anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro bezpodstawnie obciążyło mnie wypłaconą kupującej rekompensatą z Allegro Protect

MAMY ROZWIĄZANIE!
Halpor
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry

 

Proszę o wyjaśnienie sytuacji. Klient 07.05.2024 zgłosił problem z towarem jako wada wykryta podczas użytkowania. W odpowiedzi udzieliliśmy informacji, że towar należy przesłać na reklamację, co klient uczynił dnia 21.05.2024 (towar dostarczono do naszej firmy dnia 22.05.2024). Dzisiaj 29.05.2024 klient otrzymał zwrot z allegro protect, choć nie minęło 14 dni na ustosunkowanie się firmy do otrzymanej reklamacji. Proszę o wyjaśnienie dlaczego Allegro działa wbrew prawu. Oczywiście zwrot zostanie doliczony do naszego rachunku

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12
az1rael
#21 Demiurg#

@Halpor zgłosił reklamację 07-05-2024 zaczyna ci biec 14 dniowy czas na wydanie decyzji czyli miałeś czas do 22-05-2024 skoro rower nie dotarł w wyznaczonym terminie należało odrzucić reklamację dnia 22-05-2024. Jak nie znasz przepisów ustawy konsumenckiej to teraz płacisz

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Halpor 14 dni to masz od 7 maja a nie od otrzymania towaru 😄 wszystko przebiegło poprawnie 😉

Coś czuję że to specjalna zagrywka 🙂 na przyszłość pamiętaj o odrzuceniu reklamacji 14 dnia z powodu braku towaru, wtedy allegro nie wypłaci kasy a tym bardziej nie obciąży Ciebie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Halpor
#8 Zapaleniec#

Dzięki za odpowiedź, człowiek całe życie się uczy, a kombinatorzy tylko na tym żerują 

oznacz moderatorów
EElektryka_com
#11 Animator#

Ale to tylko wywołuje skutek, ze uznajesz reklamację z mocy prawa. Wciąż jednak Allegro nie powinno było uruchamiać AP, bo:

"

Obecnie (dla towarów zakupionych od 1 stycznia 2023 toku) 14-dniowy termin udzielenia odpowiedzi obowiązuje dla wszystkich roszczeń reklamacyjnych: naprawy, wymiany, obniżenia ceny i zwrotu gotówki. (art. 7a ust. 1 ustawy [2])

 ALE sprzedawca nie musi spełnić Twojego żądania. Brak odpowiedzi oznacza pozytywne rozpatrzenie reklamacji (czyli uznanie, że towar ma wadę). Wybór sposobu usunięcia usterki będzie natomiast należał do sprzedawcy."

https://konsument.umtychy.pl/artykul/196/nowe-przepisy-dotyczace-reklamacji-sprawdz-co-sie-zmienilo

 

Oznacza to, ze wtym przypadku sprzedawca cały czas może chcieć naprawić rzecz, trudno ją naprawić, jak jej jeszcze nie mamy.
IMO w tym przypadku Allegro powinno uznać reklamację sprzedającego i oddać mu pieniądze z AP, gdy ten ma zamiar naprawić rzecz.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

Jak dla mnie sytuacja jest prosta ( zresztą sami teraz w takiej jesteśmy) . Klientka odesłała produkt z opóźnieniem  i dotarł do na 13 dnia od zgłoszenia reklamacji co spowodowało iż nie mamy czasu na zapoznanie sie z produktem oraz opinie producenta.

W tej sytuacji 14 dnia odrzuciliśmy reklamacje z powodu braku możliwości zapoznania z produktem informując jednocześnie klienta iż w ciągu najbliższych 7 dni po zapoznaniu z produktem nasza decyzja może sie zmienić .

Tym sposobem został spełniony wymóg odniesienia sie do reklamacji w terminie 14 dni a jednoczesnie jeśłi produkt jest faktycznie wadliwy to mamy szanse to ocenić i zmienić decyzje co jest napisane w dyskusji a jednocześnie jest naszym wyjaśnieniem dla ewentulanego wniosku AP

oznacz moderatorów
jogobella1993
#7 Wielbiciel#

Witam. Czy allegro zwrocilo kupującemu całą sumę jaka zapłacił za rower ? 

oznacz moderatorów
Halpor
#8 Zapaleniec#

Allegro zwróciło pełna kwotę. Sprawa jest zgłoszona w UOKiK - gdyż tutaj allegro ewidentnie wykorzystuje dominację swojej firmy zwracając pieniądze, nie próbując wcale zapytać się sprzedawcy jak zamierza rozwiązać, uznaną z mocy prawa, reklamację.

oznacz moderatorów
pepegi_eu
#7 Wielbiciel#

zgodnie z informacją UOKIK termin reklamacji zaczyna biec od momentu kiedy sprzedający może fizycznie zapoznać się z reklamowanym produktem

oznacz moderatorów
jogobella1993
#7 Wielbiciel#

A co jeśli sprzedający nie odpowiedział na reklamacje przez 14dni. Nie wysyłał żadnych wiadomości co postanawia i przedewszystkim nie prosił o wysłanie wadliwego towaru w celu sprawdzenia go. 

oznacz moderatorów
Halpor
#8 Zapaleniec#

reklamacja uznana z mocy prawa

oznacz moderatorów
jogobella1993
#7 Wielbiciel#

A czy po otrzymaniu zapłaty z allegro protect rzecz trzeba odesłać ? 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@jogobella1993 teoretycznie nie bo ma sobie odebrać swoją własność więc nie można tego wywalić do śmieci ale po odczekaniu pewnego czasu wysyłasz info do sprzedawcy że ma odebrać przysłać etykietę nadawczą by mu to odesłać i ma na to 14 dni bo inaczej wywalisz do śmieci i jak minie wywalasz do śmieci weź sobie na to świadka nie z rodziny i tyle

oznacz moderatorów