Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Jak na to pytanie odpowie allegro? Dlaczego daje taką furtkę? Gdzie tu logika?
Dlaczego nie zabezpieczą się przed takimi absurdami?
---> PRZYKŁAD: Klient kupuje przedmiot za 148,90 zł. Do tego dokupuje przedmiot za 1,20 zł.
2 minuty po opłacaniu ( SMART) zwraca ten droższy. Co zyskuje? Darmową dostawę przedmiotu za 1,20 zł.
Już jak widać nie trzeba zwracać fizycznie przedmiotu. Wysłany- odesłany. Wystarczy dokonać zwrotu 1 minutę po zakupie i już wysyłka gratis.
Kiedyś kombinowano z tym, że sprzedawcy mieli "uzupełniacz smarta" Jak przedmiot kosztował 38 zł to kupowało się uzupełniacz po 1 zł. Kupowało się 2 sztuki i już był SMART. Wysyłka gratis.
GDZIE TU ABSURD?
Powyżej! , ale to nic. To tylko pikuś. Zobaczcie to:
- klient kupuje u Was ten produkt za te 148,90 zł + drugi bardzo tani. Wybiera kuriera. Płacicie 3,99 jako RABAT DLA KUPUJĄCEGO. Zauważcie, że od transakcji z kurierem w SMART pobierana jest opłata 3,99 mimo, że jest ustawiona cena jako opłata z góry 12,99 zł. Klient ma SMART a Wy płacicie 3,99 za to. Uznajecie, że oki, jakoś się po kościach to rozejdzie bo towar za 148,90 generuje taki zysk, że te 3,99 warto zapłacić.
Niestety. Klient w minutę po zakupie rezygnuje z tego droższego produktu. Występujecie o zwrot prowizji. Otrzymujecie. Transakcja opłacona. SMART. Wysyłacie. I co? I to, że zapłaciliście 3,99 a w konsekwencji wysyłacie towar za 1,20 zł a opłata za tą transakcję wynosi 3,99 zł + oczywiście PROWIZJA ! Rewelka. 🤣
Kiedyś klienci nie byli tak cwani i odsyłali wysłany towar. Teraz kombinują już tak, że jak chcą zamówić towar za 2 zł z wysyłką gratis - zamawiają go ale dokładają drogi towar, który po opłaceniu zwracają. Wysyłasz zatem tylko ten tańszy ale co zapłacisz 3,99 to zapłacisz. Strata 300% na transakcji.
ABSURD- to jest ABSURD. Gdzie tu jest strona sprzedawcy? Dlaczego w takich przypadkach każdy ma dopłacać? Dlaczego to nie jest weryfikowane? Dlaczego w takich sytuacjach to kupujący nie ponoszą kosztów wysyłki? Dlaczego sprzedawcy są obciążeni tym 3,99 ?
Super, że można kupić sobie coś nawet za 20 groszy i nie zapłacić nic za wysyłkę i to KURIEREM !!!!!!!!!!!U mnie tak się zdarza i to jest według mnie nieuczciwe. Polak jednak potrafi. Skoro można to dlaczego nie? Stoi na parkingu odpalony samochód z otwartymi drzwiami - a biorę, co mi tam.
Jest luka w systemie a każdy mądry kupujący potrafi tą lukę wykorzystać.
O dzięki za podpowiedź jak kupować tanie przedmioty na SMARTA, ale ja głupi że sam tego nie wymyśliłem wcześniej. Dobra idę na zakupy...😁
No to się teraz rozejdzie, zasiadam do dźwigania cen, tych najtańszych produktów minimum o 6zl.
Spokojnie zaraz i tak ceny będzie trzeba podnieść jak będzie prowizja od wysyłek z poza Smart. Gdzie od 1 lipca będzie ich zmniejszona ilość zobaczcie w aktualnościach allegro.
Prowizja od wysyłek poza SMART już jest od 1 czerwca. A co w smart? - a to, że od kuriera zapłacimy 3,99. Sorcia, nie zapłacimy tylko płacimy.
Kwota 3,99 zł od każdej transakcji z kurierem jest doliczana do naszej faktury.Przypadek opisany wyżej jest zatem błędem systemowym ale na czyją korzyść? Na korzyść kupujących. Tylko i wyłącznie. Znajduję produkt za 99 groszy i mogę go otrzymać z darmową wysyłką i to kurierem.
Sądzę że to luka ale jestem przekonany że jakby szlo to i sprzedający by korzystali Rozwiązanie leży w gestii Allegro ,należy znale sposób na Allegro i wymusić zmianę Ogłaszam konkurs na sposób ,wysuwajcie pomysly może coś się urodzi
No jak klient zwróci droższy przedmiot to dostanie zwrot kasy pomniejszony o koszt transportu.
@KostekMax Przy SMARCIE ??
ja robie zwrot za całość + prowizja + czarna lista i DO WIDZENIA
@LEW433 A dobra lipa nie doczytałem jak wygląda zwrot na smarcie, że jest bezwarunkowo niemal darmowy (dla kupującego).
To druga propozycja kupować tą metodą w oficjalnym sklepie Allegro aż sami coś wymyślą.
Chociaż jak tak czytam ich negatywy to trochę bałbym się tam kupować xD
No niestety to ten własnie absurd. W SMART i przesyłka opłacona. Kupujący wpłaca Wam np. 250 zł i wybiera kuriera. Płacicie za wysyłkę 3,99 mimo, że SMART. Normalne. Klient ma oczywiście GRATIS. Zabieracie się do kompletowania zamówienia a nagle - klient rezygnuje z drogiego przedmiotu i pozostawia sobie bateryjki za 4 zł. Wybrał np. DPD. Musicie wprowadzić numer przesyłki. Zwracacie mu za ten drogi przedmiot i wysyłacie bateryjki za 4 zł i płacicie za tą transakcję prowizję od 4 zł za bateryjki + 3,99 jako rabat dla kupującego od transakcji SMART.
Nie ma to jak dokładać do interesu.
Sprzedawcy są poszkodowani. Klienci nie dość, że są jak bogowie to jeszcze kombinują a kto za to płaci - MY no bo klient najważniejszy. I jeszcze Ci 2 gwiazdki postawi bo miałeś 1 dzień opóźnienia lub negatyw. Nie dość , że to wyłudzenie i allegro nic mu nie zrobi a Tobie zrobi i to bardzo.
Kolego lew433
Nie trzeba konkursów. Wystarczy łatać dziury po wprowadzaniu niedopracowanych nowości. Zanim się wprowadzi coś nowego warto pomyśleć o tym by działało coś już wprowadzone. Jeśli nie działa - dlaczego karać sprzedawców? A może tak ukarać pomysłodawców i informatyków w allegro? Dlaczego za błędy systemu płacą sprzedawcy? W czym oni zawinili ? Dlaczego sprzedawcy płacą za błędy allegro ? Czy to jest sprawiedliwe? Proszę Allegro o odpowiedź na pytanie: Czy w przypadku sytuacji opisanej na samej górze jako NOWY TEMAT ,sprzedawca ma płacić za błąd w pomyśle kogoś, błąd w źle działającym systemie obsługi tego typu wyłudzeń po stronie kupujących ?
Dlaczego ja mam wysłać baterie za 4 zł ( wyłudzone poprzez celowy zwrot by mieć SMART) i jeszcze zapłacić 3,99 zł , że klient wybrał kuriera w SMART?
Extra. Zarabiam 1 grosik a co z prowizją?
Mam zapłacić prowizję od tych baterii. To jestem w stanie ogarnąć ale płacenie 3,99 za przekręt i swego rodzaju wyłudzenie tych baterii to już tego nie ogarniam. To powinno być karalne. I jeszcze klient ma możliwość wystawienia komentarza.
Hahahahhahahahahaha mało tego - ma możliwość wystawienia za przedmiot, który nawet nie zostanie wysłany w takim przypadku. Jego subiektywna ocena za ten zrezygnowany przedmiot - po 1 gwiazdce. Dlaczego? A być może dlatego, że wpłata nie została zwrócona w ciągu 2 dni. Za to, że ton wypowiedzi na pytanie klienta był nie taki.
Dlaczego nie ma autoblokady komentarzy za przedmioty zwrócone? Przecież to takie proste.
Powinno być tak że w przypadku rezygnacji z części zakupu w smart , sprzedający ma prawo zrezygnować z całości transakcji bez żadnych fochów i żali ze strony allegro
mogę zrozumieć klienta który kupuje coś za 5 zł żeby dozbierać do 100 i potem to zwraca
ale nie takiego co zwraca towar za 95 zł żeby dostać kurierem za darmo towar za 5 zł
dokładnie miałem dzisiaj coś w tym stylu, ale może nie na taką skalę. Tylko kupujący wywinął jeszcze ciekawszy numer, bo najpierw zakupił produkt za 20zł, później po wybraniu płatności ją anulował i anulował całą transakcję. Następnie dokupił drugi taki sam produkt również za 20zł i zapłacił za niego tylko za wartośc towaru. System allegro policzył mu darmową wysyłkę smart, pomimo, że pierwszy zakup anulował przed płatnością, a finalnie zapłacił tylko 20zł. nie wiem jak to jest możliwe, ale widać, że są bardzo duże luki w smarcie. To mój pierwszy taki przypadek, więc jeszcze tego nie rozgryzłem, ale jak widać można mieć darmową wysyłkę, przy transakcji na 20zł ??
Kolego MIKEZA -być może jest to błąd a być może naprawdę SMART. Od tygodnia Allegro testuje zakupu w SMART od 1 zł. Póki co jest to grono 10.000 użytkowników. Może akurat Tobie się trafił ktoś z nich. Jest szansa, że niebawem SMART będzie zawsze od 1 zł a kurier w SMART od 40 zł.
fakt, o tym zapomniałem, może to jeden z tych szczęśliwców 🙂
co nie zmienia faktu, że i tak można kombinować ile wlezie, bo zawsze może zwrócić część zakupu, lub częsciowo anulować transakcję. W sumie ten temat był poruszany już na forum, i stanowisko allegro jest takie, że to są sporadyczne sytuacje i oni nic z tym robić nie będą.