Co zrobić, gdy klient zwraca nowy towar, a zgłasza jako reklamację?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
WITAM. CZĘSTO KLIENCI ODSYŁAJA NOWY TOWAR I ZAMIAST ZGŁASZAĆ JAKO ZWROT ZAZNACZAJĄ REKLAMACJĘ. W TEJ SYTUACJI NIE MA MOŻLIWOŚCI WYGENEROWANIA WNIOSKU ODSTĄPIENIA OD UMOWY. UWAŻAM ŻE POWINNO BYŚ DOKŁADNIEJ OPISANE PRZY SZCZEGÓŁACH ZWROTU JAKĄ OPCJĘ NALEŻY WYBRAĆ.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jak kupujący składa reklamację, to musisz ją rozparzyć w ciągu 14 dni. Jak nie stwierdzisz żadnych wad, to odrzucasz reklamację i informujesz klienta, że towar jest do odbioru.
Jako sprzedawcy, nie interesuje cię, że kupujący się pomylił (to jego problem), tylko rozpatrujesz zgłoszenie zgodnie z jego treścią.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Masz kontakt z kupującym? możliwe że się pomylił, ale jak nie to musisz ja rozpatrzyć w ciągu 14dni,
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Możesz swoją myśl wyrazić na przykładzie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 nie ma czegoś takiego, "że się pomylił". Złożone oświadczenie woli przez Kupującego jest wiążące dla sprzedawcy. Kupujący ma problem z czytaniem ze zrozumieniem, nie ma czasu zerknąć do pomocy Allegro? To już nie problem sprzedawcy.
PHU MAR-SAT
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
obowiązkiem Kupującego jest złożenie "jednoznaczego oświadczenia woli"
art 60 kc
odstąpienie od umowy bez podania przyczyny i reklamacja to 2 różne czynności
sprzedawca nie może tworzyć fikcji - uznawać niezasadnej reklamacji by kupujący otrzymał zwrot pieniędzy
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Pewnie ze nie ma, ale formularze Allegro są niejasne, przecież napisałem tylko żeby wyjaśnić, skąd w was takie emocje?😐
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 jaką niejasność widzisz przy zaznaczaniu powodu zwrotu w formularzu Allegro?
Tam jest większy problem, którego Allegro próbuje nie dostrzegać. Nawet jeśli sprzedawca poda inny adres do reklamacji, do czego, o ile poinformuje Kupującego zgodnie z wytycznymi art. 12 ust.1 pkt 4 oraz pkt 8 ustawy o prawach konsumenta, ma pełne prawo, to Allegro i tak adresuje zwrot/przesyłkę na adres do zwrotów. A takiej reklamacji sprzedający nie musi rozpatrywać, ponieważ wynika to wprost z przepisów prawa.
PHU MAR-SAT