Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Co zrobić? Przede wszystkim przestać się gotować bez powodu. Wyobraź sobie, że sprzedający też ma pewne prawa, choć jest ich żałośnie mało. Jednym z nich jest prawo do zwrotu środków niezwłocznie, CZYLI nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych, o czym Cię poinformowano.
Sprzedawca nie ma też obowiązku kontaktować się z osobą inną niż kupujący w celu wyjaśniania czegokolwiek. Nie wiem, czy ma w ogóle prawo do takiego kontaktu.
Jeśli serwis sam zakończył dyskusję, to oznacza tylko jedno: sprzedający już zlecił zwrot. Zresztą z Twojej wypowiedzi wynika, że w końcu otrzymałeś potwierdzenie przelewu. W takiej sytuacji na jakim lodzie i jaki POK? Wystarczy poczekać na zwrot środków na konto, kartę czy jak tam płaciłeś.
Sprzedający zachował się nieładnie nie informując Ciebie (Ciebie, nie adresatki) o tak dużym opóźnieniu. Ale to jeszcze nie znaczy, że ma natychmiast spełniać wszystkie Twoje żądania.
Czyli się nie denerwuj, cierpliwie czekaj, a pieniądze wrócą. Super rada, bardzo pomocna. Myślę że osoba upśledzona posłucha tej rady.
Oczywiście tutaj można sprzedawać nawet jak się tego nie ma, a później zostaje tylko łaskawie czekać na swoje pieniądze bo nic nie zrobisz, każdy ma swoje prawa kupujący to frajer który źle wybrał? Całe allegro służące pomocą, kpina.
Takie rzeczy się zdarzają, są źle i kupujący i sprzedający.
@piotr4622 Przypomniałeś sobie po 2,5 roku, że warto "odgrzać kotleta" i ponarzekać "jaki był twardy" > dostałeś zwrot (pewnie przez AF), więc o co Ci chodzi po takim czasie?🤣
@piotr4622 Jeżeli sprzedawca nie może się wywiązać z umowy, powinien oddać pieniądze niezwłocznie, a nie w ciągu 2 tygodni. 2 tygodnie jest wtedy, gdy to Ty odstępujesz od umowy. Jeżeli nie otrzymałeś zwrotu środków, a Allegro zamknęło Dyskusję, poproś o jej ponowne otwarcie tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Po otwarciu poproś w Dyskusji o interwencję pracownika Allegro. Po otrzymaniu zwrotu nie zapomnij wystawić sprzedawcy negatywnego komentarza.
@piotr4622 zamknęliśmy dyskusję, ponieważ sprawa została wyjaśniona i otrzymałeś zwrot wpłaty. Zadarzają się różne wypadki, a czasami wysyłka może się opóźnić lub nie można zrealizować zamówienia nie jest to jednak powód, aby obrażać sprzedającego czy nas (mam na myśli dyskusje, nie wiadomość napisaną tutaj).
Tak trochę odbiegnę od tematu, ale uwielbiam te posty, kiedy jedna strona tłumaczy jaka ją krzywda spotkała i nagle wjeżdża mod z informacją, że jednak ta strona taka święta nie była, jak opisuje 😛
Chociaż zrozumiałe są nerwy kupującego, to ku przestrodze dla czytających AG - pamiętajmy, że temat jest zwykle przedstawiany tylko z perspektywy piszącego, a jak jest naprawdę to nigdy nie wiadomo. Pozdrawiam 🙂
Czyli, sam się w trąbę robię, Ciekawe.
Miałem tu na myśli to co napisała la_nika, że obrażałeś sprzedawcę i allegro
I to jest jedyną rzecz jaką możecie zrobić, smutne. Chyba zacznę sprzedawać samochody których nie mam, będzie ciekawie. Pozdrawiam
@piotr4622a co Allegro, czy ktokolwiek stąd może jeszcze zrobić? Otrzymałeś zwrot środków i na tym rola serwisu się kończy. Różne sytuacje się zdarzają, także sprzedawcom i właśnie byłeś ofiarą takiej sytuacji. Nikt nie chciał ci zrobić na złość
Niemniej jednak ciągle jeszcze możesz iść do sądu
Serwis powinien sprawdzać sprzedawców(firmy które sprzedają towar przez internet, a skoro serwis ustala ze sprzedającym lub sam termin dostawy, również powinien zadbać o to) niestety rola serwisu kończy się na wystawieniu ogłoszenia, a w razie problemów człowiek i tak jest zdany na nich, pomimo iż nie zawinił. To biznes, nie ma tu miescja na logikę, a ty bardziej na człowieka. Tylko że ktoś za to kasuje. Myślę że w obecnych czasach, każdemu zależy na czasie, szuka rozwiązań w miarę prostych. I oto w tym chodzi
No tak, bo Allegro nie jest stroną transakcji tylko "wynajmuje" odpłatnie narzędzie umożliwiające zawarcie umowy. Sprzedającym udostępnia platformę, na którą zaglądają klienci, natomiast klientom jakąś tam ochronę zakupów (np. prowadzi system ocen sprzedawców, wypłaca odszkodowanie jeśli transakcja jest zawalona przez sprzedawcę, a nawet czasem jeśli sprzedawca zrobi co należy, ale klient jest i tak niezadowolony z różnych przyczyn).
Wierz mi, że sprawdza sprzedawców. Tacy, którzy przeginają z czasem dostawy lub w innych sprawach, szybko są z Allegro eliminowani. Nie działa to w 100% sprawnie ale i tak jest dużo bezpieczniej.
Tobie przecież Allegro pomogło odzyskać środki - poprzez dyskusję ze sprzedawcą zapewne - ale wyobraź sobie, ile byś się bujał gdyby taka sytuacja spotkała cię poza tym portalem.
Czasem się zdarza, że sklep z jakichś powodów nie ma możliwości zrealizowania zamówienia na czas. Przyczyny mogą być różne np. ktoś się pomylił. Ty się nie mylisz?
W tym przypadku szybko odzyskałeś środki właśnie dzięki Allegro. Jeśli podobna sytuacja zdarzy ci się podczas zakupów w dużej sieciówce np. z agd (a zdarzają się) to już na coś takiego nie możesz liczyć.
Traktuję to jako biznes, i wymaga tego co wszyscy, mogę zrozumieć sytuację jeśli dostanę jakąś informację, w przeciwnym razie sądzę że jest ok. Niestety niektórzy mają kupujących gdzieś, i albo poczeka, albo frajer dał się naciagnąć. W mojej sytuacji, jest to poraz któryś i niestety co jakiś czas lipa. Niby sprawdzam opinie, staram się zaplanować, niestety jest tego coraz więcej, sądzę że wykorzystam smarta i to będzie na tyle.
Ty to masz pretensje do Allegro za działania sprzedawców... Allegro to tylko marketplace, nie sprzedaje wszystkiego samo.
A takie sytuacje będą ci się zdarzać wszędzie, bo taki jest rynek, że niektórzy nie rozpieszczają klientów i tego nie ominiesz
@piotr4622 Smutne jest ze osoby podobne do ciebie mogą bezkarnie obrażać sprzedawców na allegro.
@la_nika czy kupujący ponieś jakieś konsekwencji?