anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy Allegro może usunąć negatywny komentarz, który jest niezgodny z prawdą?

Astorio
#8 Zapaleniec#

Cześć wszystkim.

Chciałbym z wami porozmawiać o ocenach na allegro, jakie macie podejście itd. Na początek opowiem o sytuacji, która mnie spotkała.

Sprzedaję odzież, klientka zakupiła u mnie bluzkę, po kilku dniach od otrzymania towaru założyła dyskusję oraz wystawiła z automatu negatywną ocenę. Napisała w komentarzu, że bluzka była pogięta, brudna i w jakimś zastępczym, pogiętym opakowaniu, że jest rozczarowana obsługą i nie poleca sprzedającego. OK, nie ja wysyłałem towar, więc nawet go nie widziałem, na magazynie mogło się tak stać, trudno. W otwartej dyskusji starałem się ją jakoś udobruchać, proponowałem wymianę, rabaty itd. itp. Pieniądze zwróciłem jej tego samego dnia, ogólnie kobieta była w rozmowie bardzo oburzona, że dostałą taki towar. Można ją jakoś zrozumieć, więc już wziąłem na klatę ten komentarz i ocenę, chociaż chciałem się dogadać, czy by może jej nie usunęła, ale nieważne. Wczoraj dotarł do mnie zwrot tej bluzki i co się okazało? Kompletnie nic jej nie jest, nic z jej komentarza się nie zgadza. Bluzka w oryginalnym opakowaniu, brak pognieceń, nie wspominając już o tym, że była idealnie czysta, bez najmniejszych śladów zabrudzeń. Towar pełnowartościowy. Zgłosiłem sprawę do allegro, ale oni mają swój regulamin, więc rozkładają ręce.

Ale czy tak powinno być? Czy kupującemu na allegro na prawdę już wolno wszystko, a sprzedający ma coraz gorzej? Potrafiłbym to jeszcze zrozumieć, gdyby oceny nie miały szczególnie wpływu, ale pozytywne oceny są bardzo ważne przy Smarcie, bo jakąś tam średnią ocen trzeba mieć, czy przy Super sprzedawcy. Wydaje mi się, że allegro powinno podchodzić do każdego takiego przypadku indywidualnie, nie tłumacząc się regulaminem. Pracownik z allegro w moim zgłoszeniu się ze mną zgodził, ale jest regulamin na allegro i koniec tematu.

Brak takiego wsparcia dla sprzedających jest krzywdzący. Jakakolwiek firma, która teraz wchodzi na allegro i zaczyna sprzedaż, może być przez konkurencję w każdej chwili zniszczona. Na przykład nowa firma ma kilka pozytywnych ocen i może sprzedawać ze Smartem, to konkurencyjna firma za pośrednictwem prywatnego konta znajomego wystawia bezpodstawny negatywny komentarz i pozamiatane. To tylko przykład, ale takie rzeczy się dzieją.

Według mnie, jeśli oceny wpływają na konkurencyjność (smart, super sprzedawca), a nie są tylko i wyłącznie opiniami, każdy przypadek negatywnego komentarza, jeśli są ku temu powody, powinien zostać rozwiązywany indywidualnie, bo według mnie działanie na szkodę innej firmy, dawanie negatywnych ocen i kłamanie w komentarzach nie powinno być traktowane jako subiektywna ocena.

A co wy o tym myślicie?

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

pinsplash
#21 Demiurg#

@Astorio Po pierwsze : jakbyś poszukał na forum to byś znalazł dziesiątki przykładów jak nieuczciwie postępują Kupujący. Tylko z dzisiaj : odesłana jako nie pasująca używana bluzka ( kupiona nowa) czy używane ( mocno) buty. Kolejne ( też tylko dzisiaj) to nieodebrane paczki pobraniowe, a może wolisz komentarz negatywny do produktów za które nie zostało zapłacone - więc Kupujący ich nawet nie widział? A to tylko jeden dzień. Niestety Allegro umywa ręce. Część Sprzedajacych bierze to na klatę, część walczy, część idzie do sądu... sam musisz ocenić co robić..często niestety wliczyć takie rzeczy w koszty 😐

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Sądzę że powoli problem się rozwiąże bo ceny na Allegro przewyższają już ceny w sklepach stacjonarnych .

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

U mnie dzisiaj negatyw za nieopłaconą transakcję z 16  kwietnia , stosowna wiadomość do kupującego o nieudaniej płatności w nastepny dzień po zkupie , zaakceptowany wniosek o zwrot prowizji . Napisałem do allegro i czekam , ale wiele sobie po tym nie obiecuję .

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Nie trać nadziei w twoim przypadku powinni anulować tego negatywa to nie jest subiektywna ocena kupującego tylko skutek jego braku myślenia.

oznacz moderatorów

Morfeuszka
#8 Zapaleniec#

Wiesz ja miałem przypadek że kupujący po 1,5 miesiąca po dostaniu zakupionego towaru założył mi sprawę na allegro o zwrot wpłaty bo nie otrzymał przesyłki. Miałem dowód wysyłki i przebieg paczki ze stronie firmy kurierskiej więc tylko gościa wyśmiałem ale to świetny przykład tego jak bezczelni są niektórzy ludzie. Dobrze że ta "pani" której nie spodobała się bluzka ją odesłała bo niektórzy to by kasę wzięli i zachowali towar ...darmocha przecież to najlepsza cena 😉

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

EUREKA !!!  Negatyw , o którym pisałem rano zostal usunięty przez administratora , a Pani , która go namalowala w dalszym ciągu milczy  .  WIĘC JEDNAK SIĘ DA ???

oznacz moderatorów

mexanoutlet
#9 Pomysłodawca#

Usunęli ponieważ opinia nie zawierała żadnej treści. Gdyby kupujący napisał cokolwiek pracownik allegro nie usunął by jej. Pamiętaj że ta Pani może ciągle wystawić go ponownie już z treścią i wtedy lipa. Nie usuną.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

mexanoutlet Treść była ,, zapłaciłam i nie otrzymałam .....,, a usunęłi 

oznacz moderatorów

mexanoutlet
#9 Pomysłodawca#

A mi nie chcą usunąć do nieopłaconej transakcji w której kupujący napisał : "zła jakość towaru" podaj proszę numer oferty .

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@Astorio  Niestety, ale takie są realia. 

Jeżeli otrzymujesz jakikolwiek zwrot, bardzo ważne jest nagranie paczki, którą otwierasz wraz z ujęciem danych kupującego. Kupujący kupi toster, wystawi negatywa że brzydki, przypadkiem uszkodzi czy tam [wstaw obojętnie co ingerując w przedmiot], nakłamie że nie używał/nie otwierał i zwróci WYMAGAJĄC od Ciebie pełnego zwrotu i idąc na cwaniaka, strasząc zgłaszaniem do allegro. Za dużo sobie kupujący pozwalają, więc każdy bezpodstawny negatyw wymaga swojego rodzaju dokumentacji.

Ja otrzymałem na pewnym koncie negatyw za przedmiot, który miał 95 opinii po 5 gwiazdek I ŻADNYCH INNYCH, kupujący wystawia wszędzie po jednej gwiazdce dopisując "tania chińszczyzna". Co z tego, że przedmiot w pełni zgodny z opisem? Co z tego, że towar wysłany natychmiast? NIC!

Prośby o usunięcie to strata czasu, tak samo jak maile, wydzwanianie, czy prośby do Allegro, bo zaproponują jedynie kontakt z kupującym, a komentarz nie narusza regulaminu...

oznacz moderatorów

kytorr
#13 Ambasador#

Właśnie te negatywne komentarze to nisza dla firm które "załatwiają" usuwanie takich komentarzy.  Wizyta u "petenta" rozmowa i magicznie komentarz znika. Niestety allegro samo powoduje rozwój patologi..

oznacz moderatorów

Titanum2017
#10 Popularyzator#

Zmienić można konstytucję a co dopiero regulamin Allegro. Dlaczego nie widzę żadnej odpowiedzi ze strony portalu? Przecież nie od dziś wiadomo, że tak właśnie postępują nieuczciwi kupujący a co gorsza bezpodstawne negatywy może wystawiać konkurencja. Może jednak dobrze byłoby wrócić do ocen kupujących? Jeśli sprawa jest ewidentna dlaczego nie usunąć negatywa? Jeśli sprzedawca traci Super lub Smart mniej sprzedaje, mniejsza prowizja dla Allegro, a tego chyba Allegro nie chce, prawda? A może warto byłoby też blokować konto szczególnie złośliwych ludzi, którym chyba sprawia przyjemność zakładanie dyskusji i wystawianie negatywów bez poważnej przyczyny? Ktoś , kto chce coś uczciwie kupić ( a nie tylko "dokopać") sprzedawcy, nawet jeśli z towarem jest coś nie tak lub wysyłka się to najpierw chyba dzwoni do sprzedawcy ( ja tak przynajmniej robię)  a nie od razu zakłada dyskusje bo szkoda na to czasu . Negatyw można wystawić jeśli sprzedający nie proponuje konkretnego rozwiązania nie chce uczciwie podejść do sprawy., w pozostałych przypadkach negatyw jest bezpodstawny i Allegro z automatu powinno usuwać takie oceny.

 

oznacz moderatorów

BlueMouse_pl
#9 Pomysłodawca#

i dlatego powinna wrócić możliwość oceny kupującego , było by wiadomo przynajmniej z kim się ma do czynienia i że zachowanie takie tej osoby jest notoryczne ... a tak każdy kupujący  robi co chce , a jak już coś się postawisz to pierwsze zdanie to ... zmusza mnie Pan do wystawienia komentarza negatywnego ...  Nie mogę się doczekać konkurencji  , może w końcu ktoś to zrobi i allegro odejdzie  w niepamięć  , bo to już niestety z typowym portalem kup/sprzedaj nie ma nic wspólnego ...

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@BlueMouse_pl Cóż, ciężko nie przyznać racji - kiedyś po komentarzach od sprzedających często od razu było widać, z kim ma się do czynienia i czego ew. można się spodziewać. Niejednokrotnie temperowało to też takich januszy zakupów. A dziś dziś tacy mają klimat typu "no limits".

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Astorio
#8 Zapaleniec#

Ocenianie kupujących raczej nie wróci, ale powinna być opcja taka jak w opiniach google, gdzie z naszego konta google możemy ocenić jakieś miejsce w którym byliśmy. Jak ktoś ocenia jakąś np. restaurację to widać liczbę wszystkich opinii jakie wystawił. I tak powinno być na allegro, jak ktoś wystawia komentarz negatywny czy pozytywny, mamy możliwość wejścia w jego wszystkie oceny na allegro i zobaczyć, czy to taki typ człowieka, który wszystkim daje negatywy i jego opinia jest nieznacząca, czy jednak jego negatyw ma jakieś znaczenie, bo np. ocenił już 300 rzeczy na allegro, a 299 pozytywnie. To byłaby na pewno przydatna rzecz.

Na chwilę obecną kupującym wolno wszystko, a sprzedającym niestety w takich sytuacjach nie wolno nic. Nie jest to uczciwe.

oznacz moderatorów

anicar
#9 Pomysłodawca#

Straciłem właśnie i smarta i super sprzedawcę, a jak wiadomo wtedy aukcje gdzieś tam lądują daleko. Najgorsze, że kupujący chyba nie mają świadomości jak wiele złego czynią takim postępowaniem. Wysłałem klientowi towar wykonany pod niego, materiał -próbkę miał już wcześniej, więc wiedział co otrzyma. Po zakupie rozmawiałem z nim kilkukrotnie, grzecznie i rzeczowo. Zaproponowałem mu zwrot towaru bo bardziej czarnego koloru nie da się załatwić, a to na własny koszt odbierałem towar i po przeróbce wysyłałem ponownie. czas i koszty na obsługę tej jednej transakcji zjadły cały zysk, no i na koniec negatyw. Jakaś masakra. Rozumiem że towar może nie spełniać oczekiwań, ale jak byśmy nie wchodzili w "dupę" klientowi to i tak ...

Drugi klient kupił " dywanik kierowcy", otrzymał dywanik kierowcy i pisze ,że chciał 2 dywaniki. Bo gdzieś tam na jednym zdjęciu w galerii były dwa dywaniki. Więc mu mówię ,że w tytule aukcji, w opisie aukcji i wszędzie z wykrzyknikami jest kilkukrotnie napisane "dywanik kierowcy".  Dokonał zwrotu, nie poniósł jakiegokolwiek kosztu i jeb negatyw.

Trzeci klient kupił towar i w uwagach wpisuje, do anglika. Więc dzwonię do niego i mówię, tłumaczę ,że zakupione dywaniki nie będą pasować. To niech Pan zrobi lustrzane odbicie, tłumaczę dalej ,że nie będą pasować. Zwrócę Panu kasę i anulujemy transakcję - nie niech mi Pan wyśle od europejskiej wersji. Jak Pan chce - tydzień później negatyw -" dywaniki nie pasują"

Klienci w ogóle nie mają świadomości, że postępując w ten sposób szkodzą uczciwym sprzedawcom.  darmowe to, darmowe tamto, brak jakichkolwiek konsekwencji - zostali rozpieszczeni i chyba będzie tylko gorzej

Może ktoś z allegro by się wypowiedział w tej kwestii, jak pomóc sprzedawcom walczyć z **piiip**ami lub oszustami - niestety jest ich coraz więcej 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@anicar Trudno cokolwiek z tym zrobić, praca, praca, dla klienta, on ma prawo do własnej "subiektywnej" oceny ( bez obrażania).

oznacz moderatorów

AUDI-SW
#9 Pomysłodawca#

No fakt tak jest jeśli chodzi o negatywne komentarze, tylko czy faktycznie jest to do końca zgodne.

Sprzedaż rzeczy sprawnej tak ocenia sprzedawca swój przedmiot.

Kupujący ocenia przedmiot jako nie sprawny wystawia negatyw nie poparty żadnym dokumentem stwierdzającym o wadzie produktu lub jego nie zgodnością z opisem.

Nie zgadza się na odesłanie towaru sprzedającemu aby móc stwierdzić czy jego pretensje są właściwe. Nie korzysta z żadnych praw konsumenta które jego też przecież obowiązują i są one podane na stronie sprzedawcy .

Natomiast to co robi to wystawia negatyw.

Myślę jedna ze Kupujący jeśli nie godzi się na zwrot części, powinien przedstawić dokument kto i w jaki sposób stwierdził uszkodzenie niesprawność lub też nie zgodność.

I oczywiście na tej podstawie ma prawo do oceny produktu. Choć oczywiście ma też prawo skorzystać z formy odstąpienia od umowy lub innej ugody jaką sprzedawca mu oferuje a nie korzysta kompletnie z niczego tylko wystawia komentarz. Nikomu nie chce się chodzić po Sądach dlatego sprzedawcy odpuszczają temat ale jestem ciekaw dla kogo taka sprawa zakończyła by się pomyślnie. 

oznacz moderatorów