anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja towaru z Allegro Lokalnie

nfx23
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Sprzedałem towar na Allegro Lokalnie jako osoba prywatna który przed wysyłką do kupującego był bez wady. Kiedy kupujący otrzymał towar otworzył dyskusję w której okazało się że towar przyjechał do niego uszkodzony mechanicznie lub sam go uszkodził (tego nie wiem ale robiąc zdjęcie wygiął uszkodzony element specjalnie do zdjęcia żeby jak najbardziej zobrazować uszkodzenie mechaniczne). W każdym razie kupujący zgłosił reklamację u przewoźnika InPost a ten natomiast poinformował mnie oraz Allegro w dyskusji że InPost reklamacje odrzucił. Tak samo było z odwołaniami ze strony kupującego. InPost twardo twierdzi że towar został źle zabezpieczony przez sprzedającego czyli mnie i reklamacji nie uznaje. Towar jednak był bardzo dobrze zabezpieczony przed wysyłką mimo że był w opakowaniu zastępczym.

Ja jako sprzedający nie muszę zgadzać się na zwrot towaru bo jestem osobą prywatną.

Kupujący jednak założył reklamację z tytułu rękojmi i chce zwrotu środków w postaci 100% tym samym oddając mi uszkodzony sprzęt. Chciałem dogadać się z kupującym że zwrócę mu 10% kwoty która była w ogłoszeniu lecz ten odrzucił tą propozycję. 

Sytuacja jest trudna bo ja jak i kupujący nie chcemy mieć uszkodzonego towaru. A przewoźnik umywa ręce. 

Może ktoś miał podobną sytuację i rozwiązał w jakiś rozsądny sposób? Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

pecela
#17 Koryfeusz#

@nfx23

IInpost pewnie zawsze odrzuca reklamację tłumacząc to złym pakowaniem przesyłki. To "nadfirma", a więc oni są zawsze niewinni (nawet jakby ci paczkę przechali np. widłakiem w sortowni, to i tak byłaby to twoja wina).

A co do dalszego postępowania, to możesz poprosić o interwencję UKE, założyć sprawę sądową lub spróbować wystąpić z roszczeniem z ubezpieczenia (choć to może być trudne, bo Inpost nie będzie chciał zgłaszać szkody do ubezpieczyciela jak odrzucili reklamację). 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@nfx23 jako osoba prywatna odpowiadasz za paczkę i zawartość do chwili nadania. Kupujący dostał paczkę rozwaloną więc składa reklamację do przewoźnika. Przewoźnik ma miesiąc na odpowiedź reklamacyjną i z doświadczenia wiem że wcześniej niż 27dni od złożenia nie spotkałem. Jak dostał odmowę to na piśmie. Przedstawił pismo czy twierdzi że inpost mu odrzucił bo źle spakowane? Co do przypadków takich samych na allegro to sprzedawcy i tak odrzucali takie roszczenie bo twierdzili że dobrze spakowane było a allegro oddawało na swój koszt kupującemu kasę. Co do spakowania to jak ktoś nie umie prawidłowo wypełnić protokołu szkody to inpost odrzuci bo źle spakowane było. Wystarczy 1 rzeczy nie wpisać że była w paczce i masz z automatu uwalenie

oznacz moderatorów

nfx23
#7 Wielbiciel#

Tak, przedstawił pisma które dostał bezpośrednio od InPost. 
Teraz zgłosił sprawę i żąda zwrotu środków z tytułu Allegro Protect. Rozumiem że w tym wypadku Allegro zwraca mu wszystkie pieniądze a ja jestem w plecy bo mam rozwalony sprzęt, jestem stratny na prowizji od sprzedaży towaru oraz będę musiał pokryć resztę kosztów dla Allegro?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

poszukaj na forum ale pamiętam posty, że jak ktoś mimo odrzucenia przez przewoźnika reklamacji też odrzucił bo twierdził, że sam spakował dobrze to protect kupujący dostał na koszt allegro bez obciążenia sprzedawcy @nfx23 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Masz prawo odrzucić rekalamcję, jak się zachowa Allegro tego nie wie nikt, także nie wie nikt czy Cie obciążą czy nie. Ale nie doczytałem czy paczka doszła uszkodzona czy towar tylko był uszkodzony!

oznacz moderatorów