anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prywatny Sprzedawca na Allegro Lokalnie a zwrot towaru w ramach 14 dni

Auto_Moto_Emblem
#8 Zapaleniec#

Witam,

Jak wygląda sprawa zwrotów pieniędzy w ramach sprzedaży na Allegro Lokalnie ?

Występuję tam jako prywatny Sprzedawca, kupujący zakupił przedmiot i żąda zwrotu kosztów w ramach zwrotu 14 dniowego.

Kupujący założył dyskusję, po czym otrzymuję od Allegro ostrzeżenie i straszą mnie, że jeśli nie oddam mu pieniędzy, zwrócą mu je oni poprzez POK, a mi zablokują konto...

Jaka jest zatem podstawa prawna takiego działania, BO JAKOŚ SZUKAM I NIE POTRAFIĘ ZNALEŹĆ...

Gdzie w ustawie jest napisane, że sprzedaż pomiędzy prywatnymi Użytkownikami na Allegro Lokalnie jest traktowana tak samo, jak umowa konsumencka ?

Proszę o zdanie w tym temacie...

Może któryś z Pracowników Allegro wypowie się w temacie ?

oznacz moderatorów
42 ODPOWIEDZI 42

xyz96
#21 Demiurg#

Poza tym prowadzisz sprzedaż zorganizowaną z wieloma ofertami nowych towarów, wystawiając aukcje wieloprzedmiotowe z konta zwykłego, bez danych firmy, bez przestrzegania prawa konsumenckiego, bez innych danych wymaganych ustawą. To jest działalność gospodarcza.

oznacz moderatorów

05051972
#8 Zapaleniec#

I taką też prowadzę.

Nie muszę sprzedawać i posiadać konta firmowego żeby prowadzić działalność.

Czego dalej nie rozumiesz ?

Nie ma przymusu sprzedawać z konta firmowego prowadząc działalność...

Ale tego też pewnie nie wiesz, jak wielu innych spraw...

Szkoda z tobą dyskutować, bo nie ogarniasz wielu spraw...

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli jesteś przedsiębiorcą masz obowiązek podawać w ofertach dane firmy i dodatkowo wiele innych informacji wymaganych ustawą. Masz obowiązek podawać warunki zwrotów i reklamacji, adresy do zwrotów i reklamacji. Konto zwykłe nie może być wymówką, nie od konta na Allegro zależą obowiązki przedsiębiorcy. Tym wpisem także się pogrążasz. To Ty bardzo mało rozumiesz.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ Sprzedający potwierdza tutaj i w ofertach, że sprzedaje podróbki. Co na to Allegro?

oznacz moderatorów

05051972
#8 Zapaleniec#

Nigdzie nie stwierdziłem, ze to podróbki człowieku...

Są to zamienniki, które różnią się od oryginału...'

Gdybyś poczytał, to byś wiedział.

Robisz **piiip**oburzę, a nie masz pojęcia o czym piszesz...

Nigdy zamiennik nie jest identyczny z oryginałem, tak samo znak towarowy.

Coś gdzieś czytałeś, coś gdzieś czytałeś, ale nie do końca Panie Prokuratorze...

Widzę, że jesteś gorszy od Kaczyńskiego i jego sługi Ziobry, lubisz siać ferment

Kilkanaście razy byłem w urzędzie celnym w związku z towarami, które sprowadzam...

I co ?

I nic, sprawy umorzone, brak postępowania.

Nie ma podstaw do wszczęcia postępowania karnego wobec mnie..

Dlaczego ?

Bo towary są inne niż oryginały, więc nie ma tu mowy o podróbkach i podobnych znakach towarowych...

Na koniec dodam, iż wszystkie towary jakie mi wstrzymano na cle,otrzymałem z powrotem...

Co Ty na to Panie śledczy ?

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Żaden zamiennik wystawiony na Allegro nie może być opatrzony nazwą marki oryginału - mam na piśmie takie stanowisko Allegro. Podajesz w opisie nazwy marek. Pisząc tu dalej bardziej się pogrążasz.

oznacz moderatorów

05051972
#8 Zapaleniec#

Ty masz pismo od Allegro, a ja mam stos pism z Urzędu Celnego...

Co Ty na to ?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Dzień dobry,
Dziękuję za ponowny kontakt.

