anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro DPD - różne opłaty dla dwóch takich samych paczek - niesłusznie naliczone

ALLADO-sklep
#7 Wielbiciel#

 

Wyslalismy do klienta na Słowację zamowienie w dwóch paczkach (dwa stoły stalowe, identyczne paczki).

Paczki obydwie miały wymiar 102cm x 72cm x 20cm, waga 28,4kg, wysyłane w opakowaniu producenta, gdzie wymiary są dokładnie podane, opakowanie czysty karton zero folii itp.

Do jednej z przesyłek zostały poprawnie naliczone opłaty (+5,99 euro za nadwagę 20-31,5 kg), ale do drugiej już została naliczona oplata za niestandardowa paczkę (+39,99 euro).

Czy jest jakieś sensowne wytłumaczenie, dlaczego dwie takie same paczki zostały różnie policzone ?

Oczywiście reklamacja jest złożona, ale proces reklamacyjny z allegro dpd to jest tragedia, brak odpowiedzi przez ponad miesiąc, trzeba trzykrotnie w mailach się przypominać i to śledzić, a i tak wiadomo jaka będzie odpowiedz.

Tylko teraz co dalej z tym zrobić, skoro jest solidne potwierdzenie tego, ze paczka nie przekroczyła żadnych ograniczeń technicznych, no bo dwie identyczne przesyłki zostały różnie potraktowane.

No i na sam koniec kto odpowiada za te opłaty ?
Bo allegro się zawsze wyciera ze czekają na odpowiedz od dpd, ale to w sumie z allegro się rozliczamy, dlatego oni są w tym przypadku odpowiedzialni za te naliczone opłaty, no chyba ze coś złe interpretuje, ale zgodnie z polskim prawem jak się z nimi rozliczamy, to oni są odpowiedzialni za te opłaty, bo dpd ich fakturuje a oni nas. 
Co innego jakby model wyglądał jak z InPost, rozliczamy się z nimi ale na warunkach wynegocjowanych, co swoja droga ma największy sens, jest przejrzyście i prosto, im mniej pośrednictwa tym lepiej.

Co dalej z tym zrobić ? No bo wiemy, ze reklamacja zostanie odrzucona jak to zwykle bywa w takich przypadkach, jest to ewidentnie zwykle oszustwo i naciąganie, a 45 euro łącznie za wysyłkę gdzie powinna kosztować 11 euro to jest jednak różnica.

 

Screenshot 2025-03-31 at 1.57.53 PM.png

oznacz moderatorów
1 ODPOWIEDŹ 1

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ALLADO-sklep przykro mi, ale nie jestem w stanie pomóc w tej sprawie.
Tak jak napisałaś, naliczenia i ewentualne korekty wykonujemy po potwierdzeniu przez przewoźnika błędnych naliczeń. Jeśli reklamacja została już złożona, muszę poprosić Cię o cierpliwość. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów