anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja na Allegro lokalnie

moniksza
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Sprzedałem przedmiot w licytacji jako osoba prywatna na Allegro lokalnie. Kupujący po otrzymaniu paczki stwierdził że przedmiot jest uszkodzony z powodu źle zabezpieczone paczki i zażądał zwrotu pieniędzy za przedmiot. Co mogę w takiej sytuacji zrobić, jakie są moje prawa ?

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

Ziolko39
#18 Luminarz#

Kupujący powinien spisać z kurierem protokół uszkodzenia przesyłki (jeżli uszkodzenie było widoczne)  i wtedy on musi zgłosic reklamację u przewoźnika. Jak kupujący zgłosi Ci reklamację to musisz ja rozpatrzyć w ciagu 14 dni. To czy uznasz czy nie zależy tylko od Ciebie. Najpierw powinien Ci odesłac przedmiot i wtedy podejmujesz decyzję.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@moniksza Zwrotu nie musisz przyjmować jako prytany sprzedający, jeżeli składa reklamację to zażądaj odesłania przedmiotu i jak go nie otrzymasz w ciągu 14 dni a tyle masz na rozpatrzenie reklamacji to możesz odrzucić z tego powodu. Jak odeśle to możesz uznać albo odrzucić a wówczas kupujący może otworzyć dyskusję, może po 14 dniach złożyć wniosek do POK i Allegro może Ci zablokować konto ale nie musi.

oznacz moderatorów

ELMIXAGD_pl
#11 Animator#

Dokładnie tak jak pisze LEW433 lub "tygrys"...

Kupujący nie musi sprawdzić towaru przy odbiorze, lecz może. To jego prawo. A kurier musi poczekać - to jego obowiązek. Jeśli kupujący nie skorzystał ze swojego prawa - to może zgłosić reklamacje do przewoźnika w określonym w regulaminie terminie. 

oznacz moderatorów