko załatwione po jego myśli. Laptopa już nie ma to sprzedawca mu odda pieniądze. Wsprowadzi siego W błędne przekonanie załatwionej sprawy i dalsza awantura gotowa 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Każde rozwiązanie ma swoje zady i walety. Tak właśnie wygląda  handel, biznes, tutaj ryzyko to część nieodłączna.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@br. tylko z postu nie wynika, że rozmawiają na czacie, a telefonicznie. A to już śliska sprawa, bo nie ma świadków i potwierdzenia takiej rozmowy. jest słowo przeciwko słowu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Wynika

pisali na czacie

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:54533562 widziały gały co kupowały, jak opis i stan faktyczny się zgadza to może nawet pozew do Hagi zakładać i tak przegra i poniesie koszty sądowe. Napisz mu że jak chce składać reklamację to ma do ciebie wpłynąć na nośniku trwałym czli w dyskusji a na zwrot bez podania przyczyny się nie zgadzasz bo towar zgodny z opisem

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@az1rael  Ale gały "bez powodu"  przebiły cenę do 5000 bo wiedziały gały co robią.

Kupujący nie pomylił się, na pewno to nie pierwsza jego licytacja, zna metody Allegro  i doskonale wie jak się to zakończy.

Ale to nie mój biznes, ja tak tylko ostrzegawczo... jako że  nigdy nie warto być nadmiernie pewnym swoich racji.

oznacz moderatorów

vonNogay
#16 Inspirator#

@Client:54533562 daj link do aukcji 🙂

oznacz moderatorów