Informuję, że sprzedaż zamiennika z logo marki samochodu, niezależnie od tego czy jego jakość jest porównywalna z oryginałem czy też nie, nie jest dozwolona na Allegro.


Pozdrawiam
Karolina S
Specjalista ds. reklamacji

Dział Bezpieczeństwa Transakcji
Zespół Allegro

oznacz moderatorów

05051972
#8 Zapaleniec#

Jeśli więc jesteś przedstawicielem firmy, możesz zgłosić do Allegro, w innym przypadku nikt na to nie reaguje.

Połowa Allegro do zamknięcia, zaczynając od odzieży, buty, sprzęt, poprzez motoryzację itd...wyliczać można bez końca...

Idąc Twoim tokiem rozumowania, jeśli Allegro zamknie bezpodstawnie aukcje z podróbkami, sami również mogą się zamknąć i zniknąć z rynku...

W dniu zamknięcia aukcji z podróbkami Allegro przestaje istnieć na rynku.

Jak myślisz, dlaczego tego nie robią ???

Rusz głową...

oznacz moderatorów

05051972
#8 Zapaleniec#

To jest to konto, z którego była sprzedaż, jest to konto prywatne a nie firmowe.

Można to jakoś wyjaśnić teraz, proszę w związku z tym o ustosunkowanie się do tematu, dlaczego Allegro zmusza mnie do zwrotu pieniędzy i straszy, że zwróci pieniądze kupującemu poprzez POK...

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@05051972 Sprawdziłam to trzykrotnie i owszem to jest konto prywatne, ale nie ma (ani nie było) na nim żadnej, zarejestrowanej oferty sprzedaży lub kupna na Allegro Lokalnie, dlatego podaj mi proszę jeszcze numer oferty, której dotyczy sprawa. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

05051972
#8 Zapaleniec#

Jedyne co jest to taki numer na dole oferty OFERTA: 67FF8C7A-D9C8-4082-B99D-DEC3E3F0C118

oznacz moderatorów

05051972
#8 Zapaleniec#

użytkownik : pedro72

Zakup poprzez Allegro Lokalnie

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@05051972 Twój login potraktowałam jako numer ID, ale już udało mi się odnaleźć tę sprawę, dziękuję. Wyjaśnię, więc po kolei: 

1. Twoje konto zostało zablokowane w wyniku naruszenia art. 10.1 Regulaminu Allegro, o czym zostałeś poinformowany. W korespondencji, którą z nami prowadzisz w ostatniej wiadomości napisałeś: "Co z moją odpowiedzią, chciałbym wiedzieć skoro już pofatygowała się Pani żeby zablokować mi konto, może należy dokończyć sprawę i również pofatygować się o odpowiedź w temacie..." Zapewniam Cię, że odpowiadamy na wszystkie wiadomości i zgłoszenia w kolejności ich napływania. Bardzo proszę jednak o cierpliwość oraz zachowanie kultury wypowiedzi zarówno tutaj (zasady, którymi się kierujemy znajdziesz tutaj), jak i w korespondencji mailowej z naszymi pracownikami. Twoje konto zostanie odblokowane, jeśli tylko będzie to możliwe, ale tutaj potrzebujemy współpracy z Tobą. 

2. W związku z ogólną blokadą Twojego konta w serwisie, możemy zwrócić kupującemu pieniądze z Programu Ochrony Kupujących. Stąd też informacja, którą otrzymałeś, nie jest to straszeniem, tylko wyjaśnieniem możliwych dalszych działań w tej sprawie. 

3. Widzę, że dyskusja w tej sprawie wciąż trwa, więc poprosiłam naszego pracownika o zabranie w niej głosu. 

4. Kwestię ofert w kontekście podróbek przekazałam już do weryfikacji w kontekście naszego regulaminu. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

05051972
#8 Zapaleniec#

Ok, wszystko w porządku...

Jednak nadal nie otrzymałem od Ciebie odpowiedzi o podstawę prawną takiego działania.

Na jakieś podstawie muszę zwrócić pieniądze kupującemu, na jakiej podstawie Wy zwracacie ewentualnie pieniądze z programu POK. Nie ma ku temu żadnych podstaw prawnych i dobrze o tym wiecie, jednak dalej brniecie w swojej niewiedzy.

