Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie, kilka dni temu kupujący zakupił ode mnie używaną kamerę która już swoje lata ma. Rok temu była przeze mnie używana i była w pełni sprawna. Kupujący 28.02 stwierdził iż nie działa i zaniósł do serwisu który rozebrał kamerę aby zdiagnozować problem (z mojej strony kamera nigdy nie była rozbierana i miała dalej fabryczne plomby z 2001r), serwis znalazł usterkę mechaniczna (jak mniemam została uszkodzona podczas wysyłki do kupującego, paczka zabezpieczona folią bombelkowa, stretch i 3 warstwy kartonu). Dotychczas nigdy nikt odemnie nie wymagał zwrotu dlatego pytanie brzmi czy muszę wykonać ten zwrot jeśli nawet nie dysponuję obecnie kwotą która miałaby zostać zwrócona.
Chodzi o to iż jako osoba prywatna bez prowadzenia działalności muszę wykonać zwrot czy da się to ominąć.
Da się to ominąć.
Temat rzeka - poruszany dziesiątki razy. Na szczescie jest archiwum i mozna znaleźć wcześniejsze posty.
! jak masz pewność że uszkodzenie powstało w transporcie to niech reklamuje wysyłkę u przewoźnika a ty odrzuć reklamację
2 jako prywatny nie musisz przyjmować zwrotów bez podania przyczyny ale musisz reklamację rozpatrzyć do 14 dni od złożenia
3 jako prywatny sprzedający za towar odpowiadasz do momentu wydania paczki przewoźnikowi
Zwrotu jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmować (to twoja sprawa czy go przyjmujesz, a jak się zgodzisz, to możesz obniżyć wartość zwrotu). Zwrot tyczy się produktu sprawnego.
Reklamację musisz rozpatrzyć i masz na to 14 dni od zgłoszenia.
Co do reklamacji przesyłki, to prawo to przysługuje nadawcy, ale może się on zrzecz tego prawa. Natomiast szkodę z ubezpieczenia paczki (jak była ubezpieczona) może zgłosić tylko nadawca (nie ma możliwości zrzeczenia się tego prawa na rzecz innej osoby).
Brak pieniędzy za zwrot to nie jest problem, po zamknięciu dyskusji zapłaci za ciebie Allegro Protect a ty będziesz się ukrywał przed windykatorami. Jakiś kredyt może ci najwyżej pomóc.
Mam pytania na które musisz sobie sam odpowiedzieć, możesz też zadać te pytania kupującemu w dyskusji:
- kto wyraził zgodę na naprawę kamery w serwisie, kupujący powinien nie działającą kamerę po prostu odesłać po zgłoszeniu reklamacji a ty miałeś prawo kamerę wyrzucić
- jaką masz pewność że kupujący zaniósł twoją kamerę do serwisu czy może własną starą?
- jaki był koszt serwisu, czy na pewno był niższy niż cena sprzedaży kamery?
- jakie są żądania kupującego? Prawdopodobnie jego żądania będą znacznie przekraczały wartość transakcji.
Myślę ze wskazałem ci jakiś mozliwy kierunek obrony, czy te pytania wykorzystasz to inna sprawa.
Uzupełnienie - w tytule jest pytanie o zwrot. Nie rozmawiamy o zwrocie bez podania przyczyny, temat jest o reklamacji i nie chroni cię prywatność, reklamację po prostu musisz rozpatrzyć.
Moim zdaniem powinieneś reklamacji nie uznać (odrzucić), ponieważ kupujący podjął czynności naprawcze bez twojej wiedzy i zgody. Kupujący nie zgłaszał złego stanu przesyłki, uszkodzenie mechaniczne mogło powstać zarówno w transporcie, jak i u kupującego w chwili obecnej jest to nie do ustalenia..
Kupujący składa reklamację więc masz ją rozpatrzyć i możesz uznać albo nie, jak kupujący otworzy dyskusję a piszesz ze jej nie sprawdziłeś przed sprzedażą(używałem rok temu) to tylko przystworzy Ci więcej problemów.