anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż jako osoba prywatna a zwrot?

Aweczekk
#1 Nowicjusz#

Witajcie, kilka dni temu kupujący zakupił ode mnie używaną kamerę która już swoje lata ma. Rok temu była przeze mnie używana i była w pełni sprawna. Kupujący 28.02 stwierdził iż nie działa i zaniósł do serwisu który rozebrał kamerę aby zdiagnozować problem (z mojej strony kamera nigdy nie była rozbierana i miała dalej fabryczne plomby z 2001r), serwis znalazł usterkę mechaniczna (jak mniemam została uszkodzona podczas wysyłki do kupującego, paczka zabezpieczona folią bombelkowa, stretch i 3 warstwy kartonu). Dotychczas nigdy nikt odemnie nie wymagał zwrotu dlatego pytanie brzmi czy muszę wykonać ten zwrot jeśli nawet nie dysponuję obecnie kwotą która miałaby zostać zwrócona. 

Chodzi o to iż jako osoba prywatna bez prowadzenia działalności muszę wykonać zwrot czy da się to ominąć.

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

Client:109808341
#12 Orędownik#

Da się to ominąć.

Temat rzeka - poruszany dziesiątki razy. Na szczescie  jest archiwum i mozna znaleźć wcześniejsze posty.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

! jak masz pewność że uszkodzenie powstało w transporcie to niech reklamuje wysyłkę u przewoźnika a ty odrzuć reklamację
2 jako prywatny nie musisz przyjmować zwrotów bez podania przyczyny ale musisz reklamację rozpatrzyć do 14 dni od złożenia
3 jako prywatny sprzedający za towar odpowiadasz do momentu wydania paczki przewoźnikowi

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Zwrotu jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmować (to twoja sprawa czy go przyjmujesz, a jak się zgodzisz, to możesz obniżyć wartość zwrotu). Zwrot tyczy się produktu sprawnego.

Reklamację musisz rozpatrzyć i masz na to 14 dni od zgłoszenia.

Co do reklamacji przesyłki, to prawo to przysługuje nadawcy, ale może się on zrzecz tego prawa. Natomiast szkodę z ubezpieczenia paczki (jak była ubezpieczona) może zgłosić tylko nadawca (nie ma możliwości zrzeczenia się tego prawa na rzecz innej osoby).

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Aweczekk 

Brak pieniędzy za zwrot to nie jest problem,  po zamknięciu dyskusji zapłaci za ciebie Allegro Protect a ty będziesz się ukrywał przed windykatorami. Jakiś kredyt może ci najwyżej pomóc.

Mam pytania na które musisz sobie sam odpowiedzieć, możesz też zadać te pytania kupującemu w dyskusji:

- kto wyraził zgodę na naprawę kamery w serwisie, kupujący powinien nie działającą kamerę po prostu odesłać po zgłoszeniu reklamacji a ty miałeś prawo kamerę  wyrzucić

- jaką masz pewność że kupujący zaniósł twoją kamerę do serwisu czy może własną starą?

- jaki był koszt serwisu, czy na pewno był niższy niż cena sprzedaży kamery?

- jakie są żądania kupującego? Prawdopodobnie jego żądania będą znacznie przekraczały wartość transakcji.

Myślę ze wskazałem ci  jakiś mozliwy  kierunek obrony, czy te pytania wykorzystasz to inna sprawa.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Uzupełnienie - w tytule jest pytanie o zwrot.  Nie rozmawiamy o zwrocie bez podania przyczyny, temat jest o reklamacji i nie chroni cię prywatność, reklamację po prostu musisz rozpatrzyć.

Moim zdaniem powinieneś reklamacji nie uznać  (odrzucić),  ponieważ kupujący podjął czynności naprawcze bez twojej wiedzy i zgody.  Kupujący nie zgłaszał  złego stanu przesyłki, uszkodzenie mechaniczne mogło powstać zarówno w transporcie, jak i u kupującego w chwili obecnej jest to nie do ustalenia..

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Kupujący składa reklamację więc masz ją rozpatrzyć i możesz uznać albo nie, jak kupujący otworzy dyskusję a piszesz ze jej nie sprawdziłeś przed sprzedażą(używałem rok temu) to tylko przystworzy Ci więcej problemów.

oznacz moderatorów