Proszę przedstawić mi podstawę prawną takiego działania, proszę o zbyt wiele ?

Skoro Allegro każe mi oddać pieniądze kupującemu, pytam : jaka jest podstawa prawna takiego działania.

Czy to jest aż tak trudne ?

Skoro istnieje taka podstawa, a ja jej nie potrafię znaleźć, proszę mi ją wskazać i będę za to wdzięczny.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@05051972 Wskaż mi proszę, gdzie otrzymałeś informację od Allegro, że musisz zwrócić pieniądze oraz gdzie żądamy od Ciebie takich działań. Poprosiliśmy Cię jedynie o pilne rozwiązanie sprawy i wyjaśnienie problemu z kupującym. Co do zasady, prawo do odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie w przypadku zakupu od przedsiębiorcy. Sprzedający będący osobą prywatną nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu z tytułu odstąpienia. 

W dyskusji, która trwa otrzymałeś informację: "Jeśli tak się nie stanie, po 14 dniach od zakupu, możemy zwrócić kupującemu pieniądze z Programu Ochrony Kupujących." Co oznacza, że taka sytuacja może, ale nie musi się wydarzyć. Kupujący w ogóle nie wystąpił jeszcze w tej sprawie o rekompensatę do Programu Ochrony Kupujących, a żeby taki wniosek został rozpatrzony musi on spełniać warunki formalne.  Co więcej, nie mogę odnieść się do decyzji i podstaw prawnych działania w sprawie wniosku, który nie został nawet złożony.

Ze swojej strony polecam, abyś kwestię tej konkretnej transakcji wyjaśnił w trwającej dyskusji z kupującym. Natomiast całą sprawę blokady konta kontynuuj proszę w korespondencji mailowej, ponieważ dotyczy ona zupełnie innych działań z Twojej strony i nie jest spowodowana wyżej wspomnianym konfliktem ze kupującym, a innymi naruszeniami regulaminu. 

 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

05051972
#8 Zapaleniec#

No właśnie...

Kupujący pyta mnie, czy już może podać mi numer konta do zwrotu, ponieważ jest pewien, że Allegro stoi po jego stronie - tak to odebrał po tym, jak Allegro napisało, że liczy na szybkie rozwiązanie sprawy.

Sprawa ta jest według mnie już rozwiązana, i chciałbym aby Allegro to jasno przedstawiło kupującemu, że zwrot mu nie przysługuje.

Kupujący nadal nie rozumie podstaw takiej sprzedaży, w związku z tym chciałbym to jednoznacznie zakończyć z pomocą Allegro i zamknąć sprawę, a nie pisać bez końca, że taki zwrot mu po prostu nie przysługuje, tak samo jak i zwrot poprzez POK.

Jak mam pilnie rozwiązać sprawę, która dla mnie jest jasna od dawna, a kupujący tego nie rozumie.

Czy może ktoś jednoznacznie napisać do kupującemu, że nie otrzyma zwrotu bo taki mu nie przysługuje ?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@05051972 Nie mogę stwierdzić co i jak zrozumiał kupujący, ponieważ nim nie jestem. Napisz proszę dokładnie swoje stanowisko i to czego oczekujesz w tej sprawie w trwającej dyskusji, a wówczas nasi pracownicy będą mogli się do tego odnieść. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

05051972
#8 Zapaleniec#

Bardzo chciałbym i o to proszę aby pracownik nie używał oficjalnych formułek, ponieważ mam wrażenie, że kupujący nadal tego nie rozumie. Proszę pracownika o wpis bezpośrednio do kupującego, że zwrot pieniędzy mu nie przysługuje i nie otrzyma ich ode mnie, mam nadzieję, że wtedy sprawa się zakończy definitywnie, bo nie ukrywam,że coraz bardziej jest ona dla mnie uciążliwa...

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@05051972 Na tę chwilę poczekajmy proszę na odpowiedź kupującego. Nasz pracownik wypowiedział się w tej sprawie o godzinie 11:37, więc dajmy czas kupującemu na zapoznanie się z tą wiadomością. Nie możemy stwierdzić, że kupujący nie rozumie tej informacji, ponieważ prawdopodobnie jeszcze jej nawet nie przeczytał. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów