anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

1 lipca 2021 - klienci mogą anulować zakupy u wszystkich sprzedających z kontem Firma

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Już w tym tygodniu wprowadzimy zapowiadaną zmianę. Dzięki niej klienci będą mogli skorzystać z możliwości anulowania zakupów u wszystkich przedsiębiorców. Wygodna forma rezygnacji z zamówienia pomaga zaoszczędzić czas zarówno sprzedającym jak i samym klientom.

Co zyskują sprzedający

Jeśli używacie kont Firma, szybko dostrzeżecie korzyści płynące z wprowadzonych usprawnień:

  • skróci się czas, który poświęcacie na obsługę kupujących, bo anulowanie zakupu to jedno kliknięcie, które zastępuje kontakt mailowy lub telefoniczny w sprawie odstąpienia od umowy;
  • będziemy przyznawać automatyczne zwroty prowizji, więc nie będziecie musieli pamiętać o wypełnieniu wniosku;
  • wpłata wróci do kupującego automatycznie, jeśli zdecydujecie e się ustawić tę opcję na koncie.

Nieopłacone zamówienia anuluje Allegro

Dodatkowo zadbamy o nieopłacone zakupy. Zamiast czekać na reakcję klientów, anulujemy zamówienia:

  • w ofertach Kup Teraz - jeżeli klient wybierze opcję płatności z góry i nie opłaci swojego zakupu w ciągu 7 dni;
  • w licytacjach - jeśli klient wygra licytację, wybierze opcję płatności z góry i nie opłaci zakupu w ciągu 30 dni.

Po anulowaniu kupujący nie będą mogli opłacić transakcji ani założyć do nich dyskusji lub wystawić komentarza. Jedynie w przypadku anulowanej licytacji konieczne będzie samodzielne wypełnienie wniosku o zwrot prowizji. Dla transakcji Kup Teraz rabat transakcyjny przyznamy automatycznie.

Sami możecie zdecydować o czasie anulowania

W przypadku transakcji Kup Teraz będziecie mogli samodzielnie ustawić czas anulowania nieopłaconych zamówień. Nie może być krótszy niż 7 dni, ale możecie go dowolnie wydłużyć do maksymalnie 30 dni. W podjęciu tej decyzji bazujcie na własnych doświadczeniach, żeby ułatwić sobie obsługę sprzedaży.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

mwmonety
#21 Demiurg#

A najlepiej to kupować "z głową" po kontakcie ze sprzedawcą to na pewno zaoszczędzi więcej czasu jednym i drugim .

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@nat_not 

Dodatkowo zadbamy o nieopłacone zakupy. Zamiast czekać na reakcję klientów, anulujemy zamówienia:

  • w ofertach Kup Teraz - jeżeli klient wybierze opcję płatności z góry i nie opłaci swojego zakupu w ciągu 7 dni;

Czy tu klienci dostaną maila że zamówienie zostało anulowane ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

kostas11 po co ? w zakupach będzie figurować jako anulowana .

@nat_not dobrze by było żeby klient wiadział powód anulowania np,, przekroczenie obowiązującego czasu na zapłatę ,,

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@kostas11 Tak, powiadomienie dostanie zarówno kupujący, jak i sprzedający.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

Super. W koncu bedzie można odrobinke porządku w magazynach zaprowadzić. A nie czekac przy ostatnich sztukach czy je wystawiać czy tez może klient zapłaci po miesiącu bo i takie przypadki miewałem. Moim zdaniem bardzo dobry ruch

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@nat_not 

czy kupujący typu firma, którzy nie posiadają wynikającego z przepisów ustawy konsumenckiej

możliwości odstąpienia od umowy - też będą mogli to robić?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Po anulowaniu kupujący nie będą mogli założyć do nich dyskusji lub wystawić komentarza.

Jeżeli anulowanie transakcji (nowomowa allegro) jest odstąpieniem od umowy

to dlaczego późniejsze odstąpienie od umowy ma inne warunki tj możliwość wystawienia komentarza i itp?

jak to się ma do opisyweanych tutaj na forum prób wyłudzania monet i zakupów dla zabawy?

