Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam, wszystkich ! Mam problem jak rozwiązać pewną sprawę a mianowicie sprzedałam dysk zewnętrzny na USB do komputera w kwocie 239 zł jest nowy, sprawdzony przed wysyłką do potencjalnego kupca . Przesyłka została dostarczona 4 grudnia a kupujący dopiero dziś odzywa się że rzekomy dysk jest uszkodzony i nie działa że dopiero w dniu dzisiejszym został sprawdzony . W sporze który otwarł kupujący na allegro lokalnie stwierdziłam że ma odesłać dysk do sprawdzenia, póżniej będzie możliwy ewentualny zwrot kosztów samego dysku . Pani ma pretensje również o to ze musiała wydać 17 zł na zwrot . Nie wiem co dalej robić jestem zażenowana cała sprawa bo wiem że sprzęt był sprawny . Co robić ?
Teraz trzeba dysk sprawdzić i wydać decyzję reklamacyjną nie później niż do 14 dni od zgłoszenia reklamacji.
Z dyskami zewnętrznymi to jest taki szkopuł ze nie każdy port USB potrafi je uruchomić, możliwe że dysk jest OK, ale komputer kupującej nie daje rady. A telewizory nie widzą dysków formatowanych ntfs.
Jaki to dysk, SSD, talerzowy?
BUNUD CT-10
Zewnętrzny napęd Blu Ray DVD, nagrywarka Blu-Ray USB 3.0 i Type-C z portami SD/TF i USB
No to kupująca ma problem, port USB3 potrzebuje prawie 1 amper prądu zasilającego, jeśli podłączysz nagrywarkę do portu USB2 to zwyczajnie nie ma prawa ruszyć, chociaż możliwe że ruszy...
Nie wiem co było w opisie oferty ale mam nadzieję że kupująca wiedziała co kupuje.
Tylko że patrzyłem co to za urzdzenie ta nagrywarka i ona kosztuje przeciętnie 100 zł albo mniej. To może być powód reklamacji jeśli zapłaciła ponad 200
Oferta widniała w internecie około 2 miesiące , ceną sugerowałam się na tamtą chwilę mało istotne na **piiip** znalazłam ten sam dysk za 249 zł przed chwilą . Moje pytanie jest takie jeżeli ten dysk będzie działał u mnie poprawnie na komputerze to czy muszę odsyłać jej w tym momencie pieniądze ?
@buniamis Nie musisz zwracać jak działa i jest sprawny ale musisz rozpatrzyć reklamację i może panią poinstruować jak to się obsługuje.
Nie musisz od razu odsyłać pieniędzy, natomiast musisz odnieść się do reklamacji, musisz napisać albo że uznajesz, albo że odrzucasz ponieważ sprawdziłaś i napęd DVD jest w pełni sprawny. masz na to max 14 dni od zgłoszenia.
Jeżeli uznasz słuszność reklamacji to oddajesz kupującej wszystkie pieniądze łącznie z przesyłką zwrotną.
Jeżeli napęd uznasz za w pełni sprawny to musisz napisać wyraźnie że odrzucasz reklamację jako nieuzasadnioną. Dobrze by było przedstawić jakieś dowody, jakieś testy może zdjęcia, filmik..
Potem domagasz się od kupującej wpłacenia pieniędzy za kolejną przesyłkę do niej ponieważ zakup jest ciągle własnością kupującej. Jeżeli nie zapłaci nie odsyłasz, tylko magazynujesz.
Może aż do tego nie dojdzie...
Dziękuję bardzo za pomoc 🙂 !