Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłam towar na Allegro lokalnie. Po otrzymaniu towaru, chciałam go zwrócić. Czy zwrot odbywa się na koszt sprzedającego czy mój?
Zwrot odbywa się na koszt kupującego, czyli Twój, o ile to zwrot bez podania przyczyny. Jeśli to reklamacja z powodu wad lub niezgodności z opisem, wtedy zwrot odbywa się na koszt sprzedającego.
@xyz96 przy osobie prywatnej też to obowiązuje ? chyba nie !!!
Jeśli to reklamacja z powodu wad lub niezgodności z opisem, wtedy zwrot odbywa się na koszt sprzedającego.
Nie na koszt tylko po uznanej reklamacji sprzedawca oddaje za odesłanie, nie wprowadzaj w błąd bo po tym wpisie wszyscy kupujący będą dymić że chcą kasę na wysyłkę 🙂
@kostas11 Sam nie wprowadzaj w błąd. Jeśli kupujący reklamuje towar, należy się zwrot ceny towaru + kosztu wysyłki + kosztu odesłania. Chyba że sprzedawca rzecz naprawi lub wymieni, wtedy odsyła kupującemu towar na swój koszt i oddaje mu za odesłanie do reklamacji.
@xyz96 szkoda czasu, przeczytaj dokładnie swój wpis nie na temat bo klient chce zwrócić, i allegro lokalnie gdzie większość osób prywatnych tam sprzedaje i wprowadzasz w błąd za szybko wklejasz gotowce 🙂
a potem co napisałeś i co ja odpisałem gdzie jest mowa o koszcie odesłania !
@kostas11 Tak, szkoda czasu. Zwrot bez przyczyny na koszt kupującego. Reklamacja z powodu wad, niezgodności - odesłanie na koszt sprzedającego.
A takie niby proste pytanie, atu jak w Polskiej polityce.
Nie ma czegoś takiego jak zwrot bez przyczyny w przypadku transakcji konsument-konsument. To czy sprzedawca przyjmie towar zależy tylko od niego a nie od prawa.
Dziękuję za odpowiedź.
@Client:34731704 zależy czy zakup od firmy czy osoby prywatnej bo przy tej drugiej nie obowiązuej ustawa konsumencka i osoba prywatna nie mam obowiązku przyjmować zwrotu więc przed wysyłką napisz maila czy przyjmie, bo jej nie odbierze i nic nie zrobisz narażając się na koszty, za zwrot płacisz Ty 🙂
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Będę pamiętała w przyszłości.