Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Już w tym tygodniu wprowadzimy zapowiadaną zmianę. Dzięki niej klienci będą mogli skorzystać z możliwości anulowania zakupów u wszystkich przedsiębiorców. Wygodna forma rezygnacji z zamówienia pomaga zaoszczędzić czas zarówno sprzedającym jak i samym klientom.
Co zyskują sprzedający
Jeśli używacie kont Firma, szybko dostrzeżecie korzyści płynące z wprowadzonych usprawnień:
Nieopłacone zamówienia anuluje Allegro
Dodatkowo zadbamy o nieopłacone zakupy. Zamiast czekać na reakcję klientów, anulujemy zamówienia:
Po anulowaniu kupujący nie będą mogli opłacić transakcji ani założyć do nich dyskusji lub wystawić komentarza. Jedynie w przypadku anulowanej licytacji konieczne będzie samodzielne wypełnienie wniosku o zwrot prowizji. Dla transakcji Kup Teraz rabat transakcyjny przyznamy automatycznie.
Sami możecie zdecydować o czasie anulowania
W przypadku transakcji Kup Teraz będziecie mogli samodzielnie ustawić czas anulowania nieopłaconych zamówień. Nie może być krótszy niż 7 dni, ale możecie go dowolnie wydłużyć do maksymalnie 30 dni. W podjęciu tej decyzji bazujcie na własnych doświadczeniach, żeby ułatwić sobie obsługę sprzedaży.
A najlepiej to kupować "z głową" po kontakcie ze sprzedawcą to na pewno zaoszczędzi więcej czasu jednym i drugim .
Dodatkowo zadbamy o nieopłacone zakupy. Zamiast czekać na reakcję klientów, anulujemy zamówienia:
Czy tu klienci dostaną maila że zamówienie zostało anulowane ?
@kostas11 Tak, powiadomienie dostanie zarówno kupujący, jak i sprzedający.
Super. W koncu bedzie można odrobinke porządku w magazynach zaprowadzić. A nie czekac przy ostatnich sztukach czy je wystawiać czy tez może klient zapłaci po miesiącu bo i takie przypadki miewałem. Moim zdaniem bardzo dobry ruch
czy kupujący typu firma, którzy nie posiadają wynikającego z przepisów ustawy konsumenckiej
możliwości odstąpienia od umowy - też będą mogli to robić?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po anulowaniu kupujący nie będą mogli założyć do nich dyskusji lub wystawić komentarza.
Jeżeli anulowanie transakcji (nowomowa allegro) jest odstąpieniem od umowy
to dlaczego późniejsze odstąpienie od umowy ma inne warunki tj możliwość wystawienia komentarza i itp?
jak to się ma do opisyweanych tutaj na forum prób wyłudzania monet i zakupów dla zabawy?
do jakiego momentu kupujący może anulowac zlecenie - do wygenerowania listu, wysyłki przedmiotu i itp?
anulowanie jako odstąpienie od umowy podlega wpisowi wg ustawy do ewidencji zwrotów
jak allegro pomoże sprzedawcy generować taką listę?
Kupujący może anulować zamówienie tak długo jak długo będzie ono w systemie oznaczone jako NOWE
@RED Klienci z kontem Firma nie mogą korzystać z tej opcji anulowania zamówienia.
Wczesne anulowanie zamówienia, jeszcze przed jego realizacją, zatrzymuje cały proces transakcyjny, który klienci oceniają w komentarzu i podczas którego mogą wystąpić problemy, które wyjaśniają w dyskusjach.
Monety przyznawane są po opłaceniu zamówienia przez Allegro Finanse, więc sytuacja ewentualnych nadużyć nie dotyczy tego procesu, jeśi klient anulował zamówienie przed opłaceniem. W innym przypadku, jeśli pojawią się wątpliwości, sprzedający powinien do nas zgłosić taką sytuację i wówczas zweryfikujemy czy klient dopuścił się wyłudzenia.
Klient może anulować zamówienie dopóki sprzedający nie rozpocznie jego realizacji (nie zmieni się status, nie ma numeru przesyłki).
Informacje o anulowaniu znajdują się w zakładkach Mojego Allegro. Sprzedający mają do nich dostęp.
Czy zrezygnować będą mogli również klienci będący firmą? Czyli ci, którzy kupowali na firmę podając dane do faktury VAT?
@adam500 Nie, klienci korzystający z kont firma lub zwykłych, ale podających dane firmowe do faktury, nie mogą anulować zamówienia.
A to niby z jakiego powodu?
@jam3 zakup na fakture nie zawsze jest zakupem konsumenckim. Co za tym idzie nie zawsze z automatu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Dlatego jednostronne anulowanie zamówienia na FV mogloby naruszac przepisy.
Co nie znaczy że nie można sie skontaktowac ze sprzedającym i po prostu dogadac.
Jakie przepisy?
Zakup na fakturę dla potrzeb tzw. działalności gospodarczej nie zawsze jest zakupem towarów czy usług. Nie zawsze też dotyczy bezpośrednio branży i specjalizacji, w jakiej działa kupujący. W tych sytuacjach ma prawdo do odstąpienia.
Po wejściu w życie znowelizowanych przepisów prawa konsumenckiego i Kodeksu cywilnego, czyli od 1 stycznia 2021 roku, definicja konsumenta pozostanie bez zmian, ale ochronę konsumencką zyskają również nowe podmioty — osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. Ta konkretna kategoria przedsiębiorców będzie traktowana jak konsument w następujących zakresach: rękojmi za wady, prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. przez internet czy telefon) lub poza lokalem przedsiębiorstwa, oraz z powodu niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych.
Allegro musi to jakoś uwzględnić, bo zrobi się bałagan.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
witam,
a co w przypadku gdy Kupujący nie opłaci zamówienia, w czasie 7 dni wystawi negatywny komentarz - czy on przy Anulowaniu przez Państwa zamówienia będzie automatycznie kasowany?
z góry dzięki
@makegood Nie. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, prosimy o zgłoszenie.
ok, dziękuję za odpowiedź
@makegood Jednak będziemy usuwać automatycznie takie komentarze. Przepraszam za wcześniejsze wprowadzenie w błąd.
Nie ma problemu, jesteśmy ludźmi
dzięki 🙂
Miłego dnia 🙂
Czy osoba PRYWATNA, nie prowadząca działalności gospodarczej, (ale będąca płatnikiem VAT, np. ze względu na wysokość dochodów), na którą została wystawiona faktura vat, lub paragon z nipem, może anulować zakup?