 

do jakiego momentu kupujący może anulowac zlecenie - do wygenerowania listu, wysyłki przedmiotu i itp?

anulowanie jako odstąpienie od umowy podlega wpisowi wg ustawy do ewidencji zwrotów

jak allegro pomoże sprzedawcy generować taką listę?

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Kupujący może anulować zamówienie tak długo jak długo będzie ono w systemie oznaczone jako NOWE

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@RED Klienci z kontem Firma nie mogą korzystać z tej opcji anulowania zamówienia.

Wczesne anulowanie zamówienia, jeszcze przed jego realizacją, zatrzymuje cały proces transakcyjny, który klienci oceniają w komentarzu i podczas którego mogą wystąpić problemy, które wyjaśniają w dyskusjach. 

Monety przyznawane są po opłaceniu zamówienia przez Allegro Finanse, więc sytuacja ewentualnych nadużyć nie dotyczy tego procesu, jeśi klient anulował zamówienie przed opłaceniem. W innym przypadku, jeśli pojawią się wątpliwości, sprzedający powinien do nas zgłosić taką sytuację i wówczas zweryfikujemy czy klient dopuścił się wyłudzenia.

Klient może anulować zamówienie dopóki sprzedający nie rozpocznie jego realizacji (nie zmieni się status, nie ma numeru przesyłki).

Informacje o anulowaniu znajdują się w zakładkach Mojego Allegro. Sprzedający mają do nich dostęp.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

adam500
#8 Zapaleniec#

Czy zrezygnować będą mogli również klienci będący firmą? Czyli ci, którzy kupowali na firmę podając dane do faktury VAT?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@adam500 Nie, klienci korzystający z kont firma lub zwykłych, ale podających dane firmowe do faktury, nie mogą anulować zamówienia.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

jam3
#8 Zapaleniec#

A to niby z jakiego powodu?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@jam3  zakup na fakture nie zawsze jest zakupem konsumenckim. Co za tym idzie nie zawsze z automatu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Dlatego jednostronne anulowanie zamówienia na FV mogloby naruszac przepisy.

Co nie znaczy że nie można sie skontaktowac ze sprzedającym i po prostu dogadac.

oznacz moderatorów

jam3
#8 Zapaleniec#

Jakie przepisy? 

Zakup na fakturę dla potrzeb tzw. działalności gospodarczej nie zawsze jest zakupem towarów czy usług. Nie zawsze też dotyczy bezpośrednio branży i specjalizacji, w jakiej działa kupujący. W tych sytuacjach ma prawdo do odstąpienia.

Po wejściu w życie znowelizowanych przepisów prawa konsumenckiego i Kodeksu cywilnego, czyli od 1 stycznia 2021 roku, definicja konsumenta pozostanie bez zmian, ale ochronę konsumencką zyskają również nowe podmioty — osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. Ta konkretna kategoria przedsiębiorców będzie traktowana jak konsument w następujących zakresach: rękojmi za wady, prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość (np. przez internet czy telefon) lub poza lokalem przedsiębiorstwa, oraz z powodu niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych. 

Allegro musi to jakoś uwzględnić, bo zrobi się bałagan.

oznacz moderatorów

makegood
#8 Zapaleniec#

  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
witam,
a co w przypadku gdy Kupujący nie opłaci zamówienia, w czasie 7 dni wystawi negatywny komentarz - czy on przy Anulowaniu przez Państwa zamówienia będzie automatycznie kasowany? 

z góry dzięki

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@makegood Nie. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, prosimy o zgłoszenie.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

makegood
#8 Zapaleniec#

ok, dziękuję za odpowiedź

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@makegood Jednak będziemy usuwać automatycznie takie komentarze. Przepraszam za wcześniejsze wprowadzenie w błąd.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

makegood
#8 Zapaleniec#

Nie ma problemu, jesteśmy ludźmi
dzięki 🙂 

Miłego dnia 🙂

oznacz moderatorów

adam500
#8 Zapaleniec#

Czy osoba PRYWATNA, nie prowadząca działalności gospodarczej, (ale będąca płatnikiem VAT, np. ze względu na wysokość dochodów), na którą została wystawiona faktura vat, lub paragon z nipem, może anulować zakup?

oznacz moderatorów