anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Bałagan z godzinami granicznymi i tabelami wysyłek tego samego dnia

nikl
#14 Krzewiciel

Czy ktoś projektując system zastanowił się, że to nie będzie działać w praktyce?

Jak mamy wypełniać te tabele skoro każdego dnia jest inaczej i nie sposób przewidzieć co się stanie. Przykładowo DHL(AD) ma na kodzie 00-179 godzinę graniczną 14:30. Zwykle pozwala to na zamówienie podjazdu do 14:00, ale dziś już przed 13:00 nie da się zamówić podjazdu. Czyli oprócz godzin granicznych potrzebna jest kolejna tabela czasów wyprzedzenia zamówienia podjazdu przed godziną graniczną, tak? To jest bez sensu. Godzina graniczna powinna podawać czas do kiedy najpóźniej mam zamówić podjazd, aby mieć gwarancję realizacji tego samego dnia. W przeciwnym razie mamy dodatkową niewiadomą.

Kolejną niewiadomą przy wypełnianiu tabel wysyłki tego samego dnia jest kwestia tego jaki towar zostanie zamówiony, bo jeden towar mamy gotowy w paczkach i mogę wezwać kuriera w 15 minut od wpłynięcia zamówienia, a inny wymaga regulacji i potrzebuje 100 minut, a jeszcze inny personalizacji lub pobrania z dalszego magazynu, co zabiera 240 minut. Nawet jeśli 99% zamówień mam w gotowości od razu po zamówieniu, to do tabel  muszę wpisać 8 godzin opóźnienia, bo może ktoś zamówić towar personalizowany.

Proszę więc projektantów systemu, aby w nowej wersji wywalili tą całą bezużyteczną tabelę i jasno rozdzielili kompetencje i zobowiązania Sprzedawcy od zobowiązań kuriera. Parametr "Czas wysyłki" w ofertach powinien być dokładny co do minuty i zdefiniowany jako czas na spakowanie towaru i wezwanie kuriera. Od momentu wezwania kuriera, lub umieszczenia paczki w paczkomacie lub punkcie, zaczyna się czas za który odpowiada przewoźnik, bo Sprzedawca już nie ma żadnego wpływu co dalej. Swoją robotę wykonał.

Zamiast nieudacznych tabel wysyłek tego samego dnia potrzebna jest edytowalna tabela czasów granicznych kurierów. To ich zobowiązania, że do tej godziny jak zlecę podjazd, to kurier ma obowiązek zabrać paczkę tego samego dnia. Proste i logiczne bez mieszania kompetencji. Łatwe do rozliczania terminowości Sprzedawców i Kurierów. Łatwe do dokładnego określania w ofertach, czy paczka dojdzie na drugi dzień. W końcu można by dla każdej oferty oddzielnie podać czas potrzebny na spakowanie i przygotowanie wysyłki. Przesyłki wolno pakowalne, personalizowane, nie opóźniały by przesyłek szybko wychodzących.

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

matt_rose
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

Cześć @nikl, bardzo dziękuje za szczegółowy opis proponowanego przez Ciebie pomysłu.
Zachęcam do dodania go do dedykowanego działu Zgłoś swój pomysł, z tego co widzę, już z niego korzystałeś 🙂

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel

Tak, ale to nie działa. Brakuje jakby takiego miejsca do zgłaszania błędów w samym projekcie systemu. W zgłoszeniach pomysłów to jest traktowane tak, że realizowane są pomysły które i tak miały być wykonane, lub takie które nie wymagają nakładu pracy.

Natomiast zgłoszenie tego grubego błędu logicznego i projektowego jest czymś zupełnie innym. Musi ktoś sobie uświadomić że popełniono błędy i to samo Allegro jest główną przyczyną spowolnienia dostaw, nawet gdy Sprzedawcy wykonują swoją pracę bardzo sprawnie. Po prostu system jest oderwany od rzeczywistości i praktyki logistycznej.

Dodatkowy problem występuje przy DHL(AD), który nie dysponuje nawet w Warszawie możliwościami realizacji szybkich dostaw, bo w centrum nie ma żadnych punktów późnych nadań ani żadnych kurierów popołudniowych. Allegro Delivery powinno umożliwiać wyłączanie pewnych metod dostaw, które są wadliwe albo po stronie Nadawcy, albo po stronie Odbiorcy. Jeden nieudaczny kurier w danym rejonie ciągnie w dół wszystkie terminy jeśli nie daje się wyłączyć.

oznacz moderatorów