anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zagubiona paczka inpost

Matek183
#1 Nowicjusz#

Cześć,

Mam pytanie dotyczące zagubienia paczki przez kuriera InPost.

Sprzedałem na Allegro Lokalnie przedmiot za 80 zł + 11,99 zł za przesyłkę InPost - jako sprzedawca prywatny, nie firma.

W zeszłym tygodniu paczka zaginęła w sortowni InPost. Dziś dostałem maila z działu reklamacji, że została uznana za zaginioną i mogę składać wniosek o odszkodowanie.

Jak teraz mam postępować? Pieniądze za transakcję oczywiście muszę zwrócić kupującemu - 91,99 zł, ale co dalej?

Odszkodowanie od InPost mogę oczywiście uzyskać, jednak w kwocie żądania odszkodowania mogę wpisać jedynie pieniądze za sprzedany przedmiot oraz koszty przesyłki, czyli te 91,99 zł. Natomiast co z odszkodowaniem za sam utracony przedmiot - 80 zł? Czy mam możliwość odzyskania tych pieniędzy, skoro przedmiot został zgubiony przez firmę kurierską?

Czy może zamiast w formularzu reklamacyjnym jako "dane do wypłaty odszkodowania" mam podać dane kupującego?

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

AnnaG-Antyki
#20 Guru#

O czym Ty piszesz? 2 razy chcesz kasę za tę sama paczkę? Kupujący zapłacił Ci za towar czyli kasę masz (jak nie wypłaciłeś to wypłać ją sobie z Allegro finanse), od inpost dostaniesz zwrot czyli będzie z czego zwrócić kasę klientowi. Wszystko się zgadza...

oznacz moderatorów

Matek183
#1 Nowicjusz#

Może doprecyzuję, 

InPost ma 30 dni na uznanie tej reklamacji / bądź odrzucenie (z tego co się dowiedziałem). Co jeśli w tym czasie przesyłka w cudowny sposób zostanie odnaleziona i trafi do odbiorcy?
Ja powiedzmy dzisiaj zwracam środki do kupującego, przesyłka zostaje odnaleziona i też trafia do kupującego - czyli jestem w plecy.

Dlatego też zadałem pytanie odnośnie tego, czy też sam kupujący może złożyć taki wniosek o odszkodowanie i wtedy on dostanie albo zwrot pieniędzy od InPost, albo przesyłkę.

Czy po prostu po założeniu przeze mnie (nadawcę) reklamacji z powodu zaginięcia paczki w InPost , przesyłka (nawet jeśli zostanie odnaleziona), wraca do nadawcy?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Matek183 Ale wiesz że w przypadku sprzedaży przez osobę prywatną, własność przechodzi na kupującego w momencie nadania przesyłki?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Matek183
#1 Nowicjusz#

@pinsplash Ja to wszystko rozumiem, ale nie chciałbym zostawić kupującego w takiej sytuacji, że musi się on teraz "przepychać" z InPost o odszkodowanie. Sam też, jako kupujący, nie chciałbym znaleźć się w takiej sytuacji.

Więc chcę zachować się w porządku i te pieniądze kupującemu oddać.

oznacz moderatorów