Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sytuacja wygląda następująco...
1.) Ktoś kupuje 5 szt. przedmiotu A i 2 szt. przedmiotu B
2.) następnie zwraca i odsyła 4 szt. przedmiotu A i 2 szt. przedmiotu B
3.) sprzedający zwraca wpłatę za 4 szt. A i 2 szt. B
Allegro zwraca prowizję automatycznie, ale... TYLKO za 2 szt. przedmiotu B, natomiast w zakłądce zwroty towarów widnieje informacja "Zwrot prowizji (rabat transakcyjny)", tyle że po wejściu w szczegóły zwrotu okazuje się, że zwrócono prowizję tylko za przedmioty B.
Jak to się ma do informacji o automatycznych zwrotach prowizji "Jeśli klient kupi u Ciebie na przykład 3 sztuki przedmiotu i zwróci 1 sztukę, za którą oddasz mu pieniądze, rabat transakcyjny (zwrot prowizji) otrzymasz za tę 1 sztukę."?
Dlaczego brak zwrotu prowizji jest ukrywany przed sprzedającym?
@fox_paws poproszę o konkretny przykład sytuacji o której piszesz.
Jest to KAŻDY zwrot w którym klient zwraca mniesjzą ilość sztuk niż zamówił.
Za każdym razem w zakładce "zwroty towarów" przy takim zwrocie jest informacja o rabacie transakcyjnym, następnie wchodzi się w szczegóły i okazuje się, że został przyznany rabat TYLKO za przedmioty zwrócone w takiej samej ilości, jaka była zamówiona.
Dziś był kolejny taki przypadek dla zwrotu ZM8R/2024.
Za każdym razem trzeba ręcznie zgłaszać wniosek o zwrot prowizji.
Wcześniej były to zwroty 6X5J/2024, a do zwrotu ZG2N/2024 z dnia 3. maja do zamówienia d36edfe0-002a-11ef-a922-27736a12d665 DO DNIA DZISIEJSZEGO NIE ZOSTAŁ NALICZONY RABAT TRANSAKCYJNY za 2 zwrócone pozycje z zamówienia.
@fox_paws dziękuję! Poprosiłam o sprawdzenie zwrotów prowizji za zamówienie jakie przywołałeś, dam znać, gdy otrzymam odpowiedź.
@fox_paws wracam z wyjaśnieniami w tej sprawie. Wniosek o rabat transakcyjny (zwrot prowizji) trzeba w takich przypadkach składać dla każdej oferty osobno.
Nie chodzi o to, że rabat dotyczy tylko ofert, w których zwrócona została taka ilość jaka była zakupiona, tylko o to, do której oferty złożyłeś wniosek.
W przypadku zamówienia, które podałeś, otrzymałeś zwrot prowizji dla ofert: 15011585522,
12257323152, 15365153096, 10854173537, 10988893969, ponieważ do nich złożyłeś wnioski.
Dla ofert nr 13826828213 i nr 10988981009, rabat nie został przyznany, ponieważ nie otrzymaliśmy wniosku.
Bardzo proszę, napisz do nas w tej sprawie za pomocą formularza, podaj numery ofert i powołaj się proszę na sprawę nr 43648423, otrzymasz rabat za te dwie oferty.
W temacie pomocy "Automatyczny rabat transakcyjny (zwrot prowizji) bez wypełniania wniosku" można przeczytać w podanym przykładzie "Otrzymasz automatyczny rabat transakcyjny (zwrot prowizji), jeśli wszystkie warunki w poszczególnych sytuacjach zostaną spełnione. (...)
Zwrot częściowy
Jeśli klient kupi u Ciebie na przykład 3 sztuki przedmiotu i zwróci 1 sztukę, za którą oddasz mu pieniądze, rabat transakcyjny (zwrot prowizji) otrzymasz za tę 1 sztukę."
Proszę zatem o wyjaśnienie:
1. Dlaczego mam składać wniosek o rabat transakcyjny, jeśli warunki automatycznego zwrotu zostały spełnione i jest to opisany w przykładzie przypadek zwrotu częściowego?
2. Dlaczego brak przyznania automatycznego rabatu transakcyjnego dla części ofert jest ukrywany na liście zwrotów?
@fox_paws przepraszam, że długo czekałeś na odpowiedź.
Dziękuję za Twoje zgłoszenie! Już wyjaśniam co powoduje ten problem.
Zlecenie zwrotu wpłaty można wykonać na dwa sposoby: podając liczbę sztuk oferty za którą sprzedający chce zrobić zwrot lub podając konkretną kwotę do zwrotu.
Jeżeli sprzedający wykonuje zwrot sposobem numer 1 to nasz system automatycznie przyzna częściowy rabat transakcyjny.
Natomiast jeżeli zrobi to sposobem numer 2 podając poprawną częściową kwotę (np. dla powyższego przypadku dla oferty 10988981009 podałeś 12.90, co jest poprawną kwotą) to nasz system tego nie obsługuje poprawnie i rabat transakcyjny nie zostanie przyznany automatycznie, mimo że się należy.
Zostanie to poprawione i w przyszłości w obu przypadkach rabat zostanie naliczony automatycznie zgodnie z informacjami w artykule (oczywiście jeśli spełnione zostaną pozostałe warunki).
Wrócę jeszcze z informacją, gdy opisywana zmiana zostanie wprowadzona.
AKTUALIZACJA 17.10.2024
Poprawka została wprowadzona.
Zwrot wykonywany przez Baselinker, więc prawdopodobnie ich system działa kwotowo
@fox_paws tak, pewnie tak. Po wprowadzeniu zmiany rabat transakcyjny będzie dla takich zwrotów przyznawany automatycznie.
Po tej wypowiedzi nasuwa mi się parę pytań:
1. Czy jesteś w stanie podać przychód Allegro się powiększył z powodu tego błędu?
2. Czy Allegro planuje zwrócić te środki sprzedawcom?
3. Czy jesteś w stanie powiedzieć od kiedy ten błąd istnieje?
no co za pechowy przypadek...
Dzięki za informację, trzeba sprawdzać w takim razie.
Sprawdź wszystkie dostępne przypadki z ostatnich miesięcy, a jesli minęło już 45 dni (czas na wniosek o zwrot prowizji) to pisz na kontakt. Oni po prostu liczą na to, że sprzedający nie zauważą.