anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro a aktualna sytuacja - covid.

#11 Animator#

Witam.

Chciałbym przedstawić absurdalną sytuację.

Na wiosnę Allegro szczyciło się ile to wpompowało pieniędzy z powodu "covida". Sytuacja na wiosnę to był po prostu "pikuś" z obecną sytuacją. Dosłownie 0:100.

Co otrzymali wtedy kupujący? - SMART-a za darmo przez kilka miesięcy.

Co otrzymali wtedy sprzedający? - podwyżki prowizji, naliczanie prowizji od kosztów wysyłki, pokrywanie części kosztów wysyłki - ktoś musi zapłacić za gratyfikacje rozdawane przez Allegro.

A jak teraz wygląda wsparcie Allegro, teraz, gdy faktycznie tego wsparcia potrzebują sprzedawcy?

Gdy są objęci kwarantanną, gdy nie mają "rąk do pracy"? U mnie czas wysyłki w tej chwili wynosi 6 dni roboczych, sprawdzałem u 3 osób z konkurencji - tak samo. 1/3 u mnie miejscowości w kwarantannie.

Pomimo wydłużonych terminów realizacji zamówień - nadal jest sporo zamówień- kupujący nie czytają informacji, odbieranie tel. i odpisywanie na e-maile - ok. 5h dziennie , na rzecz niespakowanych paczek, bo przecież priorytetem dla Allegro  jest udzielenie odpowiedzi na e-mail lub w dyskusji. Po kwarantannie prze ten tydzień jestem jeszcze sam - na szczęście większość kupujących to rozumie. Jednak nie Allegro - to żyje we własnym świecie regulaminów i zasad.

Najnowsze info z Allegro:

"straciłeś tytuł Super Sprzedawcy"

Uzasadnienie:

"Niestety, nie spełniłeś warunków: zadowolenie kupujących, numery przesyłek dodane w terminie"

A to jest bardzo ciekawa sytuacja. Zaraz napiszę reklamację z żądaniem przedstawienia listy kupujących, którzy wykazali niezadowolenie z powodu niedodania numeru przesyłek w terminie.

 

 

 

Odp.: Allegro a aktualna sytuacja - covid.

#15 Entuzjasta#

> A jak teraz wygląda wsparcie Allegro [...]

@maxr01   No jak to jak, wyłączają nam zakładkę Transakcje 😉

Do rzeczy, możesz samodzielnie sprawdzić które numery nie były uzupełnione w terminie i które przesyłki nie zostały nadane w terminie.

https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/skutecznosc-wysylki -> Pobierz Raport

Poza tym, nie martw się statusem SS, to tylko ikonka. Ja przestałem się tym przejmować i nie zauważyłem żadnej różnicy. SS jest jedynie dla darmowych monet, przyznawanych z automatu i przypisywanych do ofert. Można się niby kłócić, bo monety przyciągają, ale wartości paragonów raczej nie kłamią.

W związku z tym, że na Allegro nie ma czegoś takiego jak natychmiastowy urlop i nie ma możliwości poinformowania kupujących o kwarantannie (w sumie, kwarantanna to nie urlop, a w sekcji O Sprzedającym nikt nie domyśli się, żeby szukać takich informacji), jedyną opcją, nie dla wszystkich wygodną, jest zamknięcie ofert i wysyłka aktualnych zamówień. Nie ma wyjścia, zostanie jedynie odpisywanie na wiadomości

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Allegro a aktualna sytuacja - covid.

#11 Animator#

Niestety, MS został wliczony do abonamentu, a teraz zostaje likwidowany.

Czyli płacimy za coś, co zostaje zlikwidowane.

MS był ułomny - lecz mi wystarczał. Teraz pracuję na 2 ułomnych programach - MS i Allegro - ten drugi to porażka, nie wiem czy w końcu nie zdecyduję się na jakiś płatny - no, ale Allegro przecież do tego dąży, wykupić jakiś płatny program, należący do (no właśnie , do kogo? - do jakiejś innej spółki Allegro? do jakiegoś pracownika Allegro?, do jakiejś firmy, od której mają profity?).

Heh.. przecież zamknięcie aukcji nie wchodzi w rachubę. Jedynie wydłużenie czasu wysyłki, co zastosowałem. I tak przez kwarantannę brak mi 30 tys. w kasie. A FV do zapłaty są....

I do tego jeszcze to "wsparcie" ze strony Allegro - tak serwis dba o sprzedawców.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Allegro a aktualna sytuacja - covid.

#11 Animator#

Sorry, zapomniałem dodać, mój staż na All to ok., no ... sporo tych lat.

Przesyłanie linków i takich porad - to już nie dla mnie.

Sprzedawałem w czasie , gdy z samych bonusów z Allegro miałem 2-gą wypłatę. Marketing Allegro był wręcz niesamowity - dlatego Allegro nie ma teraz żadnej konkurencji.

Jak ktoś siedzi w tym nieco lat, a raczej od początku,  to dostrzeże doskonałość w ich działaniu. Na początku było dbanie o rynek sprzedawców. I to dosyć skuteczne, pomijając liczne niedoskonałości samego serwisu.

Teraz jest inaczej - sprzedawców jest multum , to jest siła "napędowa" serwisu, to ich należy wydoić jak najwięcej, przyciągając jak najwięcej kupujących (podkreślam - sprzedawca=krowa dojna). W tej chwili to taka jest strategia serwisu - dbanie o rynek klienta, kosztem sprzedawców - ci i tak będą, bez względu na wszystko, więc trzeba ich max "wydoić".

A jak wyobrażasz sobie zamknięcie wszystkich aukcji na kilku kontach?

Masz jakieś doświadczenie w tym względzie?

Myślę, że nie prowadzisz DG.

Ja wydłużyłem czas wysyłki i przez kwarantannę jestem ok. 30 tys. do tyłu. (mały biznes, więc dlatego tylko taka niska kwota).

Trzeba zapłacić ZUS, FV za zakupiony towar, który się nie sprzedał, opłacić pracownika, który siedzi na chorobowym, czynsz, media itp.

Myślę więc, że nie masz DG i nie bardzo wiesz, o czym piszesz, sugerując zamknięcie aukcji i odpisywanie na wiadomości.

 

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Allegro a aktualna sytuacja - covid.

#15 Entuzjasta#

A ja zapomniałem zapytać jaki model prowadzisz, u nas w bieżącym roku przerzucili się tylko na przedpłaty, bo wiedzieli, że nie dadzą rady spłacać faktur terminowych na wypadek kwarantanny. Dlatego zamknięcie aukcji nie było problemem. Ja sam nie prowadzę działalności, jedynie obsługuję kilka kont, a operuję na informacjach, które krążą po firmie.

Niestety według Allegro zawsze można znaleźć zastępstwo, co nie zawsze jest możliwe, a nie wiedzą jak działają niektóre sklepy. Zdaję sobie sprawę z tego, że na wypadek kwarantanny może się nieźle posypać, właściciel prowadzi sklep monopolowy i pech chciał, że pracownica wysłana na L4, szef na kwarantannie, a zbliżał się termin kilku faktur - sklep musiał być zamknięty.

Fakt, przepraszam, trochę się pospieszyłem z odpowiedzią, za dużo już tutaj widziałem postów typu "zamknij oferty, będzie dobrze". Wszyscy wiemy, że nie będzie dobrze, zwłaszcza kiedy Allegro wprowadzi grupowanie podobnych produktów we wszystkich kategoriach - to będzie totalna porażka. Zbyt dużo emocji przez ostatni miesiąc.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Allegro a aktualna sytuacja - covid.

#16 Inspirator#

allegro nic nie robi w tym temacie

gdzie opcja zwieszenia sprzedaży z powodu kwarantanny?

przecież kwarantanna to narzucony przez nasze Państwo siłowo

okres izolacji i zakazu pracy

"zakazu pracy"  bo pracujący jak powyżej może stracić zasiłek chorobowy bo właśnie sie przyznał, że nielegalnie pracował

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Allegro a aktualna sytuacja - covid.

#11 Animator#

Powinna być taka opcja, jak urlop, tylko natychmiast.

Ja zostałem sam, w poniedziałek zaadresowałem przesyłki, wydrukowałem paragony, tel . z sanepidu - skierowanie na kwarantannę. Ponad 100 paczek nie wysłanych, część zaadresowanych i spakowanych. Info od Allegro, że można sobie kogoś na zastępstwo znaleźć? - udzielający takiej odpowiedzi to chyba jakiś niepoważny człowiek.

Wyszkolenie pracownika, przynajmniej u mnie, do obsługi aukcji i poznania towaru (części zamienne AGD) to kilka miesięcy.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Allegro a aktualna sytuacja - covid.

#21 Demiurg#

Proszę państwa,wszyscy idziemy na dno. Wyjątek (KORYTO+)., naprawdę i nie ma co się oszukiwać, dobrze już było.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Allegro a aktualna sytuacja - covid.

#16 Inspirator#

Dobrze jest zwykle tylko na początku z czasem zaczynają się kombinacje jaj sobie sytuację polepszyć kosztem tych którzy na to pracują .Allegro w tym przechodzi już samo siebie ,tempo zniszczenia nabiera rozpędu a o hamowaniu raczej już nie ma mowy i niebawem może to wszystko się posypać .

Odpowiedz
Ładowanie...