Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Proszę o wyjaśnienie sytuacji. Klient 07.05.2024 zgłosił problem z towarem jako wada wykryta podczas użytkowania. W odpowiedzi udzieliliśmy informacji, że towar należy przesłać na reklamację, co klient uczynił dnia 21.05.2024 (towar dostarczono do naszej firmy dnia 22.05.2024). Dzisiaj 29.05.2024 klient otrzymał zwrot z allegro protect, choć nie minęło 14 dni na ustosunkowanie się firmy do otrzymanej reklamacji. Proszę o wyjaśnienie dlaczego Allegro działa wbrew prawu. Oczywiście zwrot zostanie doliczony do naszego rachunku
@Halpor zgłosił reklamację 07-05-2024 zaczyna ci biec 14 dniowy czas na wydanie decyzji czyli miałeś czas do 22-05-2024 skoro rower nie dotarł w wyznaczonym terminie należało odrzucić reklamację dnia 22-05-2024. Jak nie znasz przepisów ustawy konsumenckiej to teraz płacisz
@Halpor 14 dni to masz od 7 maja a nie od otrzymania towaru 😄 wszystko przebiegło poprawnie 😉
Coś czuję że to specjalna zagrywka 🙂 na przyszłość pamiętaj o odrzuceniu reklamacji 14 dnia z powodu braku towaru, wtedy allegro nie wypłaci kasy a tym bardziej nie obciąży Ciebie 🙂
Dzięki za odpowiedź, człowiek całe życie się uczy, a kombinatorzy tylko na tym żerują
Ale to tylko wywołuje skutek, ze uznajesz reklamację z mocy prawa. Wciąż jednak Allegro nie powinno było uruchamiać AP, bo:
"
Obecnie (dla towarów zakupionych od 1 stycznia 2023 toku) 14-dniowy termin udzielenia odpowiedzi obowiązuje dla wszystkich roszczeń reklamacyjnych: naprawy, wymiany, obniżenia ceny i zwrotu gotówki. (art. 7a ust. 1 ustawy [2])
ALE sprzedawca nie musi spełnić Twojego żądania. Brak odpowiedzi oznacza pozytywne rozpatrzenie reklamacji (czyli uznanie, że towar ma wadę). Wybór sposobu usunięcia usterki będzie natomiast należał do sprzedawcy."
https://konsument.umtychy.pl/artykul/196/nowe-przepisy-dotyczace-reklamacji-sprawdz-co-sie-zmienilo
Oznacza to, ze wtym przypadku sprzedawca cały czas może chcieć naprawić rzecz, trudno ją naprawić, jak jej jeszcze nie mamy.
IMO w tym przypadku Allegro powinno uznać reklamację sprzedającego i oddać mu pieniądze z AP, gdy ten ma zamiar naprawić rzecz.
Jak dla mnie sytuacja jest prosta ( zresztą sami teraz w takiej jesteśmy) . Klientka odesłała produkt z opóźnieniem i dotarł do na 13 dnia od zgłoszenia reklamacji co spowodowało iż nie mamy czasu na zapoznanie sie z produktem oraz opinie producenta.
W tej sytuacji 14 dnia odrzuciliśmy reklamacje z powodu braku możliwości zapoznania z produktem informując jednocześnie klienta iż w ciągu najbliższych 7 dni po zapoznaniu z produktem nasza decyzja może sie zmienić .
Tym sposobem został spełniony wymóg odniesienia sie do reklamacji w terminie 14 dni a jednoczesnie jeśłi produkt jest faktycznie wadliwy to mamy szanse to ocenić i zmienić decyzje co jest napisane w dyskusji a jednocześnie jest naszym wyjaśnieniem dla ewentulanego wniosku AP
Witam. Czy allegro zwrocilo kupującemu całą sumę jaka zapłacił za rower ?
Allegro zwróciło pełna kwotę. Sprawa jest zgłoszona w UOKiK - gdyż tutaj allegro ewidentnie wykorzystuje dominację swojej firmy zwracając pieniądze, nie próbując wcale zapytać się sprzedawcy jak zamierza rozwiązać, uznaną z mocy prawa, reklamację.
zgodnie z informacją UOKIK termin reklamacji zaczyna biec od momentu kiedy sprzedający może fizycznie zapoznać się z reklamowanym produktem
A co jeśli sprzedający nie odpowiedział na reklamacje przez 14dni. Nie wysyłał żadnych wiadomości co postanawia i przedewszystkim nie prosił o wysłanie wadliwego towaru w celu sprawdzenia go.
reklamacja uznana z mocy prawa
A czy po otrzymaniu zapłaty z allegro protect rzecz trzeba odesłać ?
@jogobella1993 teoretycznie nie bo ma sobie odebrać swoją własność więc nie można tego wywalić do śmieci ale po odczekaniu pewnego czasu wysyłasz info do sprzedawcy że ma odebrać przysłać etykietę nadawczą by mu to odesłać i ma na to 14 dni bo inaczej wywalisz do śmieci i jak minie wywalasz do śmieci weź sobie na to świadka nie z rodziny i tyle