anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż przedmiotów - brak zapłaty - płatność nieopłacona

sebastian_sun19
#10 Popularyzator#

Witam. Nie wiem czy w dobrym dziale wystawiłem.

Mam pewien irytujący problem. Wystawiam przedmioty cyfrowe na allegro lokalnie.

Korzystam z opcji promowania ogłoszeń za 1zł na allegro i allegro lokalnie, która jest aktywna do 23 listopada.

Prawie codziennie ktoś kupuje ode mnie przedmiot i za niego nie płaci. Mam status płatności: nieopłacona.
A prowizję mimo wszystko muszę zapłacić za promocję.

Nie wiem czy ktoś się bawi i próbuje zrobić mi na złość zakańczając aukcję i nie płacąc za to, czy jakiś konkurent pogrywa sobie w gierki.

Jest jakaś opcja na ukrócenie tego procederu? czy zwrot prowizji za promowanie ogłoszenia gdy nie jest w statusie zakończone?

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

kostas11
#21 Demiurg#

@sebastian_sun19 wystawiać na zwykłym allegro, na lokalnie mam wrażenie że dzieci się zaczynają bawić, pisz do allegro może zwrócą opłatę tu nie ma prowizji tylko opłata transakcyjna bezzwrotna 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

sebastian_sun19
#10 Popularyzator#

Właśnie to jest najgorsze. Wystawisz przedmiot, ktoś sobie kliknie kup teraz, ogłoszenie schodzi a płatności ani widu ani słychu. A za promocję ogłoszenia trzeba zapłacić i wątpię że zwrócą...

A jak to wygląda w przypadku normalnego allegro?

Płacę za wystawione ogłoszenie, ktoś kupuje i nie płaci i mogę się starać o zwrot pieniędzy? Czy opłata następuje dopiero przy zapłacie za przedmiot?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Opłat za promowanie z reguły nie zwracają i na zwykłym Allegro i na Lokalnie.

Na Lokalnie w takiej sytuacji możesz jednak poprosić o zwrot tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a...

Na zwykłym pobierają prowizję w momencie kliknięcia Kupuję i płacę, ale w przypadku braku wpłaty można wystąpić o zwrot prowizji przez formularz do tego przeznaczony.

oznacz moderatorów

sebastian_sun19
#10 Popularyzator#

Czyli jeśli kupujący kliknie Kupuje i płacę i nie zapłaci za dany przedmiot to po jakim czasie mogę starać się o zwrot prowizji przez formularz?

A orientuje się ktoś by nie zakładać nowego tematu, czy na sprzedaż przedmiotów cyfrowych jest zwrot 14 dni od zakupu? Bo obiło mi się o uszy, że przedmioty cyfrowe nie podlegają 14 dniowemu prawu do zwrotu.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący ma czas na zapłatę 7 dni, po tym czasie można wystąpić o zwrot prowizji.

Produkty cyfrowe na nośniku? Jeśli tak, to zwrot przysługuje, jeżeli opakowanie nie zostało otwarte. Po otwarciu kupujący traci prawo do zwrotu. Cyfrowe nie na nośniku - traci prawo do zwrotu w momencie wysłania, ale w aukcji musi być napisane, że traci. Kupujący godzi się na to w chwili zakupu. Jeśli produkt nie zostanie wysłany natychmiast, ma prawo odstąpić do chwili wysłania.

oznacz moderatorów

sebastian_sun19
#10 Popularyzator#

Przedmiot cyfrowy nie dostępny na nośniku - przykładowo konto wraz z daną grą czy coś tego typu.

Czy jeśli w aukcji nie ma informacji o braku zwrotu, to wtedy to prawo nie działa? I takie konto może zwrócić w ramach 14 dni?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@sebastian_sun19 jak sprzedajesz prywatnie to Cię to nie interesuje bo zwrotów nie musisz przyjmować, nie udostępniaj tej zakładki i będzie oki 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

sebastian_sun19
#10 Popularyzator#

@kostas42 Czyli sprzedając konta jak trafi się jakiś marudny kupujący, który będzie chciał po jakimś czasie zwrócić to konto to nie mam obowiązku przyjęcia zwrotu jako osoba prywatna? Lub jeśli chce zwrócić konto w innej formie i stanie niż go kupił?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@sebastian_sun19 Jak sprzedajesz prywatnie, nie musisz przyjmować zwrotów(wyłącz tą opcję) ale jest rękojmia. z której możesz skorzystać kupujący.

oznacz moderatorów