Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam , klient zrobił zwrot szafki z lustrem . Okazuje się że szafka jest zniszczona (potłuczone szkło ) co mam zrobić w tej sytuacji ? Mam oddać mu pieniądze za zakupiony towar ? W zwrotach zaznaczył "nie pasuje mi " szafka była u niego 11 dni po czym trafiła do mnie cała uszkodzona . Proszę o pomoc .
@A3dam W momencie uruchomienia smarta allegro nie wysyłało maili pt: włącz w swojej ofercie dostawę smart ( wówczas sprzedający którzy włączyli taką dostawę ponosiliby ryzyko uszkodzenia i utraty przesyłki gdyż to oni ją udostępniają). Informacja od allegro brzmiała: jeśli spełnisz określone warunki oznaczymy Twoje oferty symbolem smart i zaoferujemy Twoim klientom możliwość zakupu w ramach programu smart. Zresztą zdaje sie że dość podobnie brzmi regulamin smarta.
Wiec podtrzymuje że smart nie jest (nawet zgodnie z regulaminem nie może być) sposobem dostawy oferowanym przez sprzedającego. Jest to metoda dostawy którą wybiera kupujący na skutek umowy z allegro a oferuje ją allegro a nie sprzedający. Sprzedający tylko po spełnieniu pewnych warunków ma oznaczone oferty jako dopuszczone do zakupu w ramach smart.
@_Likos_
SMART! nie jest żadną metodą dostawy w rozumieniu obowiązujących przepisów.
Metoda dostawy udostępniana przez Sprzedającego to np. "Allegro Paczkomaty InPost", "Paczkomaty InPost", etc.
Metoda dostawy może być objęta pakietem SMART! pod warunkiem równoczesnego spełnienia przez: Sprzedającego, Kupującego i ofertę - wymagań stawianych przez Allegro.
@A3dam tu wg mnie masz pełną rację
allegro sprzedając smarta oferuje w nim darmowe wysyłki i zwroty
sprzedawca nie może w żaden sposób odpowiadać za to co oferuje allegro
do tego serwis nie może przekazać zobowiązań wynikających z umowy innemu podmiotowi
(praw do składania reklamacji)
allegro wie to doskonale dlatego używa kruczków prawnych - twierdząc, że kupujący nie zawiera umowy z kurierem - ale to się nie broni
jak widzisz @mr_oma nie podała, żadnych podstaw prawnych na swoje twierdzenia
gdyby allegro smart był kuponem/kuponami obniżającymi koszt wysyłki do zera z odpowiednio napisanym regulaminem - to można by było przyjąć logikę Twoich oponentów
każdemu, allegrowiczowi, który chce złożyć reklamację na wysyłki do allegro
radzę zachować ten wątek i cytować stanowisko wyrażone przez @mr_oma
kluczowe jest to, że kupujący korzystając z darmowego zwrotu nie zawiera umowy z przewoźnikiem.
jeżeli wysyłacie przesyłki przez allegro nie posiadając umów z przewoźnikiem i wszędzie tam, gdzie opłaty za wysyłkę pobiera allegro
Reklamację na takie wysyłki należy składać do allegro - nie dajcie się nabrać na sugestie by je składać do kurierów przez jakieś pełnomocnictwa
@_Likos_, dziękuję za podzielenie się Twoim punktem widzenia. 🙂 Zastanawiam się jednak, dlaczego sprzedający miałby nie odpowiadać (wobec konsumenta) za przesyłkę, skoro to sprzedający ma bezpośredni wpływ na wybór przewoźnika? Zgodnie art. 548 § 3 Kodeksu Cywilnego ponosi on (względem konsumenta) odpowiedzialność do chwili odebrania przesyłki przez konsumenta. Mówimy tu o odpowiedzialności wobec konsumenta (odpowiedzialność przewoźnika jest osobną kwestią i tutaj oczywiście sprzedający ma pełne prawo domagania się naprawienia szkody składając reklamację do przewoźnika).
Druga sprawa to umowa - sprzedający posiada nasze pełnomocnictwo do składania reklamacji. Darmowy zwrot jest częścią usługi, z której kupujący korzysta w wyniku udostępnienia przez sprzedającego takiej a nie innej formy dostawy. Wedle mojej wiedzy, to nie jest tu zawierana osobna umowa z przewoźnikiem.
@mr_oma jak pisałem. Rozważam tylko na ile modyfikacje wprowadzone przez smart maja wpływ na oferte sprzedającego.
Zgodnie z tym co napisalaś wczoraj - sprzedający ma reklamować przesyłke ponieważ to on udostepnia darmowy zwrot. Natomiast darmowy zwrot jest częścia usługi smart- która nie jest usługa oferowaną przez sprzedajacych lecz przez allegro. Oczywiscie allegro moze upoważnić ( tak jak to zrobiono) do skladania reklamacji lecz nie może do tego zobligowac.
Zgodnie z tym co napisałas dzis art 584 par 3
§ 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu.
Wiec w przypadku zwrotu - to kupujący jest zobowiązany do tego aby przesyłka została dostarczona nieuszkodzona. W tym przypadku z pewnością sprzedawca nie może ponosic odpowiedzialności. Biorąc pod uwage że to kupujacy nadawał i zabezpieczal przesyłke logicznym zdaje sie być to że to kupujacy powinien ta sprawe zalatwiac z przewoźnikiem.Sprzedajacy oczywiscie powinien sporządzić protokół szkody i udostepnić go kupującemu. Natomiast nie ma on wplywu na to: jak została przesyłka zapakowana , zabezpieczona i traktowana w transporcie. Trudno jest mu sie też w takich kwestiach wypowiadać ponieważ nie brał udziału w pakowaniu i nadawaniu paczki.
