Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałem pokrowiec na telefon . Dokładnie 16 lutego . Wszystko wysłane zgodnie z deklaracją . Zwrot zgłoszony 4 maraca. Powód zwrotu . " Towar inny niż zamówiony" ( Oczywiscie okazało się że wysłałem prawidłowe etui ) . 20 marca otrzymuję przesyłkę nadaną pocztą polską (Wysyłka własana mimo możliwości darmowego zwrotu ) Zwracam wpłatę 19.98 zł (etui + koszt wysyłki do klienta ) .
Niedawno dostaję żądanie kosztów przesyłki zwrotnej 21,55 zł . Tyle klientka zapłaciła na poczcie za przesyłkę zwrotną . Oczywiście odmówiłem zwrotu kosztów przesyłki .
Pytanie . Jak allegro ustosunkuję się do dyskusji którą klientka zapewne otworzy i bedzię się domagać zwrotu pieniędzy. Negatyw pewnie poleci z wykorzystaniem wszystkich 500 znaków 🙂
Czy taki negatyw będzie się wliczał do poziomu jakości sprzedaży ?
Jeśli pisząc go nie złamie regulaminu to będzie Ci rujnował czasowo statystyki.
@Templar78 bardzo istotne , klientka zlożyła Ci reklamację i MUSISZ się do niej odnieść najpóźniej 14-tego dnia od zgloszenia niezgodności z opisem . Negatyw zapewne dostaniesz i będzie się liczył do statystyk .
@mdrogeria tylko znowu jest problem z interpretacją działania klientki, bo faktycznie podchodzi to pod reklamację, tylko, że wtedy podstawowe roszczenie to wymiana na nowy, a nie zwrot wpłaty. a niestety klienci nagminnie odstępują od umowy pisząc, że nie pasuje, albo dostali co innego. U mnie 90% odstąpień to takie powody, oczywiście żaden klient nie chce żadnej wymiany, czy czegoś w tym stylu, tylko po prostu zwrotu wpłaty. Żeby było śmieszniej to często zakupy dla smarta tak działają, ktoś kupi np. do 45zł zapach samochodowy, a potem zaznacza "nie pasuje mi" itd.
tak na marginesie 99% nie pasuje/towar inny niż zamówiony, to po prostu błędne zakupy klientów, brak czytania opisu itd. Raptem niewielki odsetek chce wymiany na właściwy produkt.
Oczywiscie odniosłem się . Stosowną informację napisałem przy zwrocie wpłaty. Że wysłane etui jest zgodne z zamówionym ( klientka ma tel. Remi note 12 pro 4G a zamówiła Redmi Note 12 pro 5G i taki wysłałem . Na zdjęciach jest to samo etui które wyłałem )
Kupujący nie złożył reklamacji . Dokonał zwrotu i jako powód podał "towar inny niż zamówiony" Mimo wszystko odniosłem się do tego jak do reklamacji . Pozdrawiam
@Templar78 to nie była reklamacja tylko odstąpienie, więc koszt odesłania jest po stronie konsumenta, chciał pewnie przycwaniaczyć i mu nie wyszło 🙂 Zwrot dokonany poprawnie za towar i wysyłkę do klienta 🙂
@kostas11 bo samo allegro wprowadza zamieszanie z tymi powodami.
w sumie towar inny niż zamówiony to podchodzi pod "wada/niezgodność towaru" tak na chłopski rozum 🙂
potem w dyskusji konsultant i tak całkowicie swobodnie interpretuje te oznaczenia i tak naprawdę wciskają kity ile wlezie, aby tylko przycisnąć sprzedawcę do zwrotu i rekompensaty. Daję sobie rękę uciąć, że jak w dyskusji będzie płakała, to allegro da jej na pocieszenie 20 monet.
@mikeza wiesz dobrze że jak klient wybrał 5 pierwszych powodów z Odstąpienia i wygenerowało mu się odstąpienie to i allegro i klient może se pisać i pisać nic nie ugra 🙂
@kostas11 sprzedawca jest kryty, ale miałem na myśli bardziej to, że konsultanci bardzo łatwo rozdają jakieś gratisy w takich sytuacjach. Spotkałem się z tym wielokrotnie. Raz gość wykłócał się ze mną o raptem 10zł, a allegro, żeby go obłaskawić dało mu 20 monet. wszystko zależy na kogo się trafi, ale tendencja jest taka, że im bardziej namolny kupujący, tym prędzej cosik ugra. Konsultanci, czasami dla świętego spokoju wciskają te monety 🙂
Należało nie zwracać kosztów odesłania, kupujący powinien ją pokryć.🙂