anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprawne podzespoły PC uszkodzone przez kupującego - używany sprzęt elektroniczny od osoby prywatnej

Client:48444456
#8 Zapaleniec

Dzień dobry,

jako osoba prywatna sprzedałem osobie prywatnej sprzęt elektroniczny: procesor, płytę główną i pamieć RAM. Wszystkie te podzespoły współpracowały w jednym komputerze PC przez niemal 3 lata. Sam te podzespoły zakupiłem i sam ten komputer złożyłem. Mam w tym trochę doświadczenia bo samodzielnie i bez problemu złożyłem kilkanaście komputerów PC.

Podzespoły, które sprzedałem wymontowałem jako 100% sprawne i od razu po zdemontowaniu odpowiednio je zabezpieczyłem. Kupujący otrzymał przesyłkę chyba wczoraj. Dziś twierdzi, że zmontował zestaw i świeci mu się błąd DRAM na czerwono i to na pewno zepsuta płyta albo RAMy.

Co dzieje sie w sytuacji, gdy kupujący przez nieumiejętny montaż uszkodził elektronikę i zechce ją zwrócić? Martwię się, ze trafiłem na nieuczciwego kupującego. przez co stracę sprzęt i pieniądze. Proszę o poradę.

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@Client:48444456 jako osoba prywatna - nie masz obowiązku przyjmowania zwrotu. Jednak w momencie kiedy klient złoży reklamację, to musisz ją rozpatrzyć i wydać decyzję reklamacyjną (jaką decyzję masz podjąć? Tego nie jestem w stanie Tobie podpowiedzieć - możesz ją uznać lub odrzucić). W tym artykule, znajdziesz informacje na temat reklamacji. 😊

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Client:48444456  Uszkodzenie raczej mało prawdopodobne, a gdyby nawet, to pamięci  mają z reguły wieczystą gwarancję producenta.

Prawdopodobnie przyczyną jest nieumiejętność konfiguracji, ustawienia zresetowały się do fabrycznych i system wymaga ręcznej konfiguracji.

Jakąś decyzję podjąć musisz, najlepiej zażądaj zwrotu całego zestawu, jeśli nie przyjmiesz zwrotu to możesz stracić zestaw  a Allegro wypłaci kupującemu odszkodowanie, ty za to zapłacisz.

Kupujący o tym wiedzą, to jest częsty przekręt, na drugi raz lepiej wyrzuć do śmieci.

Masz 14 dni na decyzję, jeśli nie odpowiesz Allegro automatycznie uzna twoją winę.  Odrzucenie reklamacji w ciemno, bez sprawdzenia, bez argumentów  też  nie będzie wiarygodne.

oznacz moderatorów

Client:48444456
#8 Zapaleniec

Tez myślałem o zwrocie ale martwię się, że ten człowiek uszkodził sprzęt, więc finalnie zostanę ze złomem i bez zapłaty. Teraz jeszcze trzęse się, że uszkodzi procesor. Już mi pisał "co mogę mu w tej sytuacji zaproponować". Brzmi jak próba wyrwania kasy.

Jego wiadomości do mnie świadczą o tym, że nie ma podstawowego doświadczenia w składaniu komputerów, stąd moje obawy.

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@Client:48444456 w celu rozpatrzenia reklamacji możesz oczekiwać odesłania towaru. Sugeruję więc, abyś porozumiał się z klientem w sprawie odesłania. Po otrzymaniu towaru sprawdził jego stan i wydał decyzję pozytywną lub negatywną. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Client:48444456   On oczywiście liczy na to że nie zgodzisz się na zwrot, wtedy wystąpi do Protect o odszkodowanie a ty zostaniesz bez niczego, jeszcze tylko Allegro będzie cię ścigać za wypłacone odszkodowanie.  Ty za odszkodowanie  zapłacisz.

Jeżeli odbierzesz zwrot zestawu, sam ocenisz co się stało, możliwe że coś z zestawu stracisz ale nie sądzę żeby wszystko się zepsuło.  Masz szansę uratować jeśli nie wszystko to przynajmniej część.  A nawet gdyby złośliwie wszystko zepsuł to trzeba przestrzegać zasady:  nie karmić trola, lepiej samemu wyrzucić do śmieci.

oznacz moderatorów

wojtekmarchewka
#12 Orędownik

Też troszkę się znam na składaniu PC. Ile kości RAM-ow mu sprzedałeś? Może miał jakieś swoje i chciał dobić i wkłada je w zlej konfiguracji, lub wkłada jakieś starocie (a może jego kość RAM jest uszkodzona), możliwości Judy dużo. Powiedz mu aby zostawił jedna i sprawdził czy błąd się pojawia. Niestety nie kumatemu, ciężko to będzie wytłumaczyć 😔

oznacz moderatorów

Client:48444456
#8 Zapaleniec

Temat "wyjaśnił się".

Gość napisał, że sprzęt jest sprawny "tylko na pinach ganiazad procesora był jakiś śmieć" i to powodowało błędy. Facet mieni się specjalistą od składania komputerów, a nie wiedział, że przed składaniem trzeba "przewiać" sprężonym powietrzem wszystkie gniazda, zwłaszcza w używanym sprzęcie.

Co nerwów na tym straciłem, to moje. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi.

oznacz moderatorów