Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
WITAM. CZĘSTO KLIENCI ODSYŁAJA NOWY TOWAR I ZAMIAST ZGŁASZAĆ JAKO ZWROT ZAZNACZAJĄ REKLAMACJĘ. W TEJ SYTUACJI NIE MA MOŻLIWOŚCI WYGENEROWANIA WNIOSKU ODSTĄPIENIA OD UMOWY. UWAŻAM ŻE POWINNO BYŚ DOKŁADNIEJ OPISANE PRZY SZCZEGÓŁACH ZWROTU JAKĄ OPCJĘ NALEŻY WYBRAĆ.
Jak kupujący składa reklamację, to musisz ją rozparzyć w ciągu 14 dni. Jak nie stwierdzisz żadnych wad, to odrzucasz reklamację i informujesz klienta, że towar jest do odbioru.
Jako sprzedawcy, nie interesuje cię, że kupujący się pomylił (to jego problem), tylko rozpatrujesz zgłoszenie zgodnie z jego treścią.
Masz kontakt z kupującym? możliwe że się pomylił, ale jak nie to musisz ja rozpatrzyć w ciągu 14dni,
Możesz swoją myśl wyrazić na przykładzie?
@LEW433 nie ma czegoś takiego, "że się pomylił". Złożone oświadczenie woli przez Kupującego jest wiążące dla sprzedawcy. Kupujący ma problem z czytaniem ze zrozumieniem, nie ma czasu zerknąć do pomocy Allegro? To już nie problem sprzedawcy.
obowiązkiem Kupującego jest złożenie "jednoznaczego oświadczenia woli"
art 60 kc
odstąpienie od umowy bez podania przyczyny i reklamacja to 2 różne czynności
sprzedawca nie może tworzyć fikcji - uznawać niezasadnej reklamacji by kupujący otrzymał zwrot pieniędzy
Pewnie ze nie ma, ale formularze Allegro są niejasne, przecież napisałem tylko żeby wyjaśnić, skąd w was takie emocje?😐
@LEW433 jaką niejasność widzisz przy zaznaczaniu powodu zwrotu w formularzu Allegro?
Tam jest większy problem, którego Allegro próbuje nie dostrzegać. Nawet jeśli sprzedawca poda inny adres do reklamacji, do czego, o ile poinformuje Kupującego zgodnie z wytycznymi art. 12 ust.1 pkt 4 oraz pkt 8 ustawy o prawach konsumenta, ma pełne prawo, to Allegro i tak adresuje zwrot/przesyłkę na adres do zwrotów. A takiej reklamacji sprzedający nie musi rozpatrywać, ponieważ wynika to wprost z przepisów prawa.