Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Jakiś czas temu wygrałem w loterii telewizor który postanowiłem sprzedać bo nie był mi potrzebny poprostu. Telewizor był nowy, jedynie wyjęty z kartonu żeby sprawdzić czy jest kompletny.
Jeden z kpujący poprosił o dokładniejsze zdjęcia, na których było widać że wszystkie akcesoria ( pilot, stopki, jakies dokumenty) są oryginalnie zafoliowane i że nie były otwierane. Tak jak i sam telewizor posiadał ponaklejane folie ochronne itp...
Doszło do sprzedaży, tv wysłałem jak najbezpieczniej tylko można było. Dodam ze koszty wysyłki wyszły 4x więcej niż podałem na aukcjii, zapytałem czy kupujący jest w stanie dopłacic ale stwierdził że chciał zaoszczędzić 300zl i kupił na aukcji a nie w sklepie stacjonarnym żeby teraz jeszcze doplacac... No okej, nie musial tego robić, rozumiem. Więc podziękowałem za zrozumienie...;) i na tym temat się zakończył.
Teraz do rzeczy, po dwóch dniach dostałem wiadomość, że telewizor doszedł i po rozpakowaniu oraz włączeniu na matrycy są jakieś 4 ciemne plamy... Nie są one duże bo dostałem filmik na którym je widać, praktycznie nie przeszkadzają w użytkowaniu ale rozumiem też kupującego bo miał być nowy towar i "sprawny" a tu taka heca.
Chciałbym się dowiedzieć jak mam teraz do tej sprawy podejść...
Nie było szans żebym wiedział o tej wadzie bo tak jak pisałem wcześniej, rozpakowałem go jedynie żeby sprawdzić zawartość i nie chciałem rozrywać folii ochronnych, zabezpieczeń i wgl...
Podpowiedzcie jak to teraz moge ugryźć.
Dzięki i pozdrawiam
@barteksecret najprościej.
Przyjąc reklamacje poprosić o odesłanie telewizora. PO odesłaniu jesli sa plamki oddać kase.
Następnie w ramach gwarancji oddać telewizor do serwisu.
Potem go odebrać i jako sprawny sprzedać jeszcze raz.
Tak jak bym zrobił. Troche kosztów będzie lecz nic na to nie poradzisz :(((
No niby tak. Chodź z drugiej strony, jeśli ja kupuje tak drogie rzeczy to zawsze przy rozpakowywaniu nagrywam filmik żeby mieć jakis dowód w razie gdyby coś było nie tak. Skąd mogę wiedzieć że w tym wypadku, nie stało się nic przy rozpakowywaniu? Wiem, może to takie gdybanie ale roznie to bywa.. Zresztą kupujący też może załatwić gwarancję itp. Ja już sam nie wiem. Nie chce nikogo oszukać oczywiście ale nie chce też samego siebie w konia zrobić 😳
@barteksecret niestety tak to działa że kupujący ma bardzo dobrą ochrone sprzedający bardzo dużą odpowiedzialność.
Może po prostu zwróć mu za fatyge jakąś kwote i może niech on zgłosi w ramach gwarancji ( o ile zechce) nie możesz tego żądać lecz możesz poprosic.
Jeśli nie zechce chyba nie bedziesz miał wyboru :(.
Jesli telewizor wystawiałes jako 100% sprawny to kupujący ma prawo taki telewizor otrzymac. Wówczas lepiej go odebrać inaprawić zamiast sie szarpać z klientem.
Jesli wada nie jest duża i nie wpływa na odbiór możesz też zaproponować klientowi obniżke ceny.
Są różne sposoby wszystko zależy od decyzji i chęci kupujacego. Możesz wysuwać propozycje kupujący moze je zaakceptować lub nie.
@barteksecret Odpowiadasz przed kupującym za sprzedany towar z rękojmi przez 2 lata. Kupujący składa reklamację z powodu wad, Ty musisz ją rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Kupujący odsyła reklamowany towar do Ciebie, po sprawdzeniu, o ile wada występuje, naprawiasz sprzęt na własny koszt i wysyłasz ponownie kupującemu, oddając mu także pieniądze za odesłanie do Ciebie w ramach reklamacji. Możesz też nie naprawiać, tylko zwrócić kupującemu wszystkie koszty. Jak i gdzie naprawisz telewizor, to Twoja sprawa. Jeżeli odrzucisz reklamację, kupujący może otworzyć Dyskusję i poprosić o interwencję Allegro, może też skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli rekompensatę otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też zablokować Ci konto.
@barteksecret Tiaaa... a wciągu roku okaże się że telewizor nie spełnia warunków nowego standartu DVBT-2 i po roku użytkowania klient odeśle ci w ramach rękojmi.
Przemyśl to, bo może zamiast sprzedawać coś takiego na allegro może lepiej od razu utylizować albo darmo oddać biednym. Chociaż biedni też mogą złożyć reklamację i zażądać dokupienia dekodera albo lepszej anteny.
@br. zmian w przepisach i w technologii rękojmia nie obejmuje
Przedmiot ma być sprawny i zgodny z przepisami obowiązującymi w dniu zakupu
@_Likos_ Obawiam się że ta zasada na Allegro nie obowiązuje. Po prostu w dyskusji dostaniesz sugestię "nie do odrzucenia" abyś dogadał się ku zadowoleniu kupującego.
@br. zawsze można miec nadzieje że do uruchomienia nowych standartów jest wiecej niż 180 dni 🙂
@barteksecret Nie ma że boli, odpowiadasz za sprzedany towar, dogadaj się z kupującym albo odbierz TV i zrób reklamację w serwisie.
Dzięki za dyskusje Panowie i wyjaśnienie kilku spraw. Zapytanie pisałem jeszcze przed umówiona rozmowa z kupującym żeby rozwiać swoje wątpliwości... Wolałem się przygotować i chciałem żeby się wypowiedział na ten temat ktoś kogo to nie dotyczy. Odpowiedzi wyczerpujące👍 Docinki Proszę schować do kieszeni 😉 Nie zakładajmy z góry że ktoś chce kogoś oszukiwać Panie @br. 😉 - czasem to właśnie jest tylko i wyłącznie niewiedza... 😉
Dzięki @_Likos_ , za normalne podejście do sprawy, bez głupich domysłów i ocen 😉 Porozmawialiśmy sobie na spokojnie z kupującym i mamy kilka rozwiązań, także zobaczymy. W ostateczności zrobimy zwrot poprostu i po problemie. Tutaj był to tylko i wyłącznie mój błąd bo nie sprawdziłem dokładnie sprzetu przed sprzedaza. Jednak nie wszystko co nowe, drogie i się świeci musi być super 😉
Następnym razem będę uwazniejszy.