Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
wystawiłam telefon na Allegro lokalnie, kupujący zrezygnował z zakupu. Dziś napisał do mnie malała z informacja o rezygnacji i zwrot kosztów.
prosze o informacje jak mogę ubiegać się o zwrot naliczonej prowizji w wysokości ~90 zł
@Client:47078771 tu jest opłata za obsługę, Nie odzyskasz, jak sprzedałeś prywatnie nie musisz przyjmować zwrotu ani odstąpienia, jak już się na to zgodzisz bo możesz to poinformuj kupca że odliczasz od tego prowizję 🙂
@Client:47078771 Prowizji nie odzyskasz. Następnym razem nie wystawiaj na Lokalnie, tylko na Allegro, jest taka możliwość. Po kliknięciu Wystaw przedmiot, na następnej stronie zaznacz Możesz też wystawić przez dotychczasowy formularz. Jeśli zdecydujesz się na zwrot wpłaty to pamiętaj, że nie możesz jej pomniejszać o koszty tej prowizji, czyli opłat poniesionych na Allegro, to niezgodne z Regulaminem. Tutaj @kostas11 wprowadza Cię w błąd.
@xyz96 pokaż mi przepis gdzie nie może potrącić opłaty po poinformowaniu kupca i dogadaniu się, tu nie obowiązuje ustawa konsumencka, więc się muszą dogadać, na normalnym allegro niemożna odliczać prowizji przy zwrocie bo to zwraca allegro 🙂
Więc nie musi przyjmować zwrotu a jak zdecyduje się może poinformować że kupiec pokryje koszt opłaty za transakcję 🙂
ps. tu nie ma prowizji 😉
@kostas11 Poczytaj regulaminy. Na Lokalnie jest napisane, że sprawy nieuregulowane na Lokalnie reguluje regulamin Allegro, a w regulaminie Allegro jest napisane, że oprócz kosztów wynikających z oferty, czyli cena przedmiotu + koszt wysyłki sprzedający nie może kupującego obciążać innymi kosztami, zwłaszcza kosztami prowizji. Jeśli tak, to tym bardziej przy zwrocie wpłaty nie można odliczać prowizji 🙂 Nie próbuj nawet pisać, że to nie prowizja, bo sam wiesz, że to prowizja pod inną nazwą.
Na allegro lokalnie nie ma prowizji 🙂 tu kupujący i sprzedający ustalają warunki dostawy i transakcji mailowo, więc jak się zgodzą obydwie strony mogą to tak rozwiązać, a prawnie @Client:47078771 nie ma obowiązku przyjmować zwrotu 🙂
Jeśli naliczyło prowizję, to nie było to zwykłe ogłoszenie, a wtedy strony nie ustalają warunków mailowo, liczy się to, co było napisane w ofercie. Nie ma obowiązku przyjmować zwrotu, ale jeśli się na to zdecyduje, nie może pomniejszać kwoty o opłaty Allegro.
@xyz96 Generalnie masz rację, ale...... Kupujący nie ma prawa zwrotu i sprzedawca nie musi zwrotu przyjmować. Mogą się jednak umówić i żadne regulaminy nie są tu przeszkodą, że sprzedawca jednak ten zwrot przyjmie, ale pod warunkiem zwrotu kosztów przez kupującego.To kupujący wybiera dogodną opcję z dwóch możliwych.
@WREDZIA-W1 Porada odnośnie odliczenia kosztów poniesionych na Allegro przy zwrocie wpłaty jest niezgodna z Regulaminem i wprowadza w błąd.
@xyz96 Dlatego napisałam,że generalnie masz rację. Nie może sprzedawca niczego tutaj potrącać, bez wiedzy i zgody kupującego.
@WREDZIA-W1 Dajmy już temu spokój. Jeśli sprzedająca nie odda wpłaty i wyśle telefon, kupujący zaraz znajdzie w nim 150 wad i będzie reklamował, zakładał spory i wnioskował do POK.
@xyz96 Owszem, jest to wysoce prawdopodobne. Z takich właśnie powodów Lokalne szybko zdechnie.