Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Chodzi o statystyki Szybkiej dostawy, przy ocenie jakości. Listy ekonomiczne powinny być wykluczone z tych obliczeń, bo nie można stwierdzić czy list dotarł następnego dnia czy nie dotarł. Listy ekonomiczne nie są liczone do Wysyłki w terminie i Numerów uzupełnionych w terminie. To dlaczego zakładacie, że nie dotarły szybko, skoro nie ma śledzenia? Bądźcie konsekwentni.
@nikl Cześć. Rozumiem, że masz na myśli Jakość mojej sprzedaży - Procent zamówień z szybką dostawą? W tej mierze wykluczamy następujące metody przesyłki:
Wykluczacie i nie wykluczacie jednocześnie...
Ja pytanie autora wątku zrozumiałam trochę inaczej: nie chodzi o to, czy list ekonomiczny może zostać policzony jako szybka dostawa. Nie może i to jest oczywiste.
Problem w tym, że zamówienie z wysyłką listem ekonomicznym jest wliczane do statystyk szybkiej dostawy, obniżając je. Przykładowo: wysyłam 10x do paczkomatu i 10x listem ekonomicznym. 5 przesyłek (wszystkie do paczkomatu, oczywiście) wysyłam tego samego dnia. Powinnam mieć 50 procent szybkiej dostawy, a mam 25 procent, liczone od wszystkich zamówień, nie tylko od tych, w których szybka dostawa jest w ogóle wykonalna.
W statystykach szybkiej sprzedaży Allegro uwzględnia wszystkie metody dostawy, również takie, w których szybka dostawa jest programowo niemożliwa. Wydaje mi się, że o to chodzi.
Chyba masz rację. Ciekawe czy Allegro przyzna się do błędu, czy będą kombinować. Faktycznie chyba niczego nie wykluczają, tylko wadliwie liczą listy jako nie dostarczone szybko, nie mając do tego żadnych podstaw. Co więcej, Allegro działa wbrew potrzebom Kupujących, fatalnie oceniając tych Sprzedawców, którzy udostępniają Kupującym najbardziej dogodne i chętnie wybierane formy dostawy.
Dla mnie nie jest wygodne zanoszenie listów do skrzynki. Robię to, bo Kupujący uwielbiają tą formę dostawy z dwóch powodów: Jest tania i dochodzi pod adres nawet bez koniecznej obecności domowników. Dostawy "szybkie", tak punktowane przez Allegro, są znienawidzone przez wiele osób pracujących, bo muszą gdzieś chodzić po odbiór, stać w kolejkach, albo walczyć z kurierami, żeby trafić w godziny obecności w domu. Pozwólcie każdemu kupującemu wybierać to co lubi i nie karajcie Sprzedawców, że udostępniają taki wybór.
Odpowiedź jest nieprecyzyjna, co znaczy wykluczacie. Zauważyłem, że większość moich wysyłek w których liczycie szybką dostawę dochodzi w jeden dzień, a mimo to mam zaledwie 21% i połowę punktów obciętych, choć wysyłam najszybciej jak to możliwe. Czyli macie jakiś błąd, a być może dwa błędy.
Pierwszy błąd polega na tym, że prawdopodobnie nie uwzględniacie godziny granicznej, po której wysłanie danego dnia nie jest fizycznie możliwe.
Drugi błąd pewnie polega na tym, że liczycie Listy ekonomiczne i wszystkie wymienione przez Olę sposoby dostawy, jako te które nie dotarły w jeden dzień. To pewnie fałszuje wyniki. Jaki macie dowód, że ten list nie dotarł w jeden dzień? Zdarza się, że niektóre dochodzą.
Przyjęliście też fałszywe założenie, że zadowolenie Kupujących zależy tylko i wyłącznie od czasu dostawy. Okazuje się, że przy zamawianiu drobnych tanich przedmiotów znacznie, ale to znacznie większe zadowolenie, wywołuje u Kupujących o połowę niższa cena przesyłki, niż o połowę szybsza dostawa. Jak zwykle w Allegro jajko mądrzejsze od kury i fatalna matematyka.