anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujacy uszkodzil lub wymienil czesci na wadliwe w sprzecie i chce zwrocic towar. Co robic?

C23B32
#10 Popularyzator#

Sprzedaje od ponad 13 lat -nigdy zlej opinii czy otwartej sprawy(  prywatnie czasem swoje rzeczy) . Sprzęt wysłany działał na 100% . Kupujący otworzył dyskusje, ze nie działa (cześć uszkodzonych portów usb) i chce odesłać, potem, kupujacy napisał czarno na białym, ze wszystkie jednak działają ale tylko z jednym urządzeniem lol, a allegro jak zwykle broni kupującego z automatu.. -- kupujacy zajmuje się zawodowo  sprzedażą takich urządzeń i sadze, ze chce ze mnie zrobić sobie dawcę części.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

C23B32
#10 Popularyzator#
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@C23B32 Spokojne, musisz odpowiadać w Dyskusji rzeczowo, poproś kupującego żeby odesłał produkt do reklamacji. Jeżeli nie odeśle odżuć reklamacje przed 14 dniami otwarcia Dyskusji ponieważ reklamowany produkt nie został dostarczony do ciebie.

Jeżeli odeśle rozpacz reklamacje i ustosunkuj się do niej  tez koniecznie w terminie przed 14 dniami otwarcia Dyskusji.

Wszystkie próby rozpatrzenia reklamacji na odległość odrzucaj, i koniecznie musisz odpowiadać na każdy post kupującego w dyskusji.

Po zakończeniu sprawy napisz jak to skończyło się ,@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_  to lubią.

 

oznacz moderatorów

C23B32
#10 Popularyzator#

Dziękuje za rzeczowa podpowiedz- co z kupującymi, którzy podmieniają części w urządzeniach na uszkodzone i robią zwrot niby wadliwego urządzenia? Sprzedający jest bez szans? Jak jest ochrona sprzedającego ze strony allegro (poza wklejaniem standardowych formułek copy and paste)? Wysyłam dobre na 100% moje własne urządzenie za 1000zl, a dostane szrot i każdy zadowolony ?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@C23B32 na koncie, z którego piszesz nie widzę żadnej dyskusji, czy pytanie dotyczy innego konta?
Odpowiadając na Twoje pytanie z ostatniej wiadomości, jeżeli masz pewność (oraz dowód, że otrzymany przedmiot nie jest tym który wysłałaś) to zawsze możesz odrzucić reklamację kupującego. Kupujący może sprawę skierować do UOKiKu lub do sądu, dlatego to ważne, aby móc rzeczowo uargumentować powód odrzucenia reklamacji. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

C23B32
#10 Popularyzator#

Dziękuje za odpowiedz, opis sytuacji z dokładnymi informacjami został wysłany ta sama droga emailowa co kiedyś z znaczeniem w temacie @la_nika przed chwila. Dlaczego Pani nie pisze co ze sprzedającym? Ciągle tylko o prawach kupujących !!! Dlaczego nie podajecie informacji,ze sprzedawca ma prawo choćby zgłosić na Policje probe oszustwa przez kupujacego ?

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@C23B32 "Jak jest ochrona sprzedającego ze strony allegro "

Na allegro sam siebie musisz chronić, natomiast jeżeli możesz udowodnić ze kupujący podmieniają części w urządzeniach na uszkodzone zgłaszaj sprawę na policje.

Zazwyczaj te cwaniaki po pierwszej informacji ze sprawa będzie zgłoszona na policje rezygnują ze swoich roszczeń ,spróbuj.😐

oznacz moderatorów

C23B32
#10 Popularyzator#

Tu chodzi o konsole do grania - szczęśliwe jest to łatwe do sprawdzenia - ale denerwujace jest (delikatnie ujmując) podejście i olewactwo konsultantów allegro i zmuszanie sprzedawcy łącznie z groźbami do przyjęcia zwrotu. Nikt dokładnie nie przeczytał chyba formułek, które allegro wysyła do sprzedawców i zbyt dobrze nie znają przepisów prawa.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@C23B32 Jak oszust zgłasza sprawę do allegro nie podaje ze jest oszustem i podmieniają części😎,sprzedawca może liczyć tylko na siebie i swoje wiedze.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@C23B32 dziękuję za przesłanie szczegółów sprawy. Pomagamy zarówno kupującym jak sprzedającym, aby transakcje na Allegro było bezpieczne i komfortowe dla obu stron. W dyskusji wypowiadamy sie bezstronnie kierując się zapisami prawnymi, a te mówią jasno, że sprzedający nawet jeśli jest osobą prywatną nie może bez rozpatrzenia odrzucić reklamacji. Może ją przyjąć lub odrzucić ale musi ją rozpatrzyć, a do tego potrzebna jest weryfikacja sprzętu. Dlatego w pierwszej kolejności sprzedający powinien zapoznać się z wadami towaru, a następnie wydać ostateczną decyzję reklamacyjną. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów