anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić, gdy kupujący niesłusznie wystawił mi negatywa i otworzył dyskusję?

myjkadowalkow_pl
#8 Zapaleniec#

Pozywał ktoś do sądu?

Hej, jakiś klient, podejrzewam że konkurencja, dokonał najpierw jednego zakupu i przywalił negatywa i zaraz potem drugi zakup. Żeby nie było niedomówień proces realizacji zamówienia czyli pakowanie, naklejanie listu jak i sam wygląd przedmiotu sfilmowałem. dostałem negatywa za "niezgodność produktu z opisem" co jest bzdurą i co dokumentuje film. Kupujący napisał rónież, że dzwonił do mnie a nie odbierałem co jest nieprawdą.  Utrata punktów w ocenach to wymierna strata dla sprzedającego. jestem, mega spokojnym człowiekiem ale takie coś wkurza mnie na maxa.

Zapytacie, dogadaj się z kupującym. To jakiś frustrat siedzący za granicą.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

Rad-Stol
#11 Animator#

zgłoś komentarz do allegro prześlij wszystkie dowody tzn filmik, wykaz połączeń z telefonu i opis sytuacji. Po przeanalizowaniu powinni usunąć. Na wszelki wypadek myślę że @_HolaOla_  tutaj dopowie szczegóły

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@myjkadowalkow_pl  Tak jak radzi @Rad-Stol prześlij proszę do nas zgłoszenie w tej sprawie przez ten formularz. Nasi pracownicy przeanalizują Twoją sprawę i poinormują Cię, czy ten komentarz jest niezgodny z obowiązującymi zasadami. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

myjkadowalkow_pl
#8 Zapaleniec#

bla bla bla płacę allegro około 4 tyś miesięcznie jako sprzedawca i oto jak allegro mnie wspiera....

Dzień dobry,

zweryfikowaliśmy konto Kupującego LukaszMorus i nie możemy potwierdzić powiązań z konkurencją, czy działania na szkodę. 

Sam opis ocen nie narusza naszych zasad. Nie wiem, jaki dokładnie towar otrzymał Kupujący, ani jak wyglądał kontakt między Państem.

Usunięcie tych ocen będzie możliwe za porozumieniem stron. 

W ciągu 21 dni od otrzymania oceny może Pan wysłać do kontrahenta wniosek o jej anulowanie. Proponuję zatem skontaktować się z Kupującym i spróbować dojść do porozumienia.

Mam nadzieję, że sprawę uda się zakończyć zgodnie z Pana oczekiwaniami.


Zachęcam też do zapoznania się z artykułem, gdzie opisaliśmy, w jakich przypadkach ocenę możemy usunąć:

oznacz moderatorów

RED
#19 Nestor#

@_HolaOla_ 

jak zawsze allegro idzie w zaparte i z premedytacją wespół z Kupującym szkodzi publicznie sprzedawcy - jak nie wiecie czy Kupujący nie złamał prawo pisząc ten komentarz to dlaczego go publikujecie?

otrzymaliście zgłoszenie od Sprzedawcy - dlaczego go nie weryfikujecie?

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/komentarz-quot-nie-polecam-quot/m-p/4096

oznacz moderatorów

myjkadowalkow_pl
#8 Zapaleniec#

Dodatkowo koleś kupił przez smart i dał 1 gwiazdkę za koszt wysyłki. Allegro ma gdzieś sprzedawców. Kupujący się liczy

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@myjkadowalkow_pl ?? jak kupił smarta to masz z automatu 5*...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ACQUATICA
#9 Pomysłodawca#

Wasi pracownicy niczego nie analizują. Kupujący mogą łamać regulamin, a Wy ich głaszczecie po główkach czekając na kolejne dojenie prowizji od sprzedaży. Niestety. Odkąd to nie Polacy są właścicielami allegro - wszystko jest zmieniane na gorsze.

