anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Witam kupujący założył mi dyskusję po kilku dniach od odebrania paczki .

Slow4You
#10 Popularyzator#

Witam mam pierwszy problem tego typu . Sprzedałem pada PS4 Pad został wysłany 11 sierpnia . Najpóżniej dotarł do kupującego 13 sierpnia . Po 3 dniach od odebrania paczki kupujący stwierdził że Pad mu niestety nie działa .Nie ładuję i nie łączy się z konsolą i że jest rozładowany . Myślę sobie skoro jest rozładowany to skąd wie że nie łączy się z konsolą 😄 😄  Pad i reszta urządzeń  które sprzedałem na Allegro była przeze mnie testowana przed wysyłką . To nie był pierwszy pad przeze mnie wysłany . Wszyscy moi klijenci są zadowoleni .  W normalnej sytuacji poprosiłbym o odesłanie pada ale w tym wypadku nie chcę być Jeleniem który wymieni komuś  zepsutego pada i da mu dobrego   . Czy ktoś wie jakie mam możliwości wybrnięcia z tej zasadzki . Jestem użytkownikiem Allegro od 17 lat i nigdy nie sprawiłem najmniejszego problemu . Zawszę świetnie dogaduję się z kupującymi i taki problem mam pierwszy raz ,  zależy mi na zachowaniu nieskazitelnej opinii . Pozdrawiam serdecznie .  

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

majster_man
#14 Krzewiciel#

Niech klient odeśle do Ciebie na reklamację, przyjmij towar, sprawdź i jeśli jest sprawny odrzuć reklamację ze wzgl. na brak wad.  Odpisz klientowi że odeślesz po opłaceniu przez niego przesyłki zwrotnej. Jeśli klient podmienił element to musisz mu udowodnić że to inny produkt. Najlepiej mieć zdjęcia.

Może się również okazać że Pad nagle sam się naprawił i nie będzie żadnej reklamacji.

Co do nieskazitelnej opinii to nie można o to walczyć za wszelką cenę. Coraz więcej jest klientów - oszustów ale zdarzyło mi się również ze 2 razy że zadzwonił klient bo nie wpisałem pobrania na liście przewozowym.

oznacz moderatorów

Slow4You
#10 Popularyzator#

Dzięki za podpowiedz . Masz rację nie mogę ocenić stanu urządzenia jeśli nie mam go w ręku .  Ogólnie wierzyć mi się nie chcę że pad nagle dostał zawału gdzieś w pudle w ciemnym paczkomacie . Pamiętam jak go czyściłem przed wysyłką i specjalnie odłączyłem Sony z prądu żeby nie włączyć przypadkiem . Następnie rzecz jasna jak to zawszę bywa przy pucowaniu  , przypadkiem uruchomiłem pada i migał na żółto bo sony nie było pod prądem . Dlatego nie zrobiłem zdjęcia włączonego , gdybym miał  sony pod prądem to jakby zaświecił na niebiesko fotkę bym zrobił . Dam pada do serwisu niech go zbadają wtedy podejmę decyzję .  Nie daję mi spokoju brak logiki w jego zgłoszeniu problemu cytuję : 

"Opis problemu: Pad nie łączy się z konsolą ps4..Bateria rozładowana i się nie ładuje. Nie działa.  " 

To nie ma sensu , nie piszę się że pad nie łączy się z konsolą skoro bateria jest rozładowana i nie ładuję się 😄 .  

Druga sprawa jeśli paczkę odebrał 13 stego to dlaczego zgłosił dopiero 16 stego o 23 godzinie . 

To też się trochę nie klei . Normalną sprawą jest po otrzymaniu przedmiotu zwłaszcza z Allegro lokalnie jak najszybsze przetestowanie go . Przykład z zeszłego tygodnia , moja pierwsza wiadomość do sprzedającego . Kilkanaście min . Po wyjęciu przesyłki z paczkomatu . cytuję :

 

"Telefon doszedł . Jestem zadowolony , nie testowałem jeszcze odcisku palca bo czekam aż przyjdzie etui i szybka .
 Telefon jest w idealnym stanie . Dzięki ."
 
oznacz moderatorów

Slow4You
#10 Popularyzator#
 
 
I to jest normalne zachowanie większości kupujących . Ciekawe co by było jakbym odpisał 18 stego  sierpnia po prawie tygodniu że telefon nie działa . Pewnie sprzedający tak samo by złapał karpia i coś by mu nie pasowało . Tak na dobrą sprawę mógłbym zrobić z  tego pada gorącego kartofla . Kupiłbym innego uzywanego by następnie popłakać się otwierając komuś dyskusję . Wygląda na to że na wszystko potrzebne są kwity . Najlepiej jakbym wynajął jakąś firmę  Osint- ową do analizy czy  ten Pad to ten ze zdjęcia czy kąt załamywania się światła na tym plastiku jest taki sam :D:D .  Na szczęście nie mam czasu na głupie zabawy ale pewnie nie jeden tu wymienia swoje gadzety które już dawno są po gwarancji . Wniosek zbierać KWITY każda cecha szczególna musi być udokumentowana 😄  Ciekawy jestem innych historii w tym klimacie . 
oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Sprzedający składa Ci reklamacje i musisz ją rozpatrzyć, nie rozpatrzysz zostanie uznana i dopiero zaczną Ci się problemy.

oznacz moderatorów

kolurw
#8 Zapaleniec#

Sprzedajesz, masz prawa, masz obowiązki. Czy na firmę czy prywatnie masz obowiązki , inne ale masz. Gość ci oficjalnie w takiej czy innej formie zgłasza reklamację czas leci. Odeśle ci minie czas zgłosi do pok i po zawodach nie rozpatrzyłeś.

Przyjmij, sprawdź sam, jak nie umiesz to do serwisu i odpisz gościowi.

Gość nie musi się znać, nie musi umieć opisać. Nie łączy może znaczyć nie ładuje kablem usb z konsoli. Może ma kabel uszkodzony, może usb gniazdo może wtyczka z kabla z jednej czy drugiej strony, może w konsoli nie ma sterów. Sprawdź na byle ładowarce usb od telefonu. Ja nawet pada ładuję na ładowarce magnetycznej żeby dzieciaczki nie wtykały i wytykały po milion razy bo w telefonach takie samo wejście wymieniałem już 2 razy( cały moduł ładowania) w środku wszystkie styki powycierane powyłamywane choć byś chciał to tak nie zepsujesz.. 

Przyjmij sprawdź i odpisz. Potraktuj gościa tak jak sam byś chciał być potraktowany Ja tak robię.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Slow4You Sugerowałeś klientowi aby zresetował pada małym przyciskiem na dole obudowy? Nie często się to trafia ale pad jak każde urządzenie potrafi się ‚zawiesić, i nie jest to wada. Warto spróbować - może pomoże. 

Sprzęty potrafią się zepsuć z dnia na dzień i to też nie jest nic niezwykłego. Miałem już takie przypadki - dałbym sobie rękę uciąć, że towar w 100% sprawny bo osobiście testowany przed wysyłka a u klienta okazuje się że coś jest nie tak.

Czy klient cokolwiek podmienił w padzie to będzie ci ciężko udowodnić. Na przyszłość możesz naklejać np. Plomby na śrubki itp - wtedy będziesz miał pewność na brak ingerencji. 

oznacz moderatorów

Slow4You
#10 Popularyzator#

@komis-bell  , @kolurw Dzięki za konkretne przydadzą mi  się na przyszłość.  Ogólnie nie było by tematu gdyby klient od razu zgłosił że jest coś nie tak . Ale skoro zrobił to po kilku dniach to ja nie kupuję tego . Oprócz sprzedaży rzeczy na Allegro , cieszy mnie jak kupujący jest zadowolony .  Często piszę do nabywców po dostarczeniu towaru i pytam  czy wszystko OK . Jeszcze nie miałem przypadku żeby klient narzekał . W dyskusji dałem linka do filmiku oraz do artykułu w którym jest opisane co robić z padem w przypadku gdy się nie uruchamia .  Niestety reklamujący nie jest zbyt wylewny . Jeszcze nie odpisał mi na postawione pytania , jego cała twórczość literacka opiera się na mało logicznych trzech zdaniach : 

Pad nie łączy się z konsolą ps4..Bateria rozładowana i się nie ładuje. Nie działa.  " 

Pozostało mi czekać aż nabywca się pojawi online i odpiszę . Jeśli reset pada mu nie wyjdzie , poproszę o odesłanie mi go na paczkomat . Jeśli uznam że pad jest w 100 % mój i faktycznie nie działa to pierwsze co zrobię zanim oddam do serwisu to zwrócę mu 90 zł które zapłacił . Mam pewien haczyk o którym on nie wie . Jeśli jest  oszustem ( nie twierdze że jest ) to dobrze by było go złapać na tym by w przyszłości tak nie robił . Czytałem historie tutaj na forum o zasilaczu z wyrwanym kablem który nabywca odesłał sprzedającemu . Myślę że tego typu sprawy są marginalne ale zdarzają się i będą występować . Najlepszym rozwiązaniem jest rejestracja pakowania produktu oraz jego sprawności przed wysyłką . Do tego zdjęcia wszystkich elementów , numerów itp .  Jeszcze raz dzięki serdecznie za porady . 

 

oznacz moderatorów

Slow4You
#10 Popularyzator#

W pierwszym zdaniu we wpisie powyżej w pierwszym zdaniu podczas edycji wcięło mi słowo porady . Poprawne zdanie to :  Dzięki za konkretne PORADY przydadzą mi  się na przyszłość. 

oznacz moderatorów