Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Co należy zrobić w takim przypadku?
Co zazwyczaj robicie?
Czy trzeba oznaczyć jako anulowana?
@ifonka-zaba jeśli klient sie ocknie po czasie (a niestety moze opłacić nawet anulowane zamówienie) to jeśli mam dany produkt to go wysyłam a jeśli jakiegos produktu już nie mam to wówczas informuje klienta iż transakcja zostala anulowana w dniu takim to a takim zgodnie z regulaminem allegro z wiązku z jej nieopłaceniem. I oddaje klientowi wpłate.
Póki co nie spotkałem klienta który by tego nie zrozumiał i jak dotąd nie miałem problemów.
@ifonka-zaba jeśli nie masz produktów w stałej sprzedaży ( duże stany magazynowe tego samego ) to powinnaś wysłać oświadczenie odstąpienia od umowy ( mailem ) ze względu na brak płatności zgodnie z regulaminem i poinformować że towar został sprzedany 🙂
7.5. regulamin allegro
"Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar w ciągu 7 dni, chyba że strony umowy ustaliły inaczej."
Skoro kupujący dokonując zakupów musi zaakceptować regulamin tym samym w przypadku braku zapłaty w ciągu 7 dni umowa sprzedaży ulega rozwiązaniu.
Nigdy nie wysyłałem informacji że rozwiązuje umowe ponieważ to wynika z zapisów regulaminu allegro.
Z tym ze ja z reguły czekam około 14 dni tak aby zapominalscy mieli czas sie zorientować ze nie mają paczki i ponowic płatność
A co jeżeli mija powiedzmy 2 tygodnie od zakupu, allegro już zwróciło prowizję, a klient płaci za przedmiot ? Prowizja znowu jest pobierana czy już przedmiot jest sprzedany bez prowizji ? 😀 Czyżby furtka dla ominięcia prowizji ? 😂
@kuba1550 Prowizja jest twoja. Jeśli jesteś uczciwy, możesz zgłosić to Allegro, wtedy zostanie pobrana ponownie.
Dobra opcja przy sprzedaży czegoś drogiego np. rower za 3 tysiące lub karta graficzna. Prowizja 100zł do podziału dla kupującego i sprzedawcy po 50zł na głowę 😀 Wystarczy zrobić zwrot prowizji że niby klient zrezygnował po opłaceniu i wysyłce😂
@kuba1550 Weź nie podpowiadaj bo jeszcze ją zablokują .
@kuba1550 Wolę za 3000zł nie robić"zakupów poza" Allegro i zyskać 50zł. Wybór oczywista oczywistość należy do...obu stron TU.😁
@kostas11 Ja nie mam dużych stanów magazynowych. Nie prowadzę sklepu a po prostu pozbywam się tego co mi zbędne i to są pojedyncze sztuki
@ifonka-zaba po 7 dniach możesz wysłać klientowi info o braku płatności, wyznaczając dodatkowy termin np. 3 dni i jednocześnie dopisując, że jeżeli płatność nie wpłynie w wyznaczonym terminie, umowa będzie anulowana. Taki zapis jest zgodny z prawem.
@konto zamknięte zadałam pytanie czy ma zamiar zapłacić tym bardziej, że mam kilka osób chętnych bo wystawiłam tez gdzie indziej, ale kupujący milczy☹️
@ifonka-zaba wyślij mu teraz, że jak nie zapłaci do np. 23.02, to umowa zostanie anulowana. Wtedy nawet jak zapłaci po tym terminie, a Ty już nie będziesz miała tej rzeczy, to tylko zwrócisz mu wplatę.
@konto zamknięte Tak zrobię.. Dzięki za odpowiedni §.
@ifonka-zaba o proszę, odnalazłam właściwy §
Po kilku dniach od zakupu w przypadku braku zapłaty, zamówienie anuluję i występuję do Allegro o zwrot prowizji, jednoczenie przywracając stan magazynowy. O sprawie zapominam, chyba, że to jakiś maniak, który kupuje i notorycznie nie płaci to wędruje na czarną listę.
Dobrym sposobem jest wprowadzona ostatnio opcja automatycznych przypomnień o płatności i muszę przyznać że działa dość dobrze, ja ustawiłem na:
Zakupy flekowe to raczej rzadkość, prędzej zdarza się nieudana płatność, o której klient nie wie / nie zauważył i tu automat z przypomnieniem zdaje egzamin na 5+
Bo w 90% kupujących którzy nie zapłacili, ponawiają płatność z sukcesem.
@ifonka-zaba, po upływie 7 dni od daty zakupu możesz rozważyć ponowne wystawienie przedmiotu na sprzedaż. Jednak powinnaś przed tym poinformować o tym Kupującego i wyznaczyć mu ostateczny termin na wpłatę z zastrzeżeniem, że jeśli Kupujący go nie dotrzyma, to może nie sfinalizować transakcji. Zabezpiecza Cię to na wypadek, gdyby Kupujący chciał sfinalizować zakup po zbyt długim czasie.