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#9 Pomysłodawca#

Niestety. Allegro generalnie ma gdzieś sprzedawców bo śpią na pieniądzach. Mieliśmy dokładnie taką samą sytuację. Co więcej, kupujący wielokrotnie złamał regulamin (zaczął wypisywać w opiniach produktów że są beznadziejne i "kupujcie u firmy xxx"). To był dla nas dowód bezprawnego działania. Natomiast zespół pseudoekspertów allegro nie widzi podstaw do ukarania kupującego (mimo 4-krotnego naruszenia regulaminu wystawiania ocen) i negatywa do transakcji nie zamierza usuwać. Usunęli "wadliwe regulaminowo" oceny produktów i tyle. Co jest zabawne. Potwierdzili złamanie regulaminu usuwając oceny ale nie mają podstaw do ukarania kupującego. To jest parodia prawości tego portalu. Dlatego nie oczekujcie, że allegro będzie sprawiedliwe kiedykolwiek. Całkowity brak zrozumienia sprzedawców i skandaliczne zachowanie konkurencji (nie wiem, jak można się zniżać do takiego poziomu ale wnioskujemy, że trzęsą portkami bo weszliśmy ze swoimi własnymi produktami na rynek, które są lepsze i tańsze). Niestety - nic poza sprawą w sądzie nie pozostaje. Jeśli masz utracone korzyści można otrzymać odszkodowanie ale trzeba te utracone korzyści udowodnić (np. utrata ocen, spadek sprzedaży, utrata wysyłek smart itd.). Allegro niestety pośrednio wspiera nieuczciwe działania konkurentów swoich klientów. Czego się spodziewać po firmie, która sama jest karana przez UOKiK i ma to gdzieś - walczy aż do poziomu apelacji w Sądzie Najwyższym, co jest zabawne. Idą w zaparte jak ZUS czy US nawet gdy wiedzą, że nie mają racji. Po prostu grają na zwłokę. Twój konkurent może jednak stracić wizerunkowo. Możesz też upublicznić sytuację (pokazać ludziom screeny itd. ) i obrócić to na niekorzyść konkurenta. Procesy trwają czasem latami - nie wiem czy w każdej sytuacji warto walczyć. 

oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#9 Pomysłodawca#

Allegro nie usunie komentarza ktory spełnia DOKŁADNE przesłanki opisane w regulaminie. twoje filmiki mozesz sobie cioci wyslac, pies z kulawa noga sie tym nie zainteresuje. Moje rady:

1) musisz wlazic w d klientowi, sory - tak ma ta platforma. upraszaj, wysylaj gratis, dzown, tlumacz
2) jesli to konkurencja - kto Ci broni zrobic podobnie? szczerze tez handluje i tez myslalem narobic syfu konkurencji ale odpuscilem, kij ma 2 konce.
3) zacznij sprzedwac w ilosciach przy ktorych bedziesz mial po klika pozytywow dziennie (czyli po min 15-20 przedmiotow dziennie). Wtedy ilosc pozytywow bedzie przytlaczajaca i jeden negatyw nie zrobi Ci krzywdy.
4) mozesz wyslac poleconym przedsądowe wezwanie do usunięcia naruszenia twoich dóbr osobistych (w postaci tej negatywnej opinii) i postraszyc konsekwencjami ze ponosisz realne straty po kilkaset złotych dziennie (np. z tytułu utraty smart). i tutaj problem - jak trafiles jelenia to sie wystraszym, a jak kogos kto ma odrobine szarych komórek to wysmieje taki papier. Musialbys na glowie stanac aby przed sądem udowodnić że komnetarz był faktycznie ukierunkowany na przyspozenie Ci szkody. Kupujacy ma prawo do opinii nawet wyjątkowo głupiej 🙂

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#9 Pomysłodawca#

Problemem jest komentarz, w którym kupujący nawołuje do wybrania konkurenta. Tym niejako pokazał jak sam głupi jest skoro już atakuje konkurencję. 

Udowodnienie racji nie byłoby takie trudne biorąc pod uwagę treść ocen produktów jakie kupujący wystawił w stylu "Ten produkt jest do **piiip**, wybierzcie markę ABC". Inny komentarz do kolejnego produktu "totalny badziew najlepiej wybrać firmę XYZ". Generalnie kupujący dał jasno do zrozumienia, że zrobił to bo wspiera konkurencję. Natomiast jest coś takiego jak efekt Straisand. Czyli niewspółmierny hałas o szkodę, którą można było wykorzystać bardziej na swoją korzyść, a można w negatywny sposób niechcący zwrócić na siebie uwagę. Niestety. To jest Allegro. Łatwo atakuje się zaczynających - z tymi o ugruntowanej pozycji już tak lekko nie idzie. Dlatego trzeba "dywersyfikować" sprzedaż - mieć jakąś własną platformę dodatkowo jak się zaczyna, bo można łatwo dać się "okraść" z zysków bazując tylko na jednej platformie sprzedażowej. Allegro pozwala na wystawienie komentarza do transakcji, która nie miała miejsca (i ocenianie produktu, którego kupujący nawet nie otrzymał bo zrezygnował ZANIM został wysłany). Łamanie przez allegro wielu przepisów polskiego prawa to już norma. Dlatego podchodzimy do tego tak, że to jest taka piaskownica, w której panują takie a nie inne zasady - i tyle. Trzeba to jakoś przeżyć. Niestety święte krowy są po obu stronach. Allegro jest w tym wszystkim najświętszą krową i mimo, że notorycznie wykorzystuje niezgodnie z prawem pozycję monopolisty to procesy UOKiKu ciągną się latami bez wyraźnych efektów. Jak to zazwyczaj mawiają "jak Ci nie pasuje sprzedawaj gdzieś indziej". Ten kraj to kolonia a nie suwerenny kraj, dlatego panują w nim kolonialne zasady:) 

Jak to powiedziała koleżanka "dostałeś po dupie od konkurenta? Zrób reklamę, że produkty Wasze są tak dobre, że aż konkurencja trzęsie portkami". Dlatego do autora tego problemu wyżej - wszedłeś na portal, na którym panują zasady, gdzie konsument jest świętą krową. Można wejść na forum i poczytać o tych sytuacjach i braku reakcji ze strony allegro - i masz pogląd na to co Cię czeka gdy już zaczniesz sprzedaż. Na allegro trzeba mieć twardy tyłek i tyle. 

 

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

@myjkadowalkow_pl - napisałeś:

"Dodatkowo koleś kupił przez smart i dał 1 gwiazdkę za koszt wysyłki."

Teraz po prosu kłamiesz - za SMARTA nie ma możliwości "obcięcia gwiazdek" za koszt przesyłki - Allegro skutecznie o to zadbało. Za wszystkie inne przesyłki kupujący może Ci "obciąć" gwiazdki - za wszystkie przesyłki typu Allegro..., za paczkomat za 8,99, za list polecony za 6,99, nawet jak ustawisz przesyłkę kurierem za 2 złote - to też możesz za to otrzymać negatywa - bo za drogo. 

Ale za SMART - nie ma takiej możliwości.

Napisałeś nieprawdę w tym poście. 

Więc teraz odpowiedz - dlaczego mamy tutaj uważać, że w pozostałych kwestiach piszesz prawdę?

Moim zdaniem - temat do zamknięcia.

Powód: brak wiarygodności założyciela wątku.

 

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Jeszcze jedna sprawa - czy możesz podać to konto, gdzie masz wystawiony ten negatyw?

Możesz? - bo to konto , z którego piszesz ma 100% pozytywów.

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#9 Pomysłodawca#

Mają 100% bo minęło 12 miesięcy. Allegro teraz chyba zeruje komenty po 12 mies od wystawienia?

oznacz moderatorów

ACQUATICA
#9 Pomysłodawca#

Myślę, że się trochę galopujesz. Temat jest dobry, tylko autor wątku się trochę uniósł emocjonalnie więc zaczął głupoty gadać. Mam podejrzenie, że jak ktoś kupił z przesyłką za 8,99 zł to myślał, że to też zasługa Smarta 😛 

Myślę, że autorowi generalnie chodzi o pokazanie, że kupujący (niezależnie czy to pieniacz, choleryk, konkurent, osoba która zawsze ma wszystko w nosie i gnębi innych) jest świętą krową, która może Cię ocenić jak chce i tyle. Ma pod tym względem rację. Skutki takiej oceny czasami mogą być opłakane, natomiast ja wychodzę z założenia, że trzeba zluzować gacie i tyle. To już taki klimat. Nieprzespane noce po negatywie? To nie jest tego po prostu warte. Miałem klienta, który kupując towar w sklepie stacjonarnym i widząc dokładnie co wybiera, na drugi dzień przyszedł z pyskówką, że to nie spełnia jego oczekiwań (dotyczyło roślin). Odpuściliśmy, zwróciliśmy kasę. Już na wejściu przez zakupami zaczął wyzywać, że ktoś powinien schody z deszczu wytrzeć (mimo, że schody nie należą do nas tylko są częścią wspólną) bo mógłby pozwać jak tylko by się poślizgnął. Po prostu niektórzy noszą w sobie tak ogromne pokłady nienawiści, że wyleją ją przy każdej możliwej okazji - nawet niesłusznym negatywem. Jeśli ktoś myśli, że na allegro uniknie użerania i ciężkich ludzi (widywanych w stacjonarkach) to się grubo myli.

oznacz moderatorów