Co do kwestii nadan w ramach smart to jak mówi są to tylko teoretyczne rozważania na ile modyfikacje oferty sprzedającego wynikłe z umowy miedzy kupującyma allegro ( smart) maja wplyw na odpowiedzialnośc za wysyłke.
@_Likos_, sprzedający posiada stosowne pełnomocnictwo do złożenia takiej reklamacji, zgodnie z Regulaminem usługi Allegro Smart (cz IV):
3. Mając na uwadze brzmienie ust. 1 oraz 2 powyżej, Allegro.pl, w celu umożliwienia Sprzedającym składanie reklamacji, z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług świadczonych przez Dostawców, udziela Sprzedającym pełnomocnictwa do dokonywania czynności faktycznych i prawnych związanych z reprezentowaniem Allegro.pl w procesie reklamacji usług świadczonych przez Dostawców w ramach Usługi. Pełnomocnictwo, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, jest dostępne do pobrania przez Użytkownika w zakładce Ustawienia Dostawy w ramach Konta Sprzedającego. Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane będą na zasadach wskazanych w regulaminach tych usług dostępnych na stronach:
Regulamin Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska sp. z o.o., Regulamin Świadczenia Usług w Obrocie Międzynarodowym, Szczegółowe Warunki Świadczenia Usług dostępne na stronie: https://www.dpd.com/
Regulamin Pocztex (Regulamin świadczenia usługi Pocztex w obrocie krajowym oraz Załącznik do Regulaminu) dostępny na stronie: www.pocztex.pl
Zasady wykonywania i korzystania z Usługi Pocztowej niepowszechnej pod nazwą handlową Przesyłka firmowa eCommerce dostępne na stronie: https://allegro.pl/
Ogólne Warunki Świadczenia Usług i Warunki Przewozu znajdujące się na stronie UPS Polska Sp z o.o. pod adresem: https://www.ups.com/
z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej.
4. W sytuacjach, w których reklamacje (reklamacja oraz odwołanie od negatywnie rozpatrzonej reklamacji przez Dostawcę) składane u Dostawców przez Sprzedających, z tytułu zagubienia, zniszczenia lub ubytku przesyłki, zostały rozpatrzone przez Dostawców negatywnie, Sprzedający w terminie do 14 dni od chwili otrzymania przedmiotowej decyzji, może wnioskować do Allegro.pl, celem ponownego rozpatrzenia sprawy przez Dostawcę.
Natomiast odpowiedzialność za zagubienie/uszkodzenie przesyłki spoczywa na przewoźniku. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości (chyba, że kupujący niepoprawnie nadał przesyłkę, co jest jednak mało prawdopodobne w przypadku zwrotu Smart!). Natomiast absolutnie nie zmienia to faktu, że kupujący jest odpowiedzialny wątpliwości, za należyte zapakowanie i nadanie przesyłki.
@mr_oma wiec ostatnie już pytanie z zycia wzięte 🙂
Co miałby napisac sprzedający jesli przewożnik odrzuci reklamacje z powodu " nieprawidłowego zabezpieczenia przesyłki" ?
Wiemy że to jedna z najpopularniejszych odpowiedzi przewoźników.
Jeśłi ja reklamuje przesyłke którą nadawałem mam dowody ( choćby minitoring) na poprawne zapakowanie paczki. Także na jej wage i wymiary.
Natomiast jak miałbym sie odwołać i udowodnić poprawne zapakowanie przesyłki jeśli to nie ja ja nadawałem ???
Wedlug mnie w przypadku uszkodzonego zwrotu - reklamowanie przez sprzedawce tak naprawde z góry skazane jest na porażke.
@mr_oma
kluczowe jest to, że kupujący korzystając z darmowego zwrotu nie zawiera umowy z przewoźnikiem.
Kluczowe w jakiej sprawie ? Bo przecież nie ma to żadnego znaczenia w sprawie ew. odpowiedzialności za zwrot - zwłaszcza, że nadal nie podałaś podstawy prawnej wg której odpowiedzialność za przesyłkę zależy (rzekomo) od tego kto z kim zawiera umowę i ile za nią komu płaci.
Możliwość złożenia reklamacji przewoźnikowi w żadnym stopniu nie determinuje (nie zwalnia ani nie wymusza) odpowiedzialności za należytą realizację obowiązków stron (Sprzedający-Kupujący) w wyniku zawartej lub rozwiązanej Umowy Sprzedaży.
Ponadto: w przypadku konieczności złożenia reklamacji na przesyłkę SMART! odsyłaną przez Kupującego: może on złożyć reklamację do Allegro (bo z Allegro zawarł Umowę na przesyłkę SMART!) może on również złożyć reklamację u przewoźnika - korzystając z pełnomocnictwa Allegro.
zglos szkode u przewoźnika. Zdjęcia towaru + zdjęcia opakowania z każdej strony. Sprawdź czy towar został dobrze zabezpieczony przez kupującego. W przypadku reklamacji rozpatrzenie zajmuje zwykle do 30 dni.
Niestety podałeś/as za mało informacji, ponieważ forma wysyłki jak i odesłania towaru ma tutaj duże znaczenie. W przypadku zwrotu po stronie klienta i na jego koszt to on ponosi odpowiedzialność za przesylke.