anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Absurd z wysyłką

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Witam, 

Jak na to pytanie odpowie allegro? Dlaczego daje taką furtkę? Gdzie tu logika? 

Dlaczego nie zabezpieczą się przed takimi absurdami?

---> PRZYKŁAD: Klient kupuje przedmiot za 148,90 zł. Do tego dokupuje przedmiot za 1,20 zł. 

2 minuty po opłacaniu ( SMART) zwraca ten droższy. Co zyskuje? Darmową dostawę przedmiotu za 1,20 zł. 

Już jak widać nie trzeba zwracać fizycznie przedmiotu. Wysłany- odesłany. Wystarczy dokonać zwrotu 1 minutę po zakupie i już wysyłka gratis. 

Kiedyś kombinowano z tym, że sprzedawcy mieli "uzupełniacz smarta" Jak przedmiot kosztował 38 zł to kupowało się uzupełniacz po 1 zł. Kupowało się 2 sztuki i już był SMART. Wysyłka gratis. 

GDZIE TU ABSURD? 

Powyżej! , ale to nic. To tylko pikuś. Zobaczcie to:

- klient kupuje u Was ten produkt za te 148,90 zł + drugi bardzo tani. Wybiera kuriera. Płacicie 3,99 jako RABAT DLA KUPUJĄCEGO. Zauważcie, że od transakcji z kurierem w SMART pobierana jest opłata 3,99 mimo, że jest ustawiona cena jako opłata z góry 12,99 zł. Klient ma SMART a Wy płacicie 3,99 za to. Uznajecie, że oki, jakoś się po kościach to rozejdzie bo towar za 148,90 generuje taki zysk, że te 3,99 warto zapłacić. 

Niestety. Klient w minutę po zakupie rezygnuje z tego droższego produktu. Występujecie o zwrot prowizji. Otrzymujecie. Transakcja opłacona. SMART. Wysyłacie. I co? I to, że zapłaciliście 3,99 a w konsekwencji wysyłacie towar za 1,20 zł a opłata za tą transakcję wynosi 3,99 zł + oczywiście PROWIZJA !  Rewelka. 🤣

Kiedyś klienci nie byli tak cwani i odsyłali wysłany towar. Teraz kombinują już tak, że jak chcą zamówić towar za 2 zł z wysyłką gratis - zamawiają go ale dokładają drogi towar, który po opłaceniu zwracają. Wysyłasz zatem tylko ten tańszy ale co zapłacisz 3,99 to zapłacisz. Strata 300% na transakcji. 

ABSURD- to jest ABSURD. Gdzie tu jest strona sprzedawcy? Dlaczego w takich przypadkach każdy ma dopłacać? Dlaczego to nie jest weryfikowane? Dlaczego w takich sytuacjach to kupujący nie ponoszą kosztów wysyłki? Dlaczego sprzedawcy są obciążeni tym 3,99 ? 

oznacz moderatorów
60 ODPOWIEDZI 60

PHUABIB2
#12 Orędownik#

@mikezachyba na razie masz możliwość wyłączenia anulowania zakupu, jeśli się nie mylę do jesieni. Był taki mail z Allegro, ja od razu go kliknąłem i anulowałem taką możliwości na wszystkich kontach.

Co innego, jak nie będzie tej możliwości, sprzedaję na 4 kontach, z czego 75% to licytacja, przecież będą anulować zakupy nagminnie, bo zalicytował za wysoko i wygrał, bo wylicytował tanio 2 przedmioty i mu nie warto płacić za przesyłkę albo wygrał 1 przedmiot za 2 złote a chciał kupić 5 aukcji, ale się nie udało bo go przelicytowali.

A anulowanie zakupów w kup teraz to już totalna bzdura, jak kupuję tusze do drukarki czy karmę dla psa to jakoś po 5 minutach się nie rozmyślam tylko czekam na dostawę (no najpierw płacę, żeby nie było, że kupiłem i nie zapłaciłem a czekam na dostawę 🙂

 

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Dokładnie kolego 

Powiedz to jednak pomysłodawcom projektu lub raczej tym, którzy pozostawili furtkę do oszustw/wyłudzeń - trzeba to nazwać po imieniu. Ktoś chce kupić baterie za 4 zł i z premedytacją dobiera ładowarkę za 120 zł. Opłaca. Ma wysyłkę za darmo. Numer przesyłki wychodzi 12345. Wprowadzasz. Dajmy na to DPD. 

Płacisz prowizję od baterii i ładowarki. 

Nagle - klient rezygnuje z ładowarki. Cudem zauważyłeś. Wysyłasz zatem same baterie na tym numerze DPD. Występujesz o zwrot prowizji. Dostajesz bo niby czemu nie. A co z kwotą 3,99?  Dostajesz? NIE

Posyłasz baterię bo przecież klient chce je mieć. Płacisz 3,99 + prowizja. Dochodzi pakowanie. Jesteś w plecy praktycznie cenę tego co wysłałeś a nawet więcej ( pakowanie i prowizja) 

I właśnie tu jest błąd systemu. !@@@@@@@@@@@@@@@@@@

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Z_Kwitalski  No tak ale Allegro nie reagu8je i mi chodzi o to jak Allegro zmusić do innego myślenia

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Nie da się. Kupujący będą odchodzić i wtedy może coś drgnie. Póki co się nie da. To jest KORPORACJA. Pomysły teraz wdrażane były opracowywane, akceptowane w zarządzie już rok termu. Ten rok był na to aby wprowadzić zmiany w algorytmie www i aplkikacji. Aby coś mogło zadziałać wymaga czasu i zmiany na stronie www. To się nie odbywa z dnia na dzień. Pomysły są jako pierwsze. Następnie zmiany na stronie , zapowiedź i nagle bach. Pojawia się i nie mamy nic do gadania. Niczego nie zmienimy. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Z_Kwitalski No i sytuacja w kraju Ludzie kupują w internecie

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czyli w czarnej "d...ie"

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Ta d......a jest naprawdę mega czarna i duża 🤣

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Z_Kwitalski wyłącz smarta na kuriera zostaw tylko paczkomat na smarcie

oznacz moderatorów

KostekMax
#10 Popularyzator#

Po pierwsze przegięciem jest nazywanie kupującego oszustem bo on po prostu wykorzystuje możliwości jakie daje mu Allegro, nie ważne jakie ma intencje. Bo to tak jakby przedsiębiorcę montującego kratki w małym fiacie żeby mieć ciężarówkę w papierach nazywać **piiip**ą i wyłudzaczem 🙂

Po drugie tak przeglądam swoje zakupy (poza Allegro) i zauważyłem że w niektórych sklepach można zwrócić tylko całość zakupów a nie pojedyncze sztuki.
Więc może w tym kierunku, albo rezygnuje z całości/zwraca całość albo wszystko przyjmuje.

Do do niesfinalizowanych transakcji można by nad czymś pomyśleć bo sam mam kilka takich i nie wiem jak ocenić.
Np sprzedawca jak nie ma towaru i zwraca kasę wciskał by "anulowana - brak towaru" i klient nie miałby z automatu opcji wystawienia ocen niektórych opcji (np za jakość towaru, koszt wysyłki etc) ale miałby opcje oceny transakcji (np czas zwrotu środków). Oczywiście klient też by miał opcje zaznaczenia transakcji jako "anulowana - odstąpienie" etc.

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

 

Zwrócić można część produktów lub całość i w tym problem. Dokonać zwrotu można po otrzymaniu przesyłki lub tuż po zakupie. Ok. Moja wina z tym oszustwem. Zamieniam słowo oszust na cwaniak. Proszę wybaczyć. Cwaniak brzmi lepiej. Wykorzystuje lukę i kupuje coś za 4 zł z wysyłka gratis a sprzedawca płaci za to 3,99 zł jako RABAT , który daje kupującemu. 

Biorąc pod uwagę prowizję - dajemy klientowi baterię gratis a my za nie płacimy hurtowni. Tracimy zatem na tej transakcji 3,99 + prowizja od kosztu baterii. Jakby nie nazwać tego na tej transakcji jesteśmy w plecy ponad 4 zł. Tracimy więcej niż są warte baterie. 

oznacz moderatorów

Z_Kwitalski
#12 Orędownik#

Ja tego nie piszę od tak... bo mam pomysł. Piszę bo miałem kilka takich sytuacji. 

Aby było śmieszniej te baterie koniec końcem i tak klient zwrócił. Na szczęście to był SMART więc nie płaciłem kosztów wysyłki. I co? I duuu...a Produkty zwrócone.  Straciłem na pakowaniu ale to nie jest najważniejsze. Najważniejsze jest to, że 3,99 musiałem zapłacić za tą transakcję. Odzyskałem towary ale 3,99 pooooszło. A co jak ktoś ma takich sytuacji 100 na miesiąc? Nie wiemy, że ktoś ma. Tu chodzi o pokazanie ułomności systemu. 

oznacz moderatorów

e-szczoteczki
#9 Pomysłodawca#

0. allegro ma nowy pomysł

1. w efekcie ty straciłeś 3.99

2. allegro straciło na wysyłce i prowizja nie pokryła kosztów

3. allegro jest w plecy więc podnosi prowizje żeby wyjść na swoje

4. płacisz większą prowizję

5. allegro ma kolejny pomysł

...

mechanizm działa do puki godzisz się płacić za te pomysły.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czyli tylko konkurencja ??

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@Z_Kwitalski  szkoda, że takie łączone smarty kupujący może zwracać częściowo. Gdyby kupujący mogli zwracać TYLKO całość zakupu przy smarcie, to całkowicie wyeliminowałoby to takie cwaniactwo 🙂

ale to tylko w kolorowym świecie

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

ja juz kilka dni temu podjąłem decyzje, że od 1 lipca nie bede oferować kuriera w Smarcie.

Ten wątek przekonał mnie o słuszności tej decyzji 🙂

 

dzięki

oznacz moderatorów

otozoopl
#8 Zapaleniec#

Najlepiej zrezygnować z kuriera Smart na tanich przedmiotach i sprawa załatwiona. Albo zostawić same odbiory w punktach. I tak ok 80% użytkowników wybiera paczkomaty.

oznacz moderatorów

interzakupy_2006
#10 Popularyzator#

@otozoopl przy obecnych zasadach Allegro chyba jednak lepiej całkiem zrezygnować z kuriera w smarcie,

podpierając się przykładem @Z_Kwitalski  to co z tego ze tani przedmiot nie miał by kuriera jak drogi przedmiot miał kuriera i klient niby kupując oba ma kuriera w smarcie

rezygnując z drogiego przedmiotu przesyłka się nie zmieni i musisz wysłać kuriera i zapłacić 3,99

 

oznacz moderatorów

otozoopl
#8 Zapaleniec#

Tylko jak w drogim przedmiocie będzie kurier a w tanim go nie będzie to kupując jeden i drugi będą tylko opcje wysyłki wspólne dla 2 przedmiotów czyli nie będzie można wybrać kuriera w smarcie. Można w ten sposób zrobić cenniki.

oznacz moderatorów

rppf
#12 Orędownik#

Witam.
Nie wiem, jak tutaj na Społeczności odpowiedzieć do całości tematu, więc odpowiadam do wypowiedzi ... przepraszam za zamieszanie ...
Czytam ten wątek i przerażenie mnie bierze ... ok, sporadyczne przypadki zawsze się zdarzały i zdarzają ... ale jak można tak nagminnie się zachowywać ? Czy Ci kupujący nie zdają sobie sprawy z wszelkiej odpowiedzialności za swoje czyny ? Nie WSTYD im, nie boją się sprzedawcy ? Tak, tak, ja tak postępując bym się wstydził i bał ... a narażanie sprzedawców na stratę ?
Odkąd wprowadzono najpierw darmowe dostawy, a teraz Smart, ja zawsze powtarzałem - nie ma darmowych dostaw, tylko są wliczone w cenę !! Allegro to tak rozpropagowało, że teraz są tego tragiczne skutki !!
Dużo można by pisać, ale nie chcę zanudzać ....
Dodam tylko ... aktualnie nie mam Smarta, ale jakbym wykupił, to wiedząc, że teraz sprzedawca przy wysyłce kurierskiej musi i tak zapłacić 3,99 zł to BYŁO MI MI GŁUPIO taką opcję wybrać ... ok, może i bym wybrał, ale dobrze bym się z tym nie czuł ! Bo tak cywilizowany człowiek powinien postępować, nie tylko myśleć o sobie, ale też o drugiej stronie, w tym przypadku sprzedawcy !!
Zresztą nawet przy braku dopłaty, to Smart jest ze stratą dla sprzedającego - a gdzie koszty choćby opakowania ? I nie piszcie, że Allegro każe je doliczać do ceny przedmiotu, bo od zawsze uważałem to za bezsens !!
Już więcej nie zanudzam, pozdrawiam

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@rppf  

Nie WSTYD im, nie boją się sprzedawcy ? 

Nie, nie boją się sprzedawcy, sporo kupujących za dużo sobie pozwala. Weźmy za przykład sporo założonych tutaj tematów o odstąpieniach od umowy, gdzie zwracają przedmiot używany i bezczelnie kłamią, że nie ich nie używali, a zwrócony przedmiot nadaje się jedynie do kosza 🙂 używane buty na budowie, wyprane fartuszki z krwią, itp...

Niektórzy potrafią straszyć zgłaszaniem na policję 🙂

Myślisz, że kupujących tutaj obchodzi, że sprzedający musi płacić podwójnie za nieodebraną przesyłkę pobraniową bez żadnych konsekwencji bo myślą, że jest to to samo co odstąpienie od umowy w ogóle nie informując o niczym sprzedającego?

Myślisz, że obchodzi ich to, że sprzedający płacą prowizje i mają sporo innych kosztów, żeby coś tutaj sprzedać?

Myślisz, że obchodzi ich to, że sprzedający musi się pie*dzielić ze zwrotem smart, bo ktoś dobrał sobie niepotrzebny towar do koszyka, żeby go od razu zwrócić bo ma wysyłkę za free?

Nie 🙂

oznacz